Miten miellätte nimet? Minusta on jännää, että
monet yhdistävät etunimet johonkin tiettyyn henkilöön tai aikakauteen. Tai että sanotaan "se nyt vain kuulostaa kivalta/ihanalta/rumalta" jne. Mulle nimet näyttäytyvät ihan konkreettisina asioina tai vähintäänkin väreinä tai muotoina. Miten teillä?
Kommentit (7)
Joskus oon kattellut aikani kuluksi jotain chat-ohjelmia ja jos on kaksi liki samanlaista viestiä joista toisen on kirjoittanut Tiina tai Leena tai Mervi ja toisen Janika, Jasmin tai Nina, niin jälkimmäiset saivat aina enemmän vastauksia. Ikä, mitat ja muut tiedot olivat kuitenkin samoja. Musta se oli aika hassua!
Anni saa aina hymyilemään, tunnen siis sen tunteen kun pikkutyttönä oli oikein hyvällä mielellä. Roope saa kulmat kurttuun, on sellainen tuima, mutta reipas olo. Arttu on lempeys, Teija samoin. Harri nostaa ylähuulta, siis vähän ylimielisyys. Jani on vähän hupsu, kevätpäivän tunnelma.
Tämän takia kutsun joitain tuttuja mielelläni nimellä, toisia taas en. Ihmisiin nimen takana en näitä tunteita liitä.
No miten näät esim. nimen Kaisa?
Minulle tulee nimistä mieleen myös väri tai tunne, tai lämpötila tai energia.
Eikö kaikki tunnekaan näin...? :-)
on ihan tutkittua! Mun opettaja kerran puhui justsiitä, kuinka näkee nimet väreinä!
suvi: vaaleansininen
kaisa: punainen
mira: violetti
martta: punainen
anni: punainen
juha: sininen
kristiina: valkoinen
Mulla tämä liittyy varmaan siihenkin että näen kirjaimet väreinä:
a punainen
b ruskea
c harmaa
d ruskea
e keltainen
jne
Miten näät nimen Anni?
Mä en varmaan kauheesti ajattele itse nimistä mitään, paitsi, että joskus jos joku tosi hirvee ihminen on vaikka nimeltään Jani, niin mulla saattaa olla ennakkoluuloja muitakin Janeja kohtaan..