Kuinka monta lemmikkiä teillä on?
Hei. Tuli vain mieleen =)
Perheeseemme kuuluu 4 lasta + rv 12, mieheni ja minä.
Lemmikkejä meillä on 134 :)
25 sonnia
25 lehmää
5 kanaa + kukko
10 lammasta + 5 pukkia
20 sikaa
6 koiraa + 9 pentua
4 kissaa
6 tammaa
6 oria
7 kania
5 marsua
Lasten iät :: 5, 7, 10 ja 14
Minä olen 44 täytän 45 kesällä
Mieheni on 45 :)
Kommentit (18)
lampaalle lajitoverreita!
tiedetään tiedetään. Pässi kuoli talvella, uusi on jo tilauksessa. Joten älä sinä kulta pieni hätäile.
Tuo on karjaa maatilalta, ei ne ole lemmikkejä.. Lemmikki on sellainen johon kiinnytään ja joka tunnetaan hyvin..
Kai niihin tietysti kiintyy kun niiden kans hommailee. Meillä on neljä gerbiiliä ja chinchilla.
Tuo on karjaa maatilalta, ei ne ole lemmikkejä.. Lemmikki on sellainen johon kiinnytään ja joka tunnetaan hyvin..
Meillä jokainen eläin tarkastetaan joka päivä vähintään kaksi kertaa. Jokainen lehmä ja hieho tunnetaan tosi tarkasti, jokaisella on nimi, ja nimellä puhutellaan. Jos joskus jonkun joutuu laittamaan teuraaksi, kyllä itku silloin pääsee. Sonneihin ei niin kiinny, mutta jokaisella on kuitenkin nimi, ja niitäkin puhutellaan nimellä. Sairas sonni otetaan pois ryhmästä ja hoidetaan henkilökohtaisesti, myös kiintyen siihen hoidon aikana. Jokainen sonni on ollut joskus pikkuvasikka, niitä on silitelty ja rapsuteltu, juotettu tuttipullosta ja hoidettu pienet ripulit sun muut sairaudet. Joten uskallan väittää, että hyvä eläimen hoitaja myös kiintyy hoidettaviinsa oli niitä sitten kuinka paljon tahansa.
kakkonen
Kaksi lasta, kolmas tulossa 11+3.
Meillä siis koira ja kaksi kesyrottaa, haluan vielä parin vuoden päästä toisen koiran.
Ihan hauska että laskette perinteiset koti- tai tuotantoeläimet lemmikeiksi, toivottavasti myös kohtelette niitä yhtä suurella rakkaudella :)
Lemmikki on eläin, jota pidetään ihmisen ystävänä ja seuralaisena. Se saa elääkin siis niin kauan kuin luonnollinen elinikä on, sialla siis n.20 vuotta. Kotieläimet joita pidetään tuotannollisista syistä eivät ole lemmikkejä. Vaikka niihin miten kiinnytään ja hoidetaan hyvin, ,mutta pidetään siksi että niitä syödään, ne eivät ole lemmikkejä.
Ei ehkä myöskään seuraeläimiä, kuten akvaariokaloja, niitä meillä on 12kpl.
Lemmikkejä löytyy 3kpl. Kissoja :)
Lemmikkieläin on sellainen jonka voi ottaa kerrostaloon asumaan, kotieläin taas sellainen josta hyötyy ihan oikeastikin, eikä ole pelkästään seurana.
Että anteeksi nyt vain, mutta nuo lehmät ei ole lemmikkejä.
Ja akvaariokalat nyt ei ole mitään maailman seurallisimpia..
Koirat ja kissat on seuraeläimiä.
Joo, viilaan pilkkua. =D
Meillä on kaksi lemmikkiä ja yksi harraste-eläin.
Gerbiili, kissa ja käärme. Miettikää siitä mitkä menee mihinkin.
Lapsia on yksi.
Kaikki asuvat sisätiloissa eivätkä ole edes harrastekäytössä vaan ihan lemmikkejä. :)
meillä lemmikkejä 3 koiraa, 6 kissaa ja 5 kania.
Lisäksi löytyy tuotantoeläinpuolelta niin nautoja kuin lampaitakin. Nämä lasken kotieläimiksi. Ja kyllä hoidetaan meilläkin navetan/lampolan porukka erittäin hyvin. Joskus tuntuu, että enemmän aikaa ja rahaa noihin elukoihin kuluu kuin lapsiin, mutta en mä niitä silti lemmikkieläimiksi miellä.
Kissamme kuoli jokin aika takasin.
Toisen kissan otamme, kunhan ollaan valmiita. :)
Meillä jokainen eläin tarkastetaan joka päivä vähintään kaksi kertaa. Jokainen lehmä ja hieho tunnetaan tosi tarkasti, jokaisella on nimi, ja nimellä puhutellaan. Jos joskus jonkun joutuu laittamaan teuraaksi, kyllä itku silloin pääsee. Sonneihin ei niin kiinny, mutta jokaisella on kuitenkin nimi, ja niitäkin puhutellaan nimellä. Sairas sonni otetaan pois ryhmästä ja hoidetaan henkilökohtaisesti, myös kiintyen siihen hoidon aikana. Jokainen sonni on ollut joskus pikkuvasikka, niitä on silitelty ja rapsuteltu, juotettu tuttipullosta ja hoidettu pienet ripulit sun muut sairaudet. Joten uskallan väittää, että hyvä eläimen hoitaja myös kiintyy hoidettaviinsa oli niitä sitten kuinka paljon tahansa. kakkonen
eikä minulla ole tarvetta tietääkkään, kun en sitä harrasta. Eikä kysymys tai viestini liittynyt siihen mitenkään vaan siihen, että lemmikki on eläin joka asuu saman katon alla kanssasi ja on ystäväsi..
Ap:lle vastaus: ei yhtään, koira tulee jos esikoisen allergia joskus hellittää.
Omassa lapsuudenkodissa oli eläimiä parhaillaan: koira, pari kissaa, 3 gerbiiliä, hiiriä, kilpikonna, kaloja, hemmetin iso ja ruma rotta, seeprapeippoja ja papukaija. (nämä samaan aikaan)
Enkä toki lue esim. noita kaloja taikka hiiriäkään ihan lemmikeiksi, ainakaan omikseni ;)
Kai niihin tietysti kiintyy kun niiden kans hommailee. Meillä on neljä gerbiiliä ja chinchilla.
chincillasta! kerroppa sen hoidosta ja touhuamisesta jos jaksat, olis kiva kuulla ihmiseltä joka sellaisen omistaa eikä vaan lukea jostain, kiitti paljon! =))
Oon 22 asun rivitalossa mulla on 2 kania 1 undulaatti toinen ostetaan pian 3 koiraa yks pentu joten ei ole kauvaa enään meillä 2 kissaa. Hyvin mahutaan asumaan ja koirat on muuten pottuja paitsi ku päässöö ulos.
Minä 30v, mies 34v, kolme lasta
yhteensä eläimiä on 215
173 sonnia
12 hiehoa
20 lehmää
1 lammas
1 ruuna
1 tamma
5 kissaa
2 koiraa