Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miellätte nimet? Minusta on jännää, että

Vierailija
08.04.2010 |

monet yhdistävät etunimet johonkin tiettyyn henkilöön tai aikakauteen. Tai että sanotaan "se nyt vain kuulostaa kivalta/ihanalta/rumalta" jne. Mulle nimet näyttäytyvät ihan konkreettisina asioina tai vähintäänkin väreinä tai muotoina. Miten teillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näät nimen Anni?

Mä en varmaan kauheesti ajattele itse nimistä mitään, paitsi, että joskus jos joku tosi hirvee ihminen on vaikka nimeltään Jani, niin mulla saattaa olla ennakkoluuloja muitakin Janeja kohtaan..

Vierailija
2/7 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon kattellut aikani kuluksi jotain chat-ohjelmia ja jos on kaksi liki samanlaista viestiä joista toisen on kirjoittanut Tiina tai Leena tai Mervi ja toisen Janika, Jasmin tai Nina, niin jälkimmäiset saivat aina enemmän vastauksia. Ikä, mitat ja muut tiedot olivat kuitenkin samoja. Musta se oli aika hassua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni saa aina hymyilemään, tunnen siis sen tunteen kun pikkutyttönä oli oikein hyvällä mielellä. Roope saa kulmat kurttuun, on sellainen tuima, mutta reipas olo. Arttu on lempeys, Teija samoin. Harri nostaa ylähuulta, siis vähän ylimielisyys. Jani on vähän hupsu, kevätpäivän tunnelma.

Tämän takia kutsun joitain tuttuja mielelläni nimellä, toisia taas en. Ihmisiin nimen takana en näitä tunteita liitä.

Vierailija
4/7 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten näät esim. nimen Kaisa?

Minulle tulee nimistä mieleen myös väri tai tunne, tai lämpötila tai energia.

Eikö kaikki tunnekaan näin...? :-)

Vierailija
5/7 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
6/7 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan tutkittua! Mun opettaja kerran puhui justsiitä, kuinka näkee nimet väreinä!

Vierailija
7/7 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvi: vaaleansininen

kaisa: punainen

mira: violetti

martta: punainen

anni: punainen

juha: sininen

kristiina: valkoinen