Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään teistä käynyt niin, ettei olekaan ehtinyt hakea lasta hoidosta?

Vierailija
07.04.2010 |

Siis ennen päiväkodin sulkeutumista? Tai onko muita, joilla edes joskus on stressiä asiasta? Sekä minulla että miehellä on työ, jossa vaaditaan ajallisesti joustoa. Periaatteessa työaika loppuu klo: 16, mutta tarpeen mukaan pitäisi pystyä joustamaan tästä ja kun työmatkaan menee pk-seudulla 40 min/suunta ja jos tulee puolen tunnin viivästys niin se olikin sitten siinä... :( Miehelläni on paljonkin päiviä ettei voi hakea ja jos mulla tulee sitten tuollainen viivästys niin... :( Ahdistus.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa lapsen VARAHAKIJA.

Hän hakee, kun itse olet estynyt.

Voit toki myös ilmoittaa päiväkotiin, että haet lapsen myöhässä. Muutaman tällaisen jälkeen saattaa kyllä päiväkodin johtaja puuttua asiaan, jonka jälkeen on lapsi haettava ajoissa.

Vierailija
2/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressannut, että ehdinkö ajoissa. Ehkä kaksi kertaa on kolmen vuoden aikana käynyt niin, että olen soittanut ja sanonut että saatan vähän myöhästyä. Tuo vähän on tosiaan ollut max 5 min, eli ehkei olisi tarvinnut edes soittaa. Mulla onneksi on myös niitä päiviä kun haen jo 15.30 tms. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suostu enää yhtään joustamaan. Näin laman aikaan olisi vaikeaa saada uutta työtä.

Vierailija
4/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot

Vierailija
5/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis helpottaa...

Vierailija
6/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirautin päiväkotiin ja ilmoitin myöhästyväni hieman. Meillä ei ole eikä varmaan monella muuullakaan mahdollisuutta varahakijaan, joten itse pitää yritää pärjätä.

ilmoittaa lapsen VARAHAKIJA. Hän hakee, kun itse olet estynyt. Voit toki myös ilmoittaa päiväkotiin, että haet lapsen myöhässä. Muutaman tällaisen jälkeen saattaa kyllä päiväkodin johtaja puuttua asiaan, jonka jälkeen on lapsi haettava ajoissa.

Vierailija
7/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suostu enää yhtään joustamaan. Näin laman aikaan olisi vaikeaa saada uutta työtä.

Vierailija
8/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vuoropäiväkoti on, mutta sinne tarvitsee työnantajan todistuksen vuorotyöstä.

Vierailija
9/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku työntekijä on kipeänä, niin jonkun pitää tehdä senkin työt ja päivä venyy. Päiväkoti menee 17.00 kiinni. Olen myös joutunut soittamaan, jos juna myöhässä ja sen vuoksi olen hieman myöhässä.

Ei se isänikään mielellään lapsia hae, joten vain hädän edessä vaivaan häntä.

Vierailija
10/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on kotisohvalta huudella kun millään ei oo mitään väliä, sossusta tippuu rahaa kun jaksaa lapun täyttää kerran kuussa.

Kyllä jokainen normaali ihminen välittää lapsistansa eniten, mutta tämä ei sulje pois sitä että ei välittäisi myös työstään.

Vierailija
11/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(joita on n. 5 takana) myöhästynyt viideltä sulkeutuvasta päiväkodista ehkä kaksi kertaa, molemmilla keroilla n. 5-10 minuuttia. Molemmilla kerroilla olen ollut sellaisessa palaverissa, etten ole käytännössä voinut niistä lähteä (ja monesta olen totta totisesti lähtenyt!). Siis palaverit ovat venyneet sen verran yli, että sinä viimeisenä hetkenä kun pitäisi lähteä päiväkodille, ollaan jo siinä vaiheessa, että aletaan kätellä näkemiin jne. johon tuhrautuu se ratkaiseva 5-10 minuuttia vaikka kuinka yrittäisit olla lyhytsanainen ja suunnilleen tunkea sitä porukkaa ulos. Ei vaan voi sitten siinä vaiheessa napata takkia ja juosta ulos ovia sulkematta ja jättää hölmistyneitä japanilaisia vieraita seisomaan aulaan.

Yleensä kysyn iltapäiväpalavereissa alussa asiakkailta jotenkin kohteliaasti, että mikä heidän aikataulunsa on ja minun pitäisi joutua seuraavaan paikkaan silloin ja silloin. 99,9 % tämä pitää aivan helposti. Sitten pari kertaa on sattunut noita jaarittelijoita joista ei pääse eroon vaikka alat valmistella sitä jo puolessa välissä palaveria :)

Meillä on kyllä yksityinen päiväkoti, jossa aina on kehotettu olemaan stressaamatta myöhästymisistä jne. ja hommat on aina muutenkin sujuneet tosi joustavasti. Normaalisti haen lapset heti neljän jälkeen, viimeistään puoli viideltä.

Vierailija
12/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi on onnistunut.

Täytyy kyllä sanoa, että odotan innolla sitä aikaa kun nuorinkin lapsi on jo koulussa ja ei tarvitse enää stressata! IP-kerhosta kun voi jo pyytää lähettämään lapsen vaikka kirjastoon, mutta päiväkodista jonkun nyt vaan on haettava 17 mennessä.

Niin ja nuorin lapsi -05, joten onhan tässä vielä 2,5v siihen että helpottaa.

Vierailija
13/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku toinen lapsiperhe tuollaisessa tilanteessa hakea lapset päivähoidosta luoksensa leikkimään, josta sinä hakisit heidät? Joku kotiäiti voisi tehdä tuollaisen palveluksen pientä korvausta vastaan.

Vierailija
14/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ainakaan haluaisi tehdä töitä tuollaisessa riistofirmassa, jossa ei ymmärretä sitä, että lapset nyt vaan on pakko hakea ajallaan. ylitöitä ei voi pakottaa tekemään eikä niitä potkuja nyt niin helposti voi antaa, että kannattaisi tuollaiseen kyykytykseen suostua. laki on työntekijän puolella.

itse tosin joustan mielelläni aina kun voin, mutta niin joustaa pomonikin AINA tarvittaessa. luottamus pelaa suuntaan ja toiseen. lapseni silti haen joka ikinen kerta ajoissa..

Vierailija
15/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en ehdi pistää sitä kiireellistä röntgenlähetettä enää, joten ehkä tämä potilas kuvataankin vasta huomenna, ok...? Tai että josko vien nuo paperit verensiirtoa varten sitten huomenna, ai mitä onko se myöhästä silloin?

Mullakin työaika 16 saakka ja tässä on joustoa, mutta jonkun on oltava aina se joka on tarvittaessa vähän pidempään. Jos muu porukka on lähtenyt sinä päivänä 15.30 mennessä niin silloin se olen minä. Ja kyllä, kaikkien on oltava vuorollaan se joka sinne 16..-> noin saakka päivystää. Klo 16 saakka voi vielä tuoda töitä ja jos on pidempi työ niin voi tosiaan venyä niin että on tiukkaa ehtimisen kanssa.

Vierailija
16/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laita lapsi ilta- tai ympärivrk päiväkotiin

Vierailija
17/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonutkin ilmoita jos et kerkiä hakemaan. Se minua ärsytti, kun aamulla ei ilmoitettu, tuleeko hoitoon vai ei.Puolilta päiviltä ,kun kyselin,ai niin eijaksettu herätä ,ei tullakkaan. Tämmöistä oli perhepäivähoitan työ, silloin ennen.

Vierailija
18/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laita lapsi ilta- tai ympärivrk päiväkotiin

Meillä ei ainakaan vuorohoitopaikkoja irtoa kuin ihan oikeasti vuorotyötä tekeville!

Vierailija
19/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ainakaan haluaisi tehdä töitä tuollaisessa riistofirmassa, jossa ei ymmärretä sitä, että lapset nyt vaan on pakko hakea ajallaan.

Joskus niitä tilanteita tulee. Meidän lasten päiväkotivuosien (yht. 3,5 v nyt) aikana muutaman kerran on meilläkin myöhästytty hakemisesta. Olen soittanut että nyt en ihan ehdi ja päiväkodilla on odotettu.

En koe olevani riistofirmassa, vaan ihan tavallinen lasten puheterapeutti. Jos esim. viimeisen asiakkaan vanhemmat eivät hae lasta silloin kun pitäisi en voi jättää lasta yksikseen portaille odottamaan vaan kyllä minun pitää niitä kauppaan jumittuneita vanhempia odottaa lastansa hakemaan. Pisimmillään olen tuollaisessa tilanteessa odottanut yli 30 min (vanhempi kyllä soitti että on ihan just tulossa). Ja sitten minä myöhästyin omien lasten hausta (5 min). Ja tästä syystä ehkä päiväkodin täti omien lastensa hausta.

Vierailija
20/33 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ainakaan haluaisi tehdä töitä tuollaisessa riistofirmassa, jossa ei ymmärretä sitä, että lapset nyt vaan on pakko hakea ajallaan. ylitöitä ei voi pakottaa tekemään eikä niitä potkuja nyt niin helposti voi antaa, että kannattaisi tuollaiseen kyykytykseen suostua. laki on työntekijän puolella.

itse tosin joustan mielelläni aina kun voin, mutta niin joustaa pomonikin AINA tarvittaessa. luottamus pelaa suuntaan ja toiseen. lapseni silti haen joka ikinen kerta ajoissa..

koska ne ananasspurkit voi odottaa kaupan takahuoneessa huomiseen tai kirjaston kirjat voi lajitella huomenna. Mutta pystytkö käsittämään että kaikki eivät työskentele esineiden parissa vaan ovat vastuussa ihmisistä!! Vai jättäisitkö sinä ihmisen pulaan että et vaan myöhästyisi päiväkodista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä