Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 6 vee lapsenne katsoa salattuja elämiä?

Vierailija
09.04.2010 |

Siinäpä se kysymys tulikin otsikossa. Jos ei niin perustelut.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu varmaan siitä kun sitä ei meillä kukaan muukaan katso. Ei myöskkään 9-v isosiskonsa, joka kyllä joskus 7-veenä vähän kiinnostui siitä,kun kaverinsa kotona oli sitä katsonut.

Mielenkiinto hiipui nopeasti, onneksi.

Vierailija
42/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa on yhä enemmän väkeä, joka kuvittelee että TV-ohjelmat ovat sitä "elämää" ja jotka käyttävät vapaa-aikansa kaiken maailman roskasarjojen kyttäämiseen ja opettavat vieläpä lapsilleenkin, että se on sitä oikeaa elämää ja että siihen pitää tottua pienestä pitäen. Kun minä elän (ja haluan jatkossakin elää) siinä kuvitelmassa, että elämä on jotain ihan muuta kuin TV-sarjojen maailma.

Mutta kyllähän se jonkinlaisesta henkisestä lahjattomuudesta kertoo, että ihmiset tälläkin palstalla keskustelevat TV-sarjojen tapahtumista aivan kuin ne olisivat totta.

Tässä varmaan tulee olemaan yksi tulevaisuuden yhteiskunnallisista jakolinjoista (vaikka luokkaeroista ei saakaan puhua): on niitä lapsia, joiden vanhemmat töllöttävät aivotonta TV-viihdettä illat pitkät ja jotka itsekin oppivat kotoa tämän jo pienestä pitäen. Ja sitten on niitä, joille elämä on jotakin ihan muuta.

Minusta on jotenkin kauheaa, että vanhemmat yrittävät vielä jotakin 10-vuotiasta suojella elämältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa on yhä enemmän väkeä, joka kuvittelee että TV-ohjelmat ovat sitä "elämää" ja jotka käyttävät vapaa-aikansa kaiken maailman roskasarjojen kyttäämiseen ja opettavat vieläpä lapsilleenkin, että se on sitä oikeaa elämää ja että siihen pitää tottua pienestä pitäen.

Vierailija
44/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariin otteeseen on mainittu siitä että lapselle voi selittää että se on näyteltyä. Mutta sitähän se elämä on. Shit happens!

Vierailija
45/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista **skaa, joka on täynnä toistaan typerämpiä tapahtumia ja kirosanoja ja tappeluita jne...

Tuli mieleeni, että kuinka moni näistä Salkkareita katsovista lapsista kuitenkaan EI saa katsoa Sairaala-sarjaa? Meillä se taas on täysin sallittu, koska SIINÄ on normaaliin elämään liittyviä asioita, joita on helppo selittää ja huomattavasti asiallisempi ohjelma kuin Salkkarit.

Vierailija
46/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista **skaa, joka on täynnä toistaan typerämpiä tapahtumia ja kirosanoja ja tappeluita jne...

Tuli mieleeni, että kuinka moni näistä Salkkareita katsovista lapsista kuitenkaan EI saa katsoa Sairaala-sarjaa? Meillä se taas on täysin sallittu, koska SIINÄ on normaaliin elämään liittyviä asioita, joita on helppo selittää ja huomattavasti asiallisempi ohjelma kuin Salkkarit.

Vierailija
47/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista salkkareissa tapahtuu mitä tapahdu oikeassa elämässä?

Vierailija
48/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo koko perhe..samalla on iltatoimet joten mitään intensiivistä katsominen ei aina ole.

Vanhin lapsi on jo 10-vuotta katsonut,eikä ketään mihinkään haudannut=)Monet lapset pelaa vanhemmilta salaa väkivaltapelejä,ja sitten ei anneta katsoa salkkareita..kaikelta ei voi suojella,ja vanhemmat ollaan vieressä ja jutellaan jakson tapahtumista.

Vierailija
49/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuisikin, niin voitko perustella miksi 6-vuotiaan pitäisi sitä katsoa?

Sinun 6-vuotiaasi katsoo sitten myös online-sotaa uutisista, koska se on oikeaa elämää?

Mitä sellaista salkkareissa tapahtuu mitä tapahdu oikeassa elämässä?

Vierailija
50/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä eräs salkkari näyttelijä kertoi, et omat lapset eivät saa katsoa salkkareita. meillä ei katso ekaluokkalainen

Vierailija
51/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein katsottu eskarilaisen kanssa yhdessä, mutta aiemminkaan tiettyjä jaksoja en antanut katsoa. (Eli jos olin ennakosta lukenut, että tulossa on jotain mielestäni lapsille sopimatonta). Mutta vähän aikaa sitten tein päätöksen, että meillä lasten ei tarvitse sitä katsoa enää. Liikaa "aikuisten asioita".

Samoin vähän harmittaa, kun Kotikatu on mennyt osittain sellaiseksi, ettei sitä viitsi enää lasten kanssa katsoa.

Vierailija
52/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kirjoitti että avarassa luonnossa tapetaan toisia... elkää nyt vaan sanonko että teijän lapset ei vielä koulu iässä tiedä mistä liha tulee??? sehän on normaalia elämän kierto kulkua itse olen maalta lähtösin ja kyllä me oltiin jo 9-vuotiaana mukana kun lampaat ym syksyisin teurastettiin... eikä oo tullu traumoja tms...

Vierailija
53/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan mielenkiinnon vuoksi koulutustaustanne, te joiden mielestä on ok että 5- tai 7-vuotiaat katsovat salkkareita? Veikkaan, että olette matalasti koulutettuja ettekä ole perehtyneet esim. kehityspsykologiaan lainkaan.

Meillä ei 12-vuotiaskaan saa katsoa Salkkareita. Itse asiassa hän on niin fiksu, ettei edes halua.

Perusteet voi hakea vaikka lööpeistä, esim. eiliseltä. Ei ole tervettä touhua. Jos se on jonkun tosielämää, niin silloin tosielämäsikään ei ole tervettä.

Lapsia saa ja täytyy suojella kamalilta asioilta.

Vierailija
54/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin pitkään tuttava perheen samanikäisen lapsen puheita. Ihmettelin, että tuskin niin mukavat ja tavalliset vanhemmat kotona käyttäisivät tietynlaisia ilmauksia, lähinnä "riitatilanteista" tulivat nämä sitaatit. Esimerkiksi tyyliin " nyt jos lähdet niin tähän asuntoon et astu enää jalallasikaan" ym samankaltaista. En millään voinut uskoa, että vanhemmat puhuisivat toisilleen lasten kuullen näin.

No, asiaan saatiin selvyys kun perheen äiti sivulauseessa kertoi perheen iltapuuhista, joihin kuului Salatut Elämät.

Ja joo, meilläkin riidellään lasten kuullen ja saa lapset nähdä sitä "oikeeta elämää", mutta hlökohtaisesti asetan Salkkarit aikuisten ohjelmaksi.

Vierailija
55/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska järkikin jo sen sanoo, ´tai ainakin pitäis sanoo.

Mutta preustelen nyt kuitenkin, mutta vain muutamilla kohdilla.

a) Ei ole lasstenohjelma, eikä lapsille sopivaa ohjelmaa.

Tuo jo yksinään riittäisi.

b) Ohjelman sisältö on todella köyhää, onnetonta ja typerää. Väärän mallin elämästä antava.

c) Yksinkertaisuudessaan täysin typerä ohjelma, laadullisesti todella heikko. No ei mitään laatua ollenkaan.

Vierailija
56/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kirjoitti että avarassa luonnossa tapetaan toisia... elkää nyt vaan sanonko että teijän lapset ei vielä koulu iässä tiedä mistä liha tulee??? sehän on normaalia elämän kierto kulkua itse olen maalta lähtösin ja kyllä me oltiin jo 9-vuotiaana mukana kun lampaat ym syksyisin teurastettiin... eikä oo tullu traumoja tms...

Vierailija
57/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan mielenkiinnon vuoksi koulutustaustanne, te joiden mielestä on ok että 5- tai 7-vuotiaat katsovat salkkareita? Veikkaan, että olette matalasti koulutettuja ettekä ole perehtyneet esim. kehityspsykologiaan lainkaan.

Että se siitä teoriasta.

Vierailija
58/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman ikäraja taitaa olla 7v, mutta en anna 12v katsoa sitä. Mielestäni se on aikuisten ohjelma.

Vierailija
59/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin puuttui opettaja salkkareiden katsomiseen. Otti asian puheeksi vanhempainillassa ja sanoi, että ei ole sopivaa katseltavaa edes kolmasluokkalaiselle. Mä olen täysin samaa mieltä asiasta! Meillä ei katsella salkkareita ollenkaan. Itse katselin sitä joskus alkuaikoina enkä silloinkaan antanut lasten sitä katella, vaikka meno oli ihan toisenlaista, kun nyt. Uskon, että vaikuttaa lapseen, vaikka kuinka selitettäis, että ei ole totta. Oon kans samaa mieltä, että täysin aikuisten ohjelma. Mä katson todella tarkkaan, että mitä meillä telkkarista tuijotetaan. Todella harvoja ohjelmia, enempi meillä katsellaan leffoja ja nekin katsomme ensin, jos vähänkin mietityttää. Ei lasten tartte kaikkea katsella pienenä!

Vierailija
60/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä noilla koulutuksilla ei välttämättä tajua mitään lasten kehityksestä ja siitä, mikä tuon ikäisille on sopivaa katsottavaa.

Tällä hetkellä lastensuojelun asiakkaana on yhä enemmän korkeastikoulutettujen perheiden lapsia (joo, insinöörit ja ekonomitkin ovat näitä), joten edes ns. korkeakoulutus ei merkitse mitään. Jos ei ole viisautta eikä älyä siitä, mikä on lapsen kehitykselle suotuisaa ja mikä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi