Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät äidit. Kuinka paljon olette keskimäärin pois töistä lasten sairastelujen vuoksi?

Vierailija
12.04.2010 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh mutta voin tehdä etänä kotoa jos lapset sairaana.

Vierailija
2/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen vuoden hän oli kipeänä noin 3-5 päivää kuukaudesta joka kuukausi. Onneksi olin tuolloin vielä opiskelija, joten ei tuntunut missään. Myöhemmin lapsi on sairastanut noin viikon keväällä ja viikon syksyllä ja se on hoidettu miehen kanssa puoliksi, eli poissaoloja on kertynyt lapsen sairauden takia noin 4-5 päivää vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sairasti niin paljon, että "terveitä" päiviä oli noin kaksi per kuukausi.

Onneksi olen freelancer ja teen töitä kotona, mutta raskasta sekin oli, kun kaikki aina kasaantui, eikä entisiä ehtinyt tehdä pois, kun uusi kierre jo alkoi.

Nyt hän on 5,5-vuotias ja päivähoidosta on ollut poissa kaksi päivää koko keväänä!

Vierailija
4/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin hoitelen hommia, jos olen kotona lapsen kanssa. Jos palavereja tms., niin mies on kotona.

Vierailija
5/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi lapset olleet sairaina lokakuun lopussa. Eli varmaan muutamia päiviä vuodessa, nämäkin päivät jaetaan miehen kanssa sen mukaan, kummalla kiireellisempiä töitä tehtävänä. Jos olen kotona, etätöitä pystyy tekemään paljon.

Vierailija
6/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut vikan vuoden aikana 1 pvä poissa töistä sairaana.

Vierailija
7/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia kaksi alle kouluikäistä (5 ja 6 v.)

Vierailija
8/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kaksi lasta, eskarilainen ja 3,5-vuotias. Laskin just, että viiden vuoden työsuhteen aikana, josta vuoden olin ä-lomalla, olen ollut yht 18 päivää kotona hoitamassa sairasta lasta. Tämä siis tekee 4,5 päivää vuodessa. Yleensä näinäkin päivinä teen töitä etänä niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
9/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaksi lasta iät 3 ja 5. Olen ollut lasten takia pois töistä 3 päivää ( yhden kerran) nyt kun oli sikainfluessa. Itseni takia toisin olin 1,5 viikkoa silloin..

Vierailija
10/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana syksynä ei ollut yhtään kokonaista viikkoa töissä. Muutama vuosi mennyt ihan sumussa kun poissaolot on tuottaneet ruuhkaa töihin. Yksi vuosi meni välissä hyvin, nyt taas tämä vuosi ollut vaikea ja poissaoloa on useamman viikon verran kertynyt syksystä alkaen, vaikka enää yksi alle kouluikäinen.

Osan hommista voi hoitaa kotona, osan illalla sen jälkeen kun puoliso on tullut kotiin.

Enkä halua tähän kenenkään av-mamman kommenttia siitä, kuinka vastuita lasten hoidosta voi jakaa. Meillä se ei onnistu, enkä aio siksi erota ;)

Vierailija
11/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kymmenen päivää vuodessa.

Vierailija
12/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joutunut olemaan poissa.

Meillä 3 alle kouluikäistä (kotihoidossa), jotka sairastavat käsittääkseni aivan "normaalisti". Saattaa mennä monta kk ettei yksikään ole kipeänä ja sitten kun flunssa iskee kunnolla päälle menee ainakin pari viikkoa putkeen siten, että joku on koko ajan kipeänä. Tänä keväänä meillä on lapset sairastaneet ainakin kk yhteensä ja itsekin jo muutaman flunssan.

Vierailija
13/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pystyisin tekemään töitäni etänä, mutta sairaan kolmevuotiaan hoito ei kyllä onnistu siinä samassa. On sen verran ruti sairaana.

Ekaluokkalaisen sairastaessa voin kyllä tehdä töitä.

N. 5 päivää vuodessa olen ehkä lasten sairastelujen vuoksi poissa.

Vierailija
14/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan syksyä, kun lapset menevät hoitoon ensimmäistä kertaa. Kaksi kolmesta ollut korvakierteessä koko ikänsä, minkä takia hoitoa ei ole edes harkittu aikaisemmin. Syksyllä pakkoo mennä töihin ja pelottaa jo etukäteen poissaolojen määrä, vaikka mies pystyy olemaan poissa ihan yhtä lailla. Etähommia ei sairaanhoitajana pysty tekemään. Tosin, voihan kaikki mennä hyvinkin.

Vierailija
15/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pois ehkä 3 päivää. Siis päivän kerrallaan.

Nyt kun kaksi lasta päiväkodissa niin olen ollut pois lasten sairastelun vuoksi 0 päivää.

Ja sinä korvatulehduslasten äiti, hanki putket niille lapsille, eihän tuo voi jatkua.

Vierailija
16/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän se haittaa. On vain pois.

Vierailija
17/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut varmaan yhden kokonaisen päivän pois, koska 2v lapsi voi hieman kuumeisenakin olla perhepäivähoidossa. Mutta kun lapsi on sairastellut, olen mennyt töihin tunnin tavallista myöhempään /tullut tavallista aiemmin kotiin.

Vierailija
18/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne muut perheet tykkää, että pöpöpesäsi on hoidossa tartuttamassa muita?

Vierailija
19/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pois ehkä 3 päivää. Siis päivän kerrallaan. Nyt kun kaksi lasta päiväkodissa niin olen ollut pois lasten sairastelun vuoksi 0 päivää. Ja sinä korvatulehduslasten äiti, hanki putket niille lapsille, eihän tuo voi jatkua.

Se, että on putkitettu, ei tarkoita että tulehdukset loppuisi tai että putket toimisi tai pysyisi paikoillaan.. Mutta se on taas toinen tarina.

T: korvakierteisten äiti

Vierailija
20/25 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa, mies taas on ollut ehkä 5-10 pvä/kk. Nyt kun siirrettiin lapset pph:lle päiväkodista, niin sairastelu on käytännössä loppunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi