Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisko Espoossa huonolle alueelle vai ihan suosiolla Vantaalle?

Vierailija
09.04.2010 |

Mitä itse tekisitte? Isompi asunto etsinnässä ja rahat ei kysinkertaisesti riitä noin 100 neliöiseen asuntoon hyvältä alueelta, Vantaalta meidän budjetilla saisi jo omakotitalon :-) Eli pienempi ja kauempana Espoosta vai isompi ja paremmilla kulkuyhteyksillä Vantaalta? Vaikea päätös, kun koko elämä täällä Espoossa asuttu...

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan, että Vantaan hyvillä alueilla omakotitalojen hinnat liikkuvat 300 000-700 000 eurossa enkä usko, että sadan neliön asunto huonolla espoolaisalueella maksaisi samaa...

Mutta jos pitäisi valita, niin hyvä alue Vantaalla on varmasti rauhallinen ja viihtyisä, voittaa takuulla huonon - tai jopa keskiverron - espoolaisalueen.

Vierailija
22/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon ollu tosi tyytyväinen yhteyksiin, vaikka luulin et paniikki iskee kun ei ole junaa (olin tottunut asumaan radan varressa.) Busseja menee vaikka kuinka ja Lepuski on tosi lähellä.

Tapiola on kyllä ihana, ymmärrän että harmittaa lähtee. Aatella että Tuomarila on - joillekin ainakin - nykyään huonoa aluetta, entistä avoaluetta kun on. Kavereita asuu siellä ja ihmettelen kyllä minäkin sitä menoa. Taitaa se Suna- ja Suvela-meininki valua sinne Tuomarilaan.

T: 4

valitettavasti ei vaan ole oikein uusia asuntoja tullut sieltä myyntiin. Tuntuu, että nyt on myynnissä asuntoja vaan kauhean kaukaa tai sitten kauhean kalliilla ;-) Tai sitten vähintäänkin putkiremppa tulossa... Ja tosiaan kohta se tulee tähän meidänkin asuntoon, joten pakko päästä äkkiä pois. Kohtuuhintaiset kämpät myös myydään nyt tosi nopeasti.

Täytyy pitää silmät auki, joka päivä selaisen kyllä mitä kaikkea on tullut myyntiin koko pk-seudulla. Eihän sitä tiedä mistä se helmi sitten putkahtaa... On vaan hyvä olla jo etukäteen vähän suuntaviivaa siitä mitä haluaa, ettei vaan ihastu johonkin asuntoon ja sitten muuttaessa huomaakin, että täältähän ei pääsekään minnekään ja koulukin on kahden kilsan päässä, mutta muuten ihan kiva.. ;-)

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan, että Vantaan hyvillä alueilla omakotitalojen hinnat liikkuvat 300 000-700 000 eurossa enkä usko, että sadan neliön asunto huonolla espoolaisalueella maksaisi samaa...

Mutta jos pitäisi valita, niin hyvä alue Vantaalla on varmasti rauhallinen ja viihtyisä, voittaa takuulla huonon - tai jopa keskiverron - espoolaisalueen.

ja ihan max budjetti on 350-400 000, mutta sitten pitääkin olla todella helmi. Mielellään kuitenkin vähemmän. Saahan tällä budjetilla tietysti Espoostakin kämpän, mutta huonosti on ollut sellaisia mitä me nyt just haluttaisiin eli hyvät kulkuyhteydet, ei liian vanha, mielellään remontoitu, tarpeeksi iso.. Heti on mentävä vähän pidemmälle. Kyllä on hinnat pilvissä, huh! Vantaalla kuitenkin useimmilla paikoilla neliöhinnat reilusti pienemmät.

-Ap

Vierailija
24/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mekin muutimme Espoosta Vantaalle nimenomaan hyvän omakotitalon perässä. Ostimme kesällä 2009 ihanan 2004 valmistuneen omakotitalon rauhalliselta pientaloalueelta, tosin Itä-Vantaalta (työpaikat keskustassa, joten sikäli sama, missä päin pk-seutua asuu). Hintaa talolla oli 350 000 ja alue on tosiaan mukava, idyllinen. Ainakaan vielä ei Vantaan "kauhea" arki ole iskenyt päin kasvoja ;)

Vierailija
25/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jouduin muuttaman rahatilanteen ja perheenlisäyksen takia aikoinani STadista Vantaalle, jonnekin Tikkurilan ja Hiukkaharjun väliin.

Kestin 1,5 vuotta. Halusin Espooseen hinnalla millä hyvänsä. Ja muutimmekin sitten Lähderantaan vuokralle - pian lunastin kämpän itselleni vuokranantajalta.

Mutta ymmärrän tuskari. Itse en Vantaalle enää lähtisi. Jos olisi pakko, niin juuri joku tuossa kupeessa olevat Hämeenkylä tahi Linnainen. SEllo lähellä ja ESpoon raja ( :

ITse muutin juuri putkirempan alta Lähiksestä Viherlaaksoon järven rannalle. Ihanaa aluetta. Mutta Laaksolahti on varmasti Tapiolan hinnoissa, VIheri ei välttämättä. Ja kannattaa katsoa Karakallio.

Tuomarilaan en muuttaisi. Vaikka HeSan juttu kuinka väittää, en Sunaan ja Kirstinmäkeen päinkään muuttaisi - saati sitten sijoittaa asuntoon.

Teillä on kova pähkinä purtavana. En kyllä lähtisi Niipperiin minäkään - ellei työkpaikka olisi KehäIII:n varrella. IHanaa aluetta ihan varmasti, mutta ne yhteydet.

Vierailija
26/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ymmärrän hyvin, että kynnys muuttamiseen on korkea kun olet ikäsi Espoossa asunut. Ihan samalla lailla kun itseäni ei missään nimessä saisi Espooseen kun olet ikäni Vantaalla (ja pikaisesti Stadissa) asunut. Kun "elämä" kaikkineen on täällä ja olemme tyytyväisiä, niin miksi muuttaisimme?

Nuo Vantaan paremmat alueet ovat oikeasti hyviä asuinalueita. Totta kai jos on tottunut johonkin Espoon johonkin oikeasti kalliiseen hienostoalueeseen, niin varmasti silloin on eroa on. Mutta verrattuna Tapiolaan, Mankkaaseen tai vastaavaan peruslaadukkaaseen Espoon alueeseen, niin Länsi-Vantaan monet alueet ovat oikein hyviä. Etenkin kun ottaa huomioon aivan hävyttömän kovat hintaerot. Hinta-laatusuhde yksinkertaisesti on Vantaalla parempi. Eli jos Vapaalasta saat kivan kämpän 400 tonnilla, niin Mankkaalla siihen saa varata 550 tonnia. Tuo erotus on aika iso raha monelle.

[/quote]

Vaikka tavallaan haave jostain maaseudun rauhasta kyteekin niin oon varmaankin pohjimmiltani enemmän kaupunkilainen ja aina oon hyvien yhteyksien varrella asunut, joten ehkä en vaan osaa niitä enää oikealla tavalla arvostaa ja huomaisin sen vasta kun niitä ei enää olisi. Eli pelkään tosiaan, että jos muutetaan jonnekin "maalle" ja mulla ei ole autoa käytössä niin tuun mökkihöperöksi.. Vähän typerääkin tämä Vantaata kohtaan kohdistuva (oma) asenne ja jotenkin aina ajatellut, että ei me koskaan "sinne" muuteta, mutta onko sillä OIKEASTI muuta merkitystä kuin joku oman egon pönkitys? Vai onko asiat oikeasti Vantaalla niin huomattavasti huonommin? Jotenkin tuntuu, että Helsinki ja Espoo tulee kyllä koko ajan perässä ja supistaa samoista asioista.. Mutta kiva kuulla muidenkin mielipiteitä, hirveän hankalaa löytää sitä "oikeaa" ratkaisua kun se tuleva asunto pitäis olla sitten pysyvä ratkaisu pidemmäksi aikaa.. :-) -Ap

[/quote]

Vierailija
27/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko ihan oikeasti perustella minkä takia joku LÄhderanta on niiiin paljon parempi kuin "Hiekkaharjun/Tikkurilan" välimaasto? Vai oletteko asuneet Havukoskella tai muualla "Vantaan Espoon Keskuksessa"?

Hieman huvittavaa lukea, kun joku kirjoittaa tällaista....Uskon hyvin kun joku sanoo vaikkapa, että haluaa ehdottomasti muuttaa merenrantaan Espooseen/Helsinkiin eikä siksi halua asua Vantaalla. Se on pikkasen eri juttu kuin sinun käyttämä vertaus....

Itsekin jouduin muuttaman rahatilanteen ja perheenlisäyksen takia aikoinani STadista Vantaalle, jonnekin Tikkurilan ja Hiukkaharjun väliin. Kestin 1,5 vuotta. Halusin Espooseen hinnalla millä hyvänsä. Ja muutimmekin sitten Lähderantaan vuokralle - pian lunastin kämpän itselleni vuokranantajalta. Mutta ymmärrän tuskari. Itse en Vantaalle enää lähtisi. Jos olisi pakko, niin juuri joku tuossa kupeessa olevat Hämeenkylä tahi Linnainen. SEllo lähellä ja ESpoon raja ( : ITse muutin juuri putkirempan alta Lähiksestä Viherlaaksoon järven rannalle. Ihanaa aluetta. Mutta Laaksolahti on varmasti Tapiolan hinnoissa, VIheri ei välttämättä. Ja kannattaa katsoa Karakallio. Tuomarilaan en muuttaisi. Vaikka HeSan juttu kuinka väittää, en Sunaan ja Kirstinmäkeen päinkään muuttaisi - saati sitten sijoittaa asuntoon. Teillä on kova pähkinä purtavana. En kyllä lähtisi Niipperiin minäkään - ellei työkpaikka olisi KehäIII:n varrella. IHanaa aluetta ihan varmasti, mutta ne yhteydet.

Vierailija
28/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattavissa tapiolaan

t.se joka ehdotti järvenperä,lippajärvi,lähderanta aluetta

Vierailija
29/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. juuri Hiekkaharja ja Rekola, jotka ovat pääosin pientaloalueita - ja Korsossa (aivan, juuri siellä!) on paljon omakotitaloja, jopa ihan rauhallisilla alueilla. Aseman kupeessa ei ole pakko asua.

T. tyytyväinen omakotitaloasuja Korsosta :)

Vierailija
30/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattavissa tapiolaan

Yhteyksien puolesta Lippajärvi ja Järvenperä ei mun mielestä ole niin hyviä. (mitä nyt katoin äkkiä reittioppaan sivulta) Järvenperästä en myöskään oikein tykkää, vaikka asunnot ihan hienoja onkin... Jotenkin persoonaton alue rakennettu vaan keskelle ei-mitään. Ei siis millään pahalla :-) Mut tota lähderantaa täytyy pitää silmällä. Laaksolahdestakin käytiin yhtä asuntoa katsomassa, Kuninkainen ja Leppäsilta vois olla kans ihan ok tai Mäkkylä.

-Ap

Vierailija
31/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myynnissä just tohon hinta-, sijainti- ja kokohaarukkaan sopiva viisiö...

Vierailija
32/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myynnissä just tohon hinta-, sijainti- ja kokohaarukkaan sopiva viisiö...

Mistäs suunnalta teidän asunto sitten on? ;-)

Vierailija
33/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne Vapaalaan, tää on ihanaa aluetta. Ok-aluetta, jossa oma rauha. Rivareitakin löytyy.

Koulu on Rajatorpan koulu kävelymatkan päässä ja vieressä myös Nikkarin ja Vapaalan päiväkodit. Lapset pääsevät rauhallisia teitä pitkin lähikouluun ja kaverit asuvat vieressä.

Hinnat ovat meillä kyllä täällä kohdillaan, mutta jos kerran on halvempaa kuin Espoossa, niin sittenhän kannattaa ilman muuta tulla:)

Myyrmanni on ihan vieressä ja Selloon pääsee helposti ilman kehä I:n ruuhkissa seisomista.

Keskustaan (Hki) joko bussilla tai junalla Myyrmäestä (tai Malminkartanosta, joka onkin jo Hgin puolta).

Myös kaikki Variston kaupat (Kodin1 ym) ihan viersssä.

Vierailija
34/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattavissa tapiolaan

Yhteyksien puolesta Lippajärvi ja Järvenperä ei mun mielestä ole niin hyviä. (mitä nyt katoin äkkiä reittioppaan sivulta) Järvenperästä en myöskään oikein tykkää, vaikka asunnot ihan hienoja onkin... Jotenkin persoonaton alue rakennettu vaan keskelle ei-mitään. Ei siis millään pahalla :-) Mut tota lähderantaa täytyy pitää silmällä. Laaksolahdestakin käytiin yhtä asuntoa katsomassa, Kuninkainen ja Leppäsilta vois olla kans ihan ok tai Mäkkylä.

-Ap

Koko alue on yhtä taloyhtiötä. Ihana paikka - kuin lintukoto. Kyläyhteisön meininkiä - siksi siis hieman erilainen kuin joku Jokiniemi Vantaalla. Lähiksessä meillä oli omat kyläjuhlat!

Mutta nyt siis putkirempat alkamassa. Järvenperä on mielestäni jo himpun sivussa. Suosittelen Viheriä tai Kartsia. Ei siltä Lidlin puolelta, vaan vanhaa Kartsia.

Vierailija
35/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä edelleen jotakuinkin arvoaluetta, ei ole Espoon keskuksen ongelmat siellä näkyneet. Itse myimme sieltä asuntomme loppuvuodesta kovalla hinnalla. Muutimme isompaan asuntoon, kuinkas ollakaan, Vantaalle, koska miehen työpaikka ja minun vanhempani ovat täällä lähellä. Harmittaa kyllä muutto, Tuomarila oli ihanaa aluetta, mutta uusi asunto on niin paljon uudempi ja isompi että se tasoittaa tuskaa! Ja menen pian töihin ja lapset pk:iin joten enää ei tule lahialueilla liikuttua samalla lailla kuin kotiäitivuosina.

Enemmän kuin paikkakunta vaikuttaa kyllä ne omat tarpeet. Vantaallakin on ihan hyviä alueita. Meillä oli juuri kaipuu isompaan asuntoon ja Espoosta ei tällä hinnalla löytynyt mitään.

Pohjois-Espoosta kannattaa huomioida se että monilla alueilla (esim. Järvenperä) lentomelu voi olla jopa häiritsevää.

Vierailija
36/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaista Vantaan puolella?Itseasiassa täällä Vantaalla moni asia on paljon paremmin järjestetty kuin Espoossa ja Hesassa,esim.lasten kerhotoimintaa on Vantaalla lisätty ja monipuolistettu viime vuosina,samaan aikaan Espoossa tämänkaltaisia palveluita ajetaan kovaa vauhtia alas.Terveysasemalle olen sairaanlapsen kanssa aina päässyt ym.

Ärsytää Vantaan parjaus,itse muutin tänne yli 10vuotta sitten Lauttasaaresta juurikin perheenlisäyksen vuoksi,enkä enää pois muuttaisi.

Mutta joo,kannattaahan se ehdottomasti maksaa itsensä kipeäksi ihan vaan siitä ilosta että voi sanoa asuvansa Espoossa.

Vierailija
37/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Espooseen jonnekin keskivertoalueelle. Vantaalla on paljon ongelmia, sieltä pysyisin kaukana varsinkin, kun nyt on taantuma ja budjeteista viedään paljon pois. Ei ole kiva pitää lapsia ihan järkkysuurissa luokissa, Espoo on tässä paras.

Kokeilkaa vaikka muuttaa johonkin Karakallioon 100m2 kerrostaloasuntoon. Se on paljon suurempi kuin esim. 2-kerroksinen saman kokoine rivari.

Paljonko teidän budjetti siis on? Ja miten monta huonetta tarvitsisitte?

Vierailija
38/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma juttu? Itse olen muualta tänne muuttanut ja olen asunut niin Espoossa ja Vantaalla vuosien varrella eri paikoissa ja kun viimeksi isompaa taloa etsittiin, päädyttiin tänne kehyskuntaan ja valinta on ollut meille oikea. En pääse sisälle tuohon, että pitäisi asua jossain tietyssä paikassa.

Vierailija
39/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on kyllä totta, että bussiyhteyksiä on heti paljon vähemmän, kun Kehä 3 toisella puolella on.

Tosin Niipperistä pääsee 324:lla suoraan Helsinkiin, Selloon pääsee bussilla 21 ja Espoon Keskukseen 82:lla. Suht nopea yhteys on harvoin kulkeva lentokenttäbussi 535 (?) joka menee Martinkylään ja siellä voi vaihtaa. Käytän melko paljon busseja.

Mutta Viherlaaksosta ja Hämevaarasta on enemmän linjoja, tietysti riippuen siitä, missä kohdassa asuu. Jos Vihdintielle tai Turuntielle voi kävellä, niin valinnanvaraa on, eikä ole aikataulujen vanki.

Me olisimme muuttaneet mielellään Vantaalle, mutta tutkimme palveluita ja valitsimme Espoon (kunnallisia palveluita siis!). Mutta täytyy sanoa, että tuttumme asuu Hämevaarassa, eikä heidän lähin bussipysäkkinsä ihan vieressä ole. Meillä on melkeinpä lähempänä.

Sitäpaitsi kohta se Vantaa voi olla Heslsinkiä...

Vierailija
40/72 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Espoosta kannattaa huomioida se että monilla alueilla (esim. Järvenperä) lentomelu voi olla jopa häiritsevää.

lentää myös Hämevaaran ylitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi