Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poretabletti oksettaa minua? (ov)

Vierailija
12.04.2010 |

Joka kerta kun juon poretablettijuoman, oksennan. Luovutan nyt niiden kanssa. Poretabletti piristäisi, mutten saa juomaa pysymään alhaalla. Vaikka juoma on kunnolla porissut, vesi kylmää eikä haaleaa ei pysy sisällä.

Sama rekatio tulee jos juon teetä ja syön jogurttia samalla aterialla.

Osaako joku selittää tuon poretabletti-ilmiön, mikä ainesosa tai mikä - poreko itsessään - aiheuttaa minulle tuon oksentamisen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mihin sä tarvitset poretabletteja? Samat aineet voit ottaa normaalina tablettina, esim. Beroccan tilalle otat vaan jotain multi-vitaa. Se piristyvyys on myös psyykkistä, ei se berocca sen ihmeemmin piristä. Juo vaikka lasi kylmää raikasta vettä ja ota se tabu, ei mitään poreita.

Vierailija
2/7 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan jokin aine siinä poretabletissa ärsyttää. Täytyy siirtyä muihin tabletteihin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oksennus tulee välittömästi kun juon juoman. Reaktio on todella voimakas. Itsekin tietenkin tajuan, että voin ottaa samat vitamiinit pillerinä. (Porejuomia suosisin siksi, että juoma näyttää piristävältä itsessään).

Minua vain kiinnostaisi tietää mistä tuo reaktioni johtuu.

Ap

Vierailija
4/7 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vitamiinipillereistä. Eikä todellakaan ole mikään psyykkinen juttu, mun vatsa vain ei kestä niitä. Mä tiedän myös yhden toisen tyypin, jonka elimistö ei kestä vitamiiniporeita eikä vitamiinilisiä, hän oksentaa myös.

Muuten en ole mitenkään herkkävatsainen, mutta myös mulla jogurtti suurina määrinä (yli desi), tai luonnonjogurtti sellaisenaan aiheuttaa kuvotusta ja raskausaikana oksensin sen samoin tein pois. Siis mua ei kuvota syödä niitä, päin vastoin luonnonjogurtti esimerkiksi marjojen kanssa on todella herkkua, mut hetki syömisen jälkeen se tulee ylös. Lapseni on samanlainen, ei halua syödä jogurttia tai rahkaa. Ei siis vielä puhu joten ei ole voinut olla mallioppimista, vaan selvästi hänelle on tullut niistä huono olo.

Vierailija
5/7 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutenkin herkkä vatsa, muttei näin herkkä minkään muun juoman / ruoan yhteydessä.

Ap

Vierailija
6/7 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monilla tulee monivitamiinivalmisteista lievästi kuvottava olo, jonka elimistö tulkitsee näläksi. Siksi vitamiinivalmisteiden kerrotaan lisäävän ruokahalua. Jotkut mun kavereista ovat valittaneet raskausaikana hirveää nälkää, ja samalla on tullut ilmi että popsivat noita raskausvitamiineja vaikka ennen eivät ole mitään käyttäneet. En ihmettelis jos noilla kahdella asialla ois joku yhteys. :-/

Kuutonen (jonka mies on biokemisti ja sitä mieltä ettei terve ihminen ylipäänsä tarvitse lisävitamiineja, vaan mieluummin vaan terveellistä ruokaa. Meillä ei siis juuri vitamiineja syödä d-vitamiinia lukuunottamatta).

Vierailija
7/7 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa kaikki muut paitsi Panacod -poretabletit. Jopa samariini tökkii. Kerran join öpaut viis litraa yhtenä päivänä cocacolaa ja tuli hirveä oksetus+kylmähikisyys eikä saanut nukuttua. Eli kyllä se pore-aine voi oikeesti olla vaaraks!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi