Minkä ikäisiä tulisi asiakaspalvelussa rouvitella?
vihjettä, ohjetta... mistä sen tietää kuka on rouva?
Kommentit (27)
jos teidän huomio pitää kiinnittää isossa ihmisjoukossa. Esim. ollaan kaupassa ja ohi menee koko ajan ihmisiä. Minä huomaan, että olet pudottanut mennessäsi hanskan. Olet jo parin metrin päässä ja kovaa vauhtia katoamassa. Normaalisti mä huutaisin:" Hei anteeksi, rouva, teiltä putosi hanska!" Mitä mä nyt huudan? "Hei, nainen, sulta putosi hanska!" Kuulostaa vähän töykeältä, varsinkin kun olet mua keskimäärin kymmenen vuotta vanhempi!
puhuttiin sitten rouvasta tai naisesta, ellen jostain syystä ole siellä ainoa nainen, niin että ei tarvi puhutella mitenkään. Käännän kuitenkin joka tapauksessa päätäni jos takaa kuuluu vaan kiljuntaa, että anteeksi, putosiko tämä teiltä, tai vaikka vaan että hei, sä pudotit tän, niin että se toimii hyvin. Ja jos se oli minun hanska niin olen iloinen että sain sen takaisin vaikka mua sanottaisiin Mika Häkkiseksi.
opiskeluaikoina rattkaisin ongelman puhumalla passiivissa. Olihan niitä keski-ikäisiä mammoja silloinkin naamat närpällään kyttäämässä.
Jätin sen sanomatta koska minulle on itsestäänselvyys että lapset saadaan avioliitossa :).
Olen 22-vuotias ja lapsen saanut eli rouva :).
Lapsen saaminen tuo mukanaan äiti-tittelin. Jos olet naimisissa, olet rouva.
tuntuu että vähän vanhemmat eli me lähes 50v ei erityisesti pidetä teitittelystä, itse teen työtä vanhusten parissa ja yleensä he heti kättelyssä sanovat, älä teitittele. Viimeisen vuoden aikana varmasti yksi sadasta 75-97v asiakkaasta, ei ole toivonut sinuttelua.