Mitä miehenne osaa
paremmin kuin te, kun kyse on lasten kasvattamisesta.
Meillä ainakin se perinteinen, eli kun ei enää omat voimat riitä, niin mies saa lapset rauhoittumaan.
Ylensä siis aktoriteetilla, eli ehkä hiukan uhkaavallakin olemuksellaan, mutta joskus myös huumorilla ja pienellä "pelehtelyllä", vähän tilantesta riippuen.
Kommentit (7)
Itse olen vähän arkajalka kuten äitini aikoinaan. Pelkästään mun kanssa lapsista olisi tullut nyhveröitä.
Yhdestä kymmeneen saakka! En tajua, itse olen toivoton matematiikassa.
Siis tarkoitan opettaa hiihtämisen, pyörällä ajon yms. Mulla ei kärsivällisyys riitä, miehellä riittää hyvin ja siksipä hän on hoitanut kaikki nuo opettamiset.
Eli viemään ajatukset pois esim. jostain epätoivotusta toiminnasta. On myös kärsivällisempi opettamaan pyöräilyä jne. niin kuin jonkun muunkin iskä oli ylempänä.
minä tahdon kirahtaa mikäli jokin tilanne menee liian pitkälle lapsilla, esim. kehitysvammaisen lapsen pukeminen on kestänyt pari tuntia, kun sukat pitää pakkomielteenomaisesti pukea jalkaan yhdeksän kertaa. yleensä tämä otetaan vain huomioon, mutta jos tulee yllätyslähtö ja aikaa ei ole kahta tuntia, mies on se, jonka ääni lopulta saa tytön toimimaan.
en tiedä. joskus haluaisin olla kuin hän, mutta mieheni taas sanoo rakastavansa minun temperamenttiani, joka poikkeaa hänen omastaan melkolailla.
mies on parempi nukuttamaan lapsen illalla, kantaa vaikka sylissä jos ei muuten nukahda. Itse en jaksa ja koska lapsi vaistoaa hyvin aikuisen tunnetilan, niin on parempi luovuttaa nukutusvuoro miehelle silloin.
Muuten en ole suurempia eroja vielä huomannut...