Nyt ulkomammat keittää yli! Lopettakaa tuo urpoilu
siitä kuinka kaikki on ulkomailla paremmin ja suomalaiset ovat kotimaassaan niin juntteja ja sisäänpäinkääntyneitä. Small talkia ei osata, kaikkia kytätään, ahdasmielistä on. Niin ulkomaaneläväthän eivät ole, ei...
Olen sen yhden ulkomamma-ketjun jälkeen tarkkaillut asiaa ja nyt meni hermo!!! Joka ketjuun pitää tulla samoista asioista vinkumaan!! Ei siellä ulkomailla ole kaikki paremmin! Sitäpaitsi sinne nyt voi muuttaa kuka tahansa!
Tällä nyt viittaan tuohon Tallinna-ketjuun, mutta koko ajan on pätemistä, olen seurannut. Ja sori purkaus, en halua ilkeillä kellekään, mutta tuo on TODELLA ärsyttävää. Ehkä voisi keksiä jotain muuta sanomista....???
Kommentit (28)
parissa kuukaudessa ei mihinkään kulttuuriin pääse sisälle ja jos on luonteeltaan sellainen, että vieras ärsyttää, niin ärsyttäähän se.
asuin 2 kk Ruotsissa, jossa huomasin, että ruostalaiset hymyilee ja on ystävällisiä päin naamaa, mutta todellisuudessa voivat olla sinusta ihan toista mieltä. Yhdysvalloissa olin myös 2 kk, ja siellä ihmiset puhuvat koko ajan, mutta mitään sanottavaa ei välttämättä ole. Minusta suomalaisten tapa olla vittumainen päin naamaa ja kyky olla hiljaa on oikein hyvä ja aiheuttaa vähemmän henkisiä tuskia.
ei se ole prassailua, niin se vaan on! "lottovoitto syntyä suomeen" on propagandaa ja simmut aukeaa kun pääsee pois arktisesta perslävestä! Kun katson ulos vihertää ja kukat kukkii , lämpötila on + 21 Voit vapaasti myöntää että olet KATEELLINEN!
sinusta ei viela ole suomalainen perusnegatiivisuus ja pain naamaa v*****lu karissut. Hapea!
t. myos u-suomalainen
parissa kuukaudessa ei mihinkään kulttuuriin pääse sisälle ja jos on luonteeltaan sellainen, että vieras ärsyttää, niin ärsyttäähän se.
että suomalaiset on maailman ainoa kansa, joissa voi olla mitään huonoja piirteitä?
ei se ole prassailua, niin se vaan on! "lottovoitto syntyä suomeen" on propagandaa ja simmut aukeaa kun pääsee pois arktisesta perslävestä!
Kun katson ulos vihertää ja kukat kukkii , lämpötila on + 21
Voit vapaasti myöntää että olet KATEELLINEN!
En ole kateellinen. Suomessa on sentään kaikki vuodenajat. Talvi on oikeasti talvi ja kesä on kesä. Syksy ja kevät myös yhtä ihania.
En muuttaisi pois vaikka saisinkin paremman työpaikan, asunnon ja kaupanpäällisiksi paljon rahaa.
Jos itse et tykkää, niin se ei tarkoita ettei kaikki muutkaan tykkää.
Joskus vähän tuntuu että se ulkomaiden hehkutus on lähinnä oman egon pönkitystä. "täälläpä on tälläistä.." Vähän samanlaista kerskailua kuin lomakuvien näyttäminen niille jotka eivät oikeastaan ikinä matkusta ulkomaille.
vaikka miten suomalaisia olisivatkin. Verrataan suomalaisia johonkin ulkomaalaisiin eikä nähdä ollenkaan kokonaisuutta. Suomessa ollaan tylyjä, mutta se on alistetulle kansalle ymmärrettävää käytöstä. Suomalaiset ovat jurottaneet venäläisille, ruotsalaisille ja sitten omille herroilleen aina ja hamaan historian hämärään asti. Se mikä näyttää päällepäin sosiaaliselta kyvyttömyydeltä, on itse asiassa keskittymisen riemuvoitto. Kun suomalainen tylyttää ja ylenkatsoo, siinä jää vastapuoli kertakaikkisen aseettomaksi. Joku sivistynyt ja hyväkäytöksinen keskieurooppalainen on moisen sosiaalisen väistöliikkeen edessä ensin hämmästynyt, sitten kiukkuinen, ja lopulta antaa periksi ja häipyy. Mission accomplished!
Ihan varmasti kukaan ei ole ikinä täälläkään sanonut, että Suomi on kauttaaltaan ihan paska. Kysymys on siitä, ettei saa arvostella mitään ikinä ollenkaan. Jos vaikka sanoo, että oikeasti suomalaiset koululaiset on peruskoulun jälkeen vaikka kaksi vuotta luonnontieteissä ja matikassa jäljessä maata x, niin jo alkaa kuorolaulanta, että muttakunsepisa, muttakunsepisa!! Pysykää ulkomaillanne kun siellä on niin hyvä!!
Suomessa on hyviä ja huonoja puolia, muissa maissa on hyviä ja huonoja puolia, ja kyllä niistä pitäisi saada avoimesti jutella. Eihän sitä muuten mistään opi uusia tuulia.
Niin että suomalaiset on maailman ainoa kansa, joissa voi olla mitään huonoja piirteitä?
sen enempää suomalaiselle kuin keskieurooppalaisellekaan.
Monet eivät vaan ymmärrä suomalaista kansanluonnetta vaikka miten suomalaisia olisivatkin. Verrataan suomalaisia johonkin ulkomaalaisiin eikä nähdä ollenkaan kokonaisuutta. Suomessa ollaan tylyjä, mutta se on alistetulle kansalle ymmärrettävää käytöstä. Suomalaiset ovat jurottaneet venäläisille, ruotsalaisille ja sitten omille herroilleen aina ja hamaan historian hämärään asti. Se mikä näyttää päällepäin sosiaaliselta kyvyttömyydeltä, on itse asiassa keskittymisen riemuvoitto. Kun suomalainen tylyttää ja ylenkatsoo, siinä jää vastapuoli kertakaikkisen aseettomaksi. Joku sivistynyt ja hyväkäytöksinen keskieurooppalainen on moisen sosiaalisen väistöliikkeen edessä ensin hämmästynyt, sitten kiukkuinen, ja lopulta antaa periksi ja häipyy. Mission accomplished!
asuin 2 kk Ruotsissa, jossa huomasin, että ruostalaiset hymyilee ja on ystävällisiä päin naamaa, mutta todellisuudessa voivat olla sinusta ihan toista mieltä. Yhdysvalloissa olin myös 2 kk, ja siellä ihmiset puhuvat koko ajan, mutta mitään sanottavaa ei välttämättä ole. Minusta suomalaisten tapa olla vittumainen päin naamaa ja kyky olla hiljaa on oikein hyvä ja aiheuttaa vähemmän henkisiä tuskia.