Onko hankalaa ajaa pyörällä, kun lapsi on kyydissä istuimessa?
Ja osaako joku sanoa, kuinka paljon lapsen istuin maksaa? Olisiko perävaunu parempi?
Kommentit (9)
Tässä pohdiskelin, kuinka pian istuin maksaisi itsensä takaisin säästyneinä bensakuluina. Miten sen pyörän saa pysymään pystyssä kun lasta kiinnittää istuimeen?
Pyörässä pitäisi olla tukeva seisontatuki (=jalka) tai sitten seinää vasten.
Itse unelmoin peräkärrystä :)
Tässä pohdiskelin, kuinka pian istuin maksaisi itsensä takaisin säästyneinä bensakuluina. Miten sen pyörän saa pysymään pystyssä kun lasta kiinnittää istuimeen?
Pyörä nojaa sinua vasten, pidät siis vartalolla sitä pystyssä. Ja pyörän jalka tietty myös tukee, mut ei siihen voi kokonaan luottaa.
Eli aluksi tuntuu huterammalta. ja tietysti raskaammalta, meillä on kumpikin poika ollut isokokoinen ja on fillaroitu vielä 3-4 -vuotiainakin, jos matkaa on ollut enemmän tai kiire.
ja kypärää muistaakseni 60 euroa..
pyöräily ei ole hankalaa, mutta jos on kuten minä,joka ei koskaan teiniaikoina kyydittänyt ketään yms (mä olin se kyydissä) niin alussa olo oli epävarma ja taisin harjoitellakin eka jonkun perunasäkin kanssa ajotuntumaa...:) ja mies oli avustamassa kun ekoja kertaa lapsen kanssa pyöräilin
pyöränistuinta voi alkaa käyttämään? Kun osaa istua tukevasti itse? Onko jotain muita kriteerejä? Meillä esikoinen kyseessä, ja ihan uusi juttu tämä(kin) ja ehdottomasti kesällä haluaisin pyöräillä lapsen kanssa.
... kun on raskaampaa polkea kuorman kanssa :-) Vaan siihenkin tottuu ja kunto kasvaa.
Perävaunukin meillä on, sen kanssa vielä raskaampaa polkea. Ja hankaluutena se, että pyörä ei meinaa pysyä pystyssä kun lasta laittaa vaunuun. Mulla pyörässä vähän huono se tukijalka, minkä vuoksi pyörä kaatuu parkissa helposti.
Istuin vai vaunu; etunsa ja haittansa molemmissa. Istuimen saat paljon halvemmalla, säilytys ei vaadi lisätilaa, aina käyttövalmis. Vaunussa lapsi suojassa vesisateelta, kauppakassitkin kulkee vaunussa kivasti, mutta ruuhkaisissa paikoissa vaunun kanssa hankala liikkua. Ja minkäikäinen lapsi? Vaunun mallista vähän riippuu kuinka pienen sinne voi laittaa, että pysyy pystyssä eikä kuristu turvavöihin.
pyöränistuinta voi alkaa käyttämään? Kun osaa istua tukevasti itse? Onko jotain muita kriteerejä? Meillä esikoinen kyseessä, ja ihan uusi juttu tämä(kin) ja ehdottomasti kesällä haluaisin pyöräillä lapsen kanssa.
ja tietysti vauvana pää on iso ja painava, eli mihinkään möykkelikköön ei kannata lähteä niskoja rasittamaan pienen kanssa.
Rauhallinen fillarointi asfaltilla on ok pienenkin kanssa, kunhan pitää ajoajat järkevinä ja jaloittelee välillä. mikään kovin ergonominenhan se penkki ei ole.
liikkeelle lähdössä joutuu vähän skarppaamaan.