Patti kainalossa? Hormoonimöykky?
Olen hiljattain synnyttänyt äiti ja loppuviikosta suihkussa käydessäni huomasin että toisessa kainalossa tuntuu pieni, ehkä pääsiäis-ruohosuklaamunan kokoinen möykky. Se liikkuu kun sitä sormilla painelee.
Kysyin tästä asiasta ystävältäni, niin hän sanoi että luultavasti on joku hormoonimöykky, että hänelle tulee niitä joskus kuukautisten aikana ja jonkun ajan kuluttua ne katoaa.
Tietysti aion asiasta kysyä jälkitarkastuksessa, mutta kiinnostaisi tietää, onko tällaisia hormoonimöykkyjä todella olemassa? Tuntuu vähän vielä mielialat heittelevän kun joka toinen päivä en stressaa asiasta ja joka toinen päivä olen varma että kuolen kohta johonkin syöpään... asiallisia vastauksia kiitos :)
Kommentit (10)
ärtynyt imusolmuke, hyvälaatuinen kasvain tai pahalaatuinen kasvain. MENE ja tarkistuta asia.
Juu, mene ehdottomasti lääkäriin ja heti!
Toivotaan että ei ole vakavaa. Hormonimöykkyjä ei ole olemassakaan. Heti lääkäriin!
olen kuullut, mutta hormonimöykky kainalossa... Lääkäriin heti huomenna!!
ihan pienen flunssan yhteydessä. Ystäväni totesi turvoneeksi rauhaseksi, enkä heti kiiruhtanut lääkäriin. Niinpä se möykky viikon päästä pikkuhiljaa hävisi.
Se voi olla esim. pinnalla oleva imusolmuke, mutta myös kasvain. Nuorilla syövät etenevät vauhdilla, joten kipinkapin lääkäriin varmistamaan asia!
Monet nuorten rintasyövät löytyvät imetysaikana. Jos kainalossa tuntuu jo pahkura se voi olla merkki siitä, että syöpä on levinnyt imusolmukkeisiin.
Terv. rintasyöpää sairastava
muita. Ei sellaisia hormonimöykkyjä ole olemassakaan.. Ja varsinkin kun patti kainalossasi on aika iso, en viivyttelisi ollenkaan. Menisin mieluiten yksityiselle gynelle ja mahdollisimman nopeasti.
En halua pelotella mutta sinun on todellakin mentävä asiantuntijalle maanantaina.
Jos terveyskeskulääkäri vähättelee niin menet sitten yksityiselle, joka lähettää sinut julkiselle puolelle ohut- tai paksuneulanäytteeseen.
Tai jos sinulla on varaa niin teet nämä kaikki yksityisesti. Jos jatkotoimenpiteitä tarvitaan niin ne tehdään julkisella puolella.
En tosiaankaan halua pelotella mutta lupaa, että heti huomenna menet lääkäriin.
T. rintasyöpää sairastava