Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun maha tulee kipeeksi banaanista? 30 min syönnin jälkeen alkaa sattua.

Vierailija
08.04.2010 |

Mikä tossa banskussa voi aiheuttaa mahakipua?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä niin hassu juttu, että syksyllä vielä söin banaaneja päivittäin. Sitten joulun alkaan alko kummat mahakivut banaanien syönnin jälkeen, joten en nyt sitten enää syö. Ylämaha ei ole koskaan ollut niin kipeä, olisi kiva tietää mikä banaanissa sen voi tehdä.

Vierailija
22/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha tulee välillä tosi kipeeksi banskusta, outoa. Vois kuvitella, että se on aika mieto mahalle, mutta eipä ookaan. Mikähän siinä kivistää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo omasta lapsuudestani, että äiti syötti minulle banaania, jos oli vatsa sekaisin ja samaa konstia olen käyttänyt omaan lapseeni. Kun on ripuli, syödään banaania.

Vierailija
24/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo omasta lapsuudestani, että äiti syötti minulle banaania, jos oli vatsa sekaisin ja samaa konstia olen käyttänyt omaan lapseeni. Kun on ripuli, syödään banaania.

Tällä mahakivulla ei ole mitään tekemistä tuon kovettamisen kanssa ainakaan mulla. Kipu on nimenomaan ylävatsalla ja sellaista vannemaista ja puristavaa, kestää muutaman tunnin banaanin syömisen jälkeen ja loppuu sitten. Alamaha on ihan ok ja vatsa toimii normaalisti.

Vierailija
25/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi vaihtoehto.

Vierailija
26/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainetta, mitä lie olikaan... joka kypsyttää muutkin hedelmät. Varmaan juuri tuo vaikuttaa...

Vierailija
27/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättärelläni oli sappikiviä tai jokin muu sappivaiva, joka aiheutti sen ettei hän pystynyt banaania ollenkaan, kun maha tuli niin kipeäksi. Muitakin ruokia oli jotka sitä aiheutti. Kun sappi leikattiin banaania saattoi jälleen syödä!

Vierailija
28/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa, jossa olivat kypsyneet auringossa valmiiksi, sen sijaan että olisivat shipattu raakoina ja myrkyillä käsiteltyinä tänne Pohjolaan, tajusin, miltä banaanin PITÄISI maistua. Eikä ollut kivuista tietoakaan, siellä. Palasivat Suomessa välittömästi.

Olen aivan varma, että tässä on oikea syy!

Vierailija
29/77 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sappivaivoilta. Onkohan mullakin sitten sappiongelmat tuloillaan, muutenkin erilaisia mahaoireita ollut. :/

Kipuileeko sappi kylkikaaren alta?

Vierailija
30/77 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että onko sillä sokerilla jokin yhteys?

Vierailija
31/77 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärsit muutenkin kovasta vatsasta, banaania ei pitäisi syödä. Jos kuitenkin syöt, kannattaa kokeilla oikein kypsää hedelmää, jossa on jo paljon mustia pilkkuja. Tämä ei ole vatsalle niin raskas sulattaa, kuin tuore/raaka hedelmä. Ummetuksesta kärsivien pitäisi muutenkin syödä hedelmät (esim. melonit) sellaisenaan, koska vatsan pitää saada sulattaa niitä rauhassa.

Vierailija
32/77 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa ei tule normaali tavalla kipeäksi vaan tämä kipu eroaa siitä että polttaa aivan julmetusti. Iho kasvossakin punoittaa.  Klassinen vatsakipu on samanlainen minulle kuin minkä saa kun on syönyt vahingossa kermaa ja on laktoosi-intolleranssi. 

Vierailija
33/77 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs sitte kun just raaka banaani aiheuttaa kaameet vatsakivut? Voin syödä ainoastaan  ruskepilkullista banaania.

Vierailija
34/77 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan banaanista ihan massiiviset ilmavaivat.

http://www.kysy.fi/kysymys/miksi-jotkut-ruoka-aineet-kuten-banaani-ja-juusto-kovettavat-vatsaa

Banaani, banaanikasvit
Allergeeneina: Profiliini, josta tulee lähinnä suuallergiaoireita. Ristiallergia lukuisiin muihin kasveihin ja hedelmiin, mm koivuun, meloniin, ananakseen, tomaattiin ja appelsiiniin.
Heveiini (lateksi). Ristiallergia mm. avokadoon ja meloniin.

Vierailija
35/77 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kans kamala kipu banaanista. Ja yhteen aikaan vetelin niitä joka päivä jopa useamman, koska auttoi jalkakipuihin. En saanut enää suonenvetoja, kramppeja ja kipuja, kun söin banaaneja. Siis jalkoihin.

Vierailija
36/77 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se banaanin tarkkelys. Saman ongelman mulla aiheuttaa uuniperuna. Joka ei ole yhta kypsaksi tapettu kuin keitetyt perunat. Tarkkelys!!!

Vierailija
37/77 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Tärkkelys. Sitä en olekaan tullut ajatelleeksi aikaisemmin. Todella hauska keskustella itse kärsijöiden kanssa. Tässä saa paljon erillaisia näkökulmia ja hyviä vinkkejä

Vierailija
38/77 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuoria se banaani ennen syöntiä.
Ja sitten kevennys:
- Mistä tietää, että banaani on uimassa ?
- No ?
- Kuoret on rannalla ! Hah hah haa ... !

Vierailija
39/77 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverini on sitä mieltä, että hänelle tulee ongelmia erittäin kypsän banaanin syömisen takia siksi, että pinnalla olevat myrkyt menevät kypsyessä läpi.

Vierailija
40/77 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama homma itellä. raaka banaani sisältää jotain mikä ei sovi vatsallesi.

ehkä se on etyleeni jota käytetään niiden pikakypsytyksessä varastointitiloissa.

nehän poimitaan ihan vihreenä ja kypsytetään täällä suomessa/matkalla.

mitä lie aiheuttaa jos tommosia popsii vuosia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan