Minulle tarjottiin unelmatyötä - otanko?
Olin 10v kotiäitinä, vailla koulutusta. Aloitin opiskelut viime syksynä ja olen siis ensimmäisen vuoden opiskelija.
Minulle tarjottiin työtä alalta, jolle olen kouluttautumassa. Ja vieläpä sellaista, josta vasta uneksin sitten joskus.
Työ on suhteilla järkätty, en ikimaailmassa mitättömällä koulutus- ja varsinkin työtaustallani saisi tällaista mahdollisuutta.
MUTTA: minulle on tärkeää, että minulla on kunnon koulutus, olen valmistunut jostain jne. Opiskelu ei ole minulle välttämätön paha, että pääsisin töihin.
Tuntuu hullulta, että kieltäytyisin töistä. Mutta jos nyt yhden vuoden opiskelun jälkeen menisin töihin ja tulevaisuudessa tapahtuisi jotain tälle työpaikalle ja jäisin työttömäksi, minulla ei edelleenkään olisi minkään alan kunnollista koulutusta.
MITÄ TEEN!?!
Kommentit (8)
ainoastaan kahden vuoden alalla työskentelyn jälkeen ja silloinkin siis tietenkin pääsykokeiden kautta. Eli ei mikään varma väylä..
ap
Niitä unelmaduuneja ei ole tarjolla joka nurkalla, valmistumisen jälkeen et välttämättä löytäisikään töitä.. Pelkällä koulutuksella ei töitä läheskään aina saa, työkokemus on erittäin tärkeää.. Sanoisin että tärkeämpää! Sinun iässäsi vielä tärkeämpää, kun suurimmalla osalla sitä on jo vaikka kuinka paljon.
Etkö voisi jatkaa opintojasi töiden ohella? Se tietysti olisi paras vaihtoehto.
Sopisiko työpaikkaan tai työn luonteeseen oppisopimuskoulutus?
minäkin ottaisin selvää siitä, voisiko tutkintoa suorittaa työn ohessa. Eli neuvottelut pystyyn työnantajan ja opinahjon kanssa.
ja tämä on niin koulumaista läsnäolopakkoineen, ettei opiskelu millään onnistu työn ohessa. Työn ohessa opiskelijat ovat niitä aikuisopiskelijoita, joilla täytyy olla vähintään kahden vuoden työskentely alalla - ja päästä siis erikseen vielä pääsykokeista läpi.
Äh kun on vaikeata. Ehkä minun pitäisi ottaa tämä työpaikka, sillä todellakin työpaikka voi olla valmistumisen jälkeenkin kiven alla. Nyt saisin sen ihan tarjottimella.
Joutuisin kuitenkin lopettamaan opiskelut nuorisopuolella joka tapauksessa, kun mitään välivuosia ei saa pitää enää.
ap
Ota ihmeessä työ vastaan, opiskella voi myöhemminkin.
Iltaopiskeluna?