Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi, kun oman isän käytös kuvottaa?

Vierailija
11.04.2010 |

Saattaa mennä ensimmäisenä ruokapöytään ja ennenkuin kukaan muu on edes pöydässä, isäni on jo lapannut lautasen täyteen ruokaa ja syönyt lautasensa tyhjäksi. Sitten kun muut tyyliin vasta aloittelee, isäni kiirehtii pöydästä pois.

Muutenkin käyttäytyy tosi itsekkäästi usein. Esim. kun mieheni oli kovassa kuumeessa, isäni antoi miehelleni raskaan laatikon kannettavaksi ja sanoi että kannappas tuo vintille. Ja kaikkea muuta ärsyttävää itsekästä ja moukkamaista toimintaa hänellä on.

Minua ärsyttää tosi paljon, ja muutenkin pelkään että muut ihmiset näkevät minut tuollaisena, kuin itse näen oman isäni! Mikä avuksi tällaiseen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pienestä sinuakin kuvottaa.

Moukkamaista isäsi käytös kyllä on tuon ruokailun suhteen. Sitä en kiellä tietenkään.

Miehesi taas sitten varmaan on ihan aikuinen ihminen, joten jos hän oli oikeasti huonovointinen, niin kai hän olisi ihan itse voinut sanoa, ettei nyt kanna yhtään mitään yhtään mihinkään. Ihme tossukka.

Vierailija
2/7 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäsi on moukka, mutta en näe tuossa varsinaista kuvotuksen aihetta. Ja miehesi on aikuinen, hän varmasti pystynee sanomaan, ettei kuumeessa kanna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisin kyllä sanoa, että pois pöydästä, ei ole pyydetty vielä.

Jos taas käyttäytyy näin kotonaan, niin minkäs teet. Talossa talon tavalla.

Vierailija
4/7 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas löysä sun ukkosi kun ei pahvilaatikko pienessä vilussa nouse. Vai saiko kuitenkin kannettua ja isäs arvioi löysäilijän pelikunnon oikein?

Vierailija
5/7 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en väliin ollu ollenkaa vanhempieni kans tekemisis.jos ne tuppas kylään,annoin ymmärtää että ärsyttää,nii sit jatkos ne ei oo käyny juuri lainkaan meillä:)

tekee vaa selväks suoraan ett olette ärsyttäviä:)

Vierailija
6/7 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen paitsi oma isä, myös useampikin kaverin isä ja ex-appi.

Sellaisia ovat monet sen sukupolven miehet. Jostakin syystä toisia ei ole opetettu ottamaan huomioon ja käytöstavat on useinkin mitä on.

Ei sulle muuta neuvoa ole antaa kuin että koita jotenkin irrottautua siitä henkisesti. Nuo omat pelkosi ovat paljonpuhuvia - tarvitset jonkunlaista pesäeroa, että voit suhtautua isääsi ihan yhtenä ihmisenä muiden joukossa, eikä jotenkin "osana" sitä kuka sinä olet. Isäsi on oma ihmisensä eikä hänen tekemisensä mitenkään heijasta sitä kuka sinä olet. Tätä nykyä oman isän vastaavat ajattelemattomuudet oikeastaan saa vaan hymähtämään - sellainen se on, ja itse menettää paljon kun ei tuon enempää tajua maailmasta ja muista ihmisistä ja niiden tarpeista.

Se ex-appi joka lähti aina ruokapöydästä huitelemaan oli muuten muillakin tavoin ihmissuhdevammainen. Luulen että sitä ahdisti istua muitten kanssa pöydässä ja lässyttää. Kun ei muut ihmiset kiinnosta (kuin ehkä yleisönä omalle erinomaisuudelle) niin ne on aika yhdentekeviä.

Vierailija
7/7 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos häpeää vanhempiaan se kertoo paljon enemmän itsestä kuin vanhemmista.

Moukkamaista tuollainen ruokapöytä käytös on mutta voihan aina omat lapsensa kasvattaa niin etteivät noin käyttäydy ja mitä ihmettä miehesi tekee sairaana vanhempiesi luona tai miksi olette kutsuneet vieraita kun olette sairaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme