Miten päästä alemmuudentunteesta eroon miehen edessä?
Menin nuorena naimisiin, mies on minua vähän vanhempi. Mies pääsi jo tosi nuorena hyvään työpaikkaan, jossa on edennyt johtotehtäviin. Sillä on huomattava määrä erilaisia luottamustehtäviä, on hyvätuloinen, sosiaalinen ja pidetty ihminen.
Minä taas olen ollut kotiäiti 15 vuotta, en ole koskaan opiskellut mitään. Tein nuorena valinnan, että jään kotiin hoitamaan lapsia ja kotia, koska miehen asema tuntui olevan niin vahva ja koska taloudellisesti minulla ei ole ollut mitään syytä mennä töihin koskaan.
Nyt tunnen olevani todella tyhmä, alempiarvoinen ja ei-mikään mieheni rinnalla. Tämä ei kuitenkaan johdu miehestäni, sillä hän arvostaa minua ja työtäni kotona. Hän on itse kasvanut niin, että äiti on ollut aina kotona ja ei siis millään tavalla pakota minua jäämään kotiin. On kannustanut opiskelemaankin, jos sitä haluan.
Miehellä on menestyviä työkavereita ja varsinkin niiden vaimot ovat itsekin korkeasti koulutettuja. En osaa puhua juhlissa yhtään mitään niiden kanssa.
En oikein jaksaisi työelämäänkään, sillä pidän lasten kanssa olemisesta ja siitä, että koti on minun aluettani.
Miten pääsen tästä alemmuudentunteesta eroon?
Mitä haluaisit olla jos mitään rajoituksia ei olisi? Vastaa tähän kysymykseen ensin mahd laajasti eli mitä tekisit, missä asuisit jne jne