Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

facebook ja kaveriehdotukset??

Vierailija
09.04.2010 |

Mitä ihmettä, fb yleensä ehdottelee kavereita, joiden kanssa on yhteisiä kavereita

MUTTA

nyt olen saanut kaksi kaveriehdotusta, jotka kyllä tunnen, mutta meillä EI ole yhteisiä kavereita!

Eli eivät siis ole pyytäneet minua kaveriksi, vaan fb ehdottaa kaveriksi.

Kuinka ihmeessä? Sattumasta ei voi olla kyse, kun tunnen molemmat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä hullumpi: en ollut vielä edes facebookissa kun eräs tuttu lähetti minulle sellaisen facebook-kutsumeilin. Meilin lopussa oli facebookin valmisteksti "tunnet ehkä nämäkin facebookista" ja lista ihmisistä, jotka tosiaan tunsin. Olivat niin eri yhteyksistä, etteivät tunne toisiaan. Eiklä kutsumeilin lähettänyt tiennyt, että kyseiset ihmiset tunnen. Minulla ei siis tuossa vaiheessa ollut mitään tekemistä facebookin kanssa! Pelottavaa

Vierailija
2/7 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, noiden ihmisten sähköpostiosoitteet varmaan löytyvät omasta meiliohjelmastani..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se FB, ja mikä muu netti-yhteys, käy läpi erinäisiä yhteyksiä ihmisten välillä. FB-kaveriehdotukset kyllä menee ihan sillä kaavalla, että jos monella sinun FB-kaverillasi on yhteinen kaveri, niin FB ehdottaa, että ehkä myös sinä tunnet/tiedät hänet ja haluat hänet kaveriksesi.

Mitäs siitä sitten? Voit löytää ihmisen, jota et aktiivisesti ole ajatellut, mutta kun häntä sinulle "tyrkytetään", voi ajatella, että hän ehkä onkin kiinnostuksen arvoinen. Ihan samalla tavalla kuin ihmiset livenäkin tutustuvat tutun tuttujen kautta.

Vierailija
4/7 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-kaveriehdotukset kyllä menee ihan sillä kaavalla, että jos monella sinun FB-kaverillasi on yhteinen kaveri, niin FB ehdottaa, että ehkä myös sinä tunnet/tiedät hänet ja haluat hänet kaveriksesi.

ilmenee, ettei yhteisiä kavereita näissä kahdessa tapauksessa ollut.

Vierailija
5/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten nämä ehdotetut henkilöt ovat etsineet sinua Facebook-haulla.

Vierailija
6/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihtanut maileja yhden kiinteistövälittäjän kanssa. Joku aika sen jälkeen FB ehdotti tätä henkilöä kaverikseni. Aika pelottavaa..

Vierailija
7/7 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten nämä ehdotetut henkilöt ovat etsineet sinua Facebook-haulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä