mitä mieltä olisitte?
Olen suuttunut pettynyt jne. mies oli hermostunut ja pesi "kovakouraisesti" lapsen hampaita ts. liikutti harjaa nopeasti, kyllä kai normi järki sanoo, että voi käydä huonosti silloin ja lapseen sattui (ikeneen, kohdassa ei ollut hampaita...lapsi on kylläkin herkkä/alhainen kipukynnys ja kun kysyin lapselta, niin sanoi, että vähän sattui, mutta sanoi, että isi pesi eri tavalla kuin ennen sillä tavalla nopeasti). Anteeksi pyyntökin oli vaikeaa miehelle! Sotahan siitä syttyi... (mun ja miehen välillä...) (selvittiin kyllä..kai..) ja vaikka mies sano, että oli vahinko (miten voi periaatteessa olla, kun pitäähän normaali ihmisen tajuta, että tuollaisesta voi sattua vahinko..?) niin silti en aivan luota mieheeni, ettei tahallisesti olisi vahingoittanut. Ajattelen myös, että vahinkoa ihminen pyytää helposti anteeksi..esim. kaupassa jos törmää toiseen sanoo helposti "ups, anteeks", mutta jos on huono anteeksipyytäjä, niin tahallista tekoa ei pyydä/ei myönnä jne.
mutta ei mies kyllä yleensä ole tuollainen (paitsi ei ole hyvä anteeksipyytäjä). Haluaisin kyllä, että pyydettäisiin heti anteeksi, kun on tehty väärin ja niin että sen huomaa että se tulee sydämestä, myös vahingoissa. (Lapsi on sit 6)
Kommentit (5)
Mies oli jostakin ärtynyt ja pesi 6-vuotiaan hampaita vähän kovakouraisesti. Ei lapsi siitä varmaan mitään parantumatonta traumaa saanut. Ellei sitten siitä, että aikuiset tekivät kärpäsestä härkäsen.
Anteeksi pyytäminen, antaminen ja anteeksiannon vastaanottaminen (siis todella, ei muodon vuoksi) on mun mielestä vaikeimpia asioita elämässä.
Anteeksi pyytäminen, antaminen ja anteeksiannon vastaanottaminen (siis todella, ei muodon vuoksi) on mun mielestä vaikeimpia asioita elämässä.
Haluaisin kuulla "erilaista näkökulmaa". Minun pn helppo pyytää, jos tiedän tehneeni väärin, mutta ei antaa.. ap
Mun mieelstä aika pieni juttu.
Mäkin olen esim. jossian pukemistilanteessa ollut tarpeettoman kovakourainen, mutta mä kyllä pyydän aina anteeksi.
miehesi olisi voinut myös suosiolla pyytää anteeksi
ylireagoinko? Kyllähän itsekin aina hermostun lapsille ja saatan sanallisesti satuttaa. Kai mies tajusi, että teki väärin, vaikka ei ääneen sitä myönnäkään? Tai mistäs sitä voi tietää...mut kun yleensä ei ole kuitenkaan tuollainen...ap