Oppisopimus kouluttautuminen kiinnostaa... onko kokemuksia??
Miten hommassa kannattaa edetä?
Olen nyt hoitovapaalla kotona ja olemassa on työpaikka johon en tahdo palata vaan haluaisin vaihtaa alaa. Ainut mahdollisuus olisi siihen oppisopimus.
Onko kokemuksia??
Kommentit (7)
että yhdessä vaiheessa hoidin itse omalla työpaikallani osittain oppisopimusopiskelijoiden asioita. Nyt heistä on kuitenkin luovuttu, sillä ei ole järkeä ottaa heitä töihin, sillä heille pitää maksaa lähes normaalia palkkaa mutta työpanos on pitkään tasan nolla ja silti vievät yhden kokoaikaisen henkilön työpanoksen, kun heitä pitää opastaa ja ohjata.
Useimmiten oppisopimusopiskelijat tulivat työkkärin kautta, mutta muistan kuitenkin yhden joka itse hankki paikkansa ja järjesteli muutenkin asiansa itse.
täältä internetin ihmemaasta. Täällä on jopa oma sivusto, jossa tietoa oppisopimuksesta.
Mutta lyhyesti.
1. Hommaa työpaikka, joka on halukas sut oppisopimuksella kouluttamaan.
2. ota yhteyttä lähimpään oppisopimustoimeen, joka auttaa kaikissa käytännön asioissa: sopimukset, teoriaopiskelupaikan hankinnan jne.
Siksi haluaisinkin itse satsata niin paljon kuin mahdollista koska en tahdo olla mikään riippakivi työpaikalla... Uskon että olisin avuksikin.
Mutta juu toi netin tieto on vähän sekavaa... Olisin halunnut kuulla omia kokemuksia ihmisiltä itseltään...
-ap
ei oo kaikki muumit laaksossa? Normaalit ihmiset käy amiksen jne ja oppii niin töihinsä.
ei oo kaikki muumit laaksossa? Normaalit ihmiset käy amiksen jne ja oppii niin töihinsä.
Merkonomi mä olen koulutukseltani ja kaupan alan töitä olen tehnyt. Nyt tahtoisin vaihtaa alaa ja 3 lapsen ja asuntolainan kanssa opintotuelle heittäytyminen on mahdotonta...
-ap
Esim. mitä kautta homma laitetaan liikkeelle?
työkkäri? etsimällä itse työnantaja?