Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko henkilökohtaisesti venäläisen/venäläisiä?

Vierailija
11.04.2010 |

Vastaako yleistä mielikuvaa?

Mä tunnen muutaman. Ovat kohteliaita, ns. tavallisia ihmisiä. Kouluttautuneita, työssäkäyviä, moderneja

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vieraanvaraisia ja kohteliaita ihmisiä, ei mitään pahaa sanottavaa heistä. Jotkut ovat aika tylyn oloisia alkuun, eivät juuri hymyile tms. mutta sehän nyt kuuluu kulttuuriin.

Vierailija
22/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuva on, että venäläiset ovat epärehellisiä, naiset kevytkenkäisiä ja rahanahneita ja sekä miehet että naiset liikaa viinaanmeneviä.

Stereotypiat ovat aina sääli, mutta tottakai niissä on totuuden jyvä, ei niitä tyhjästä synny.

nimin. vuosia keski-Euroopassa asunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei varsinaisesti kasvatettu, mutta olen koko ikäni saanut kuulla, kuinka ne ovat pahoja. Sukuni on siis kotoisin sieltä päin ja sukulaisiani on lähetetty siperiaan, osa pääsi pakoon ennen lähetystä ja tuli suomeen. ELi en ihmettele, miksi venäläisiä suvussani on kammoksuttu.

LApseni paras kaveri on venäläinen poika ja mainiompaa kaveria saa etsiä. Aina iloinen, reipas, sanavalmis ja auttavainen. Myös pojan vanhemmat ovat kohteliaita, mukavia ja hauskoja ihmisiä. Itse siis olen yrittänyt päästä sukuni historian yli.

Toki venäläisiinkin mahtuu rikollistaja narkkaria ihan tarpeeksi, mutta myös uutteria ja toimeliaita työtätekeviä sivistyneitä ihmisiä.

Vierailija
24/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti tavannut useita. Yhden venäläisen naisen tunnen hieman paremmin, tunnen hänet yliopistolta, hän työskentelee laitoksellamme. Todella mukava, iloinen ja ystävällinen nainen.

Vierailija
25/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kotoisin venäjältä. Todella hyvin kotoutuneita. Ahkeria ja sosiaalisia ihmisiä. Tiedän tosi monta suomalaista joilla negatiivinen kuva venäläisistä, vaikka eivät henk kohtaisesti varmaan edes yhtään tunne niistä;( Itäisessä suomessa varmaan rasistisempaa suhtautuminen?

Vierailija
26/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naista, ovat iältään 20+, 40+ ja 60+ ja tosi kivoja kaikki. Akateemisia, koulutettuja, ystävällisiä emäntiä, kun heidän luokseen menee käymään. Nämä nuoremmat muuten eivät koskaan meikkaa. Eikä ole korkokenkiä näkynyt... Heidän mielestään venäläisnaiset eivät osaa pukeutua ja he ovat ihmeissään että suomalaiset oikeasti luulevat, että venäläisnaiset pukeutuvat aina naisellisesti. Tämä stereotypia herättää ainakin tässä kolmikossa naurunpyrähdyksiä.

He myös uskovat että venäläinen mies on junttien kuningas, vaikka yritän selittää, että ei, suomalainen mies on :O

Tästä käymme aina kovaa vääntöä ja hyviä argumentteja on puolin ja toisin :D

Vierailija
27/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppu helvetinmoiset pirskeet, jotka jatkuvat taloyhtiön nautinnoksi aamuyöhön. Lapset ovat rakastettuja mutta hyvin kasvatettuja.

Ystäväni, joka on "assanvessansiivooja", kertoo naama valkoisena venäläisten naisten vessakäyttäytymisestä ja voin toistaa tuosta vain sen ettei sitä ole ilo seurata ;).

Vierailija
28/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies elättää ja vie ihmisten ilmoille molemmissa tapauksissa.

Vierailija
29/29 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä mielikuva teillä siellä Suomessa on venäläisistä tätä nykyä.

Tuntemani nainen on hauska ja viehättävä vanhempi rouva, jonka kanssa tunnemme tiettyä sielujen sympatiaa. Aina riittää rupateltavaa kun näemme. Kova tekemään töitä, mutta ei ole laisinkaan materialisti. Sydämellinen mutta vähän kärkevä, erityisesti häntä ärsyttää tämä nyky-Eurooppaan levinnyt amerikkalainen feikki-hymy-kulttuuri kaupoissa. ("Venäläiset hymyilevät vain kun on oikeasti aihetta.") Kirjahyllyssä Stephen Kingin romaaneja kyrillisillä aakkosilla, sohvapöydällä aina kulhollinen karamelleja. Morkkailee tavan takaa miestään (joka ei ole venäläinen - ja kuulostaa juttujen perusteella melkoiselta uunolta, itse en ole ollut tekemisissä kuin ohimennen).

Oikein ihana ihminen tuttavana.