Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MOLLUSKAT

Vierailija
09.04.2010 |

Millä niistä pääsee eroon nopeimmin?!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään (monta kk) oli kuopuksella 1, enkä oikein edes tajunnut mikä se oli. Nyt niitä oli toissapäivänä varmaan n.20, ja tänään niitä puristelin, mutta lapsi itki (sattui toki) et "äiti ethän sä vaan tapa mua", sen verran sydäntä särki et joku muu konsti houkuttais..jos siis joku muu toimisi? Vaan kai se aika tehtävänsä tekee.. Onneksi ainakaan vielä muilla lapsilla ei ole. Vaan on ne aina saanu jokainen kaiken, märkäruvet yms, et voihan se olla et tänkin ihanuuden saa koko porukka vielä kokea :D

Vierailija
22/32 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena, (sisaruksillani ei koskaan ollut) kuopuksellani on nyt. Kuopuksella on paljon pienempiä kuin minulla oli aikoinaan, joten olen antanut olla. Olen suunnitellut kokeilla tuota osterivinokasta, josta monet puhuvat, mutta en ole vielä muistanut ostaa... Kun lapsen molluskat alkavat märkiä, suojaan ne laastarilla ja annan kuivua pois.

Omatkin molluskani lähtivät muinoin itsestään. Siihen aikaan lääkärit neuvoivat nyppimään niitä pinseteillä, mutta eivät ne pinseteillä mihinkään lähteneet.

(Vanhempani muuten leikkasivat muutamia molluskoita pois kynsileikkureilla (!) mikä ei ollut niin julmaa kuin miltä kuulostaa. Molluskassa ei ole tuntoa, joten jos leikkasi oikeasta kohdasta niin ei tuntunut juuri lainkaan, ei tullut juuri verta eikä jäänyt arpia. Mutta en kyllä tätä kenellekään suosittele, eivätkä vanhempanikaan hommasta pitäneet, niinpä suurin osa molluskoistani tosiaan lähti itsellään, paitsi yksi, joka jostain syystä jäi ja jonka myöhemmin leikkasin itse veitsellä pois... )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pari molluskan tyyppistä näppyä (en tiedä olivatko oikeasti molluskoja) ja rasvasin niitä joka aamu ja joka ilta isolla määrällä ceralan-rasvaa. Olivat siinä muutaman viikon ja alkoivat sitten pikkuhiljaa hävitä. Tän vinkin sain neuvolasta, en tiedä auttoiko se oikeasti mut kannattaa kokeilla ainakin...

Vierailija
24/32 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympärilleen atooppisen ihottuman kaltaista läiskää. Ei siis aina sellainen riesa, että sitä viitsii odotella itsestään paranevaksi!

Tehokkain tapa on oman ja neuvolalääkärimme kokemuksen mukaan se, että molluskan pään varovasti puhkaisee steriilillä ruiskuneulalla. Siis otat tavallisen ruiskuneulan (saa apteekista) ja katsot sen terää. Se on sellainen viistottu / -mallinen terä. Vie se varovasti molluskan huipun läpi ja vedä terällä ylöspäin molluskan huippu halki. Varmista siis, ettet yritä neulan takapuolella vetää ylöspäin, vaan sillä / -terällä - silloin homma ei satu. Puhdista haavanpuhdistusaineella ja anna kuivua.

Molluskaa ei siis revitä irti! Kun se on tuolla lailla puhkaistu, se kuivuu nopeasti eikä uusiudu.

Voit kokeilla tuota itseesi, se ei oikein tehtynä satu lainkaan. Kannattaa yrittää silti kiinnittää lapsen huomio vaikka piirrettyyn sillä välin, ettei lapsi suotta sitä NÄKYÄ säiky.

Vierailija
25/32 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin ei ole onneksi tarttunut. Osterivinokasta on syöny nyt kohta pakan ja ei ole mielestäni vaikuttanut. syö ehkä toisenkin. Ärsyttäviä ovat, 6 v ei kehtaa mennä uimahalliinkaan. Ihoa on perusrasvattu koko ajan koska se on muutenkin kuiva.

Vierailija
26/32 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pari molluskan tyyppistä näppyä (en tiedä olivatko oikeasti molluskoja) ja rasvasin niitä joka aamu ja joka ilta isolla määrällä ceralan-rasvaa. Olivat siinä muutaman viikon ja alkoivat sitten pikkuhiljaa hävitä. Tän vinkin sain neuvolasta, en tiedä auttoiko se oikeasti mut kannattaa kokeilla ainakin...

Meidän lapsella on atooppinen iho, jota rasvataan aamuin illoin joka päivä todella rasvaisilla rasvoilla. Molluskoja on ollut lapsella kohta hjo vuoden. Kyllä ne aikanaan häviäbät, mutta tuo rasvaaminen ei kyllä ainakaan meillä vaikuta asiaan mitenkään.

Vierailija
27/32 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehosi myös osterivinokas molluskoihin. Sen lisäksi käytin kuusenpihkavoidetta, joka yksinään ei aluksi tehonnut. Kun kyllästyin molluskoihin ja siihen, että ne vain lisääntyivät rasvauksesta huolimatta, ostin osterivinokas tabletteja ja annoin sitä lapselle pakkauksen ohjeen mukaan. Kolmessa viikossa molluskat kuivuivat pois. Olin todella tyytyväinen, koska molluskat olivat jo osittain tulehtuneitakin ja rasvailin niitä jo neuvolan ohjeen mukaisesti Fucidinilla. Voin suositella osterivinokaskapseleita. Meillä ei ainkaan mitään sivuvaikutuksia tytöllä ilmennyt.

Vierailija
28/32 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla itselläni oli molluskoja alapäässä! Tavallisempaa kuin luullaan, ja mulla oli niitä varmaan parikymmentä. Luulin ensin, että jokin karvatuppi oli tulehtunut, mut sit tunsin pahkuroita sellaissakin kohtaa, missä ei ollut karvaa. Katsoin sitten peilistä ja kauhistuin! Yksi oli kasvanut jo aika isoksi. Luin netistä, että "aika parantaa" mut mulla ei sinkkuna tullut mieleenkään ruveta pitämään sellaista molluskakasaa alapäässäni, ja lisäksi ne tarttuvat todella helposti sukupuoliyhteydessä, vaikka siis käyttäisi kondomiakin.

Tein ratkaisun ihan itsekseni ja aloin repiä niitä irti. Arvatkaa, sattuiko. Ja verta tuli. Revin ne kaikki mut sit alkoi tulla takaisin. Revin nekin ja sit huomasin yhden todella ison, jota en ollut nähnyt, ja vedet silmistä valuen repäisin sen irti. Kun tämä "emo-molluska" oli irronnut ja kaikki muutkin oli revitty irti, niin ne paranivat, eivätkä ole takaisin tulleet.

Ongelmahan on, että ne leviävät helposti kantajallaan. Jos lapsi kosketelee niitä, hän levittäää niitä itseensä ja muihin. Pelkkä ihokosketus riittää,

Olenkin päättänyt, että jos tyttärelleni (nyt 3v) tulee molluskoja, takuuvarmasti irrotan ne joko puhkaisemalla tai muuten. On olemassa paljon puuduttavia aineita käsikauppa-tavarana, jolla kivun voi välttää. Ja kun desinfioi ennen ja jälkeen ja rasvaa Bebanthenilla jälkeen, niin ne eivät pääse tulehtumaan.

Kyllä mä suosittelen siis radikaali-hoitoa. Eivät niihin mitkään osterivinokkaat oikeasti auta, googlaa osterivinokas niin huomaat että lääketieteellistä näyttöä ei ole. Toki jos sitä kaksi vuotta syö ja ne häviävät, voi sanoa että osterivinokas ne poisti, mut kyllä silloin on kyse luonnollisesta häviämisestä.

Vierailija
29/32 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nuo puhkomiset ja irrottamiset todella tuskaista lapselle. Vertakin tulee joistain paljon ja se pelottaa lasta. Meilläkin rasvattiin ja puhkottiin, jotkut esim käsivarsien taipeissa olleet oli parasta saada pois koska hankautuivat pahoiksi. Hirveä vaiva ja tuska. Sitten kun alkoivat kuivaa, lähtivät kaikki parissa viikossa itsestään.

Vierailija
30/32 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivuliasta eikä siitä ole hyötyä. Molluskat lähtevät ajan kanssa itsestään, joillakin nopeammin ja joillakin kestää pidempään.

Vierailija
31/32 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuita molluskoita tulee? Meillä ei vielä kellään ole ollu ja en oo ees tienny tuommosista ennen tätä keskustelua. *Kauhuissaan*

Vierailija
32/32 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli aikuisiällä. Eikä niitä kaikille edes tule. En kyllä ymmärrä miksi niistä pitäisi olla kauhuissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän