Tietääkö joku voiko Helsingin kaupungin asunnoissa
maalata/tapetoida seiniä ja maalata ovia?Entäs lattian vaihto?Saako tähän tarkoitukseen kenties ilmaiseksi tarvikkeet?
Kommentit (5)
siis laitattaisin uuden lattian asuntoon?voiko sen roskalavan tilava vai tarviiko jonkun luvan?
voi sitä muovimattoa roskiin heittää kun sun on se laitettava takaisin jos isännöitsijä niin vaatii pois muuttaessasi. Saattavat muuten lähettää ison laskun perään.
omalla kustannuksella?eli ilmeisesti ei? ap
Ja isännöintitoimistot suhtautuu asiaan hyvin eri tavoin. Meillä esim maksetaan kaikki materiaalit, myös työvälineet jos ja kun itse tekee korjausmaalaamista. Ainoa ehto on "vaaleilla väreillä" mutta valkoista ei tarvitse olla. Lattian taas laittaa tarvittaessa taloyhtiö.
Saat maalata, tapetoida jne kunhan et riko mitään rakenteita ja esim säilytät vanhat kaapinovet. Kaiken on tosin oltava ennallaan kun muutat pois ja itse maksat kaikki tarvikkeet.
Meillä esimerkiksi olen vaihtanut keittiökaappien ovet, vanhat on kellarissa odottamassa, että pois muuttaessamme voimme ne laittaa takain, samoin jääkaappi joka oli kamala sähkösyöppö. Seiniä emme ole maalanneet vaan ratkaisseet sen asian kankailla.
Vaihto tapahtuu siten, että kun löydät jonkun joka haluaa vaihtaa kämppää kanssasi ja molemmat olette siihen kelpoisia niin siitä vaan ilmoitus kummankin huoltoyhtiölle ja siitä asia etenee.
Roskalavan jos tilaat (miksi ihmeessä???) niin sen myös itse maksat.