Itälä: "Tulot romahtivat" -> Mikä vitsi!!!
Hah,vuokra on kuitenkin enemmän kuin mitä me kaksi työssäkäyvää tässä perheessä tienaamme yhteensä... en jaksa.
Meidän vuokraa ei lasketa tonneissa,ei se on tasan 800e/kk ja vetää meidän tilin niin tiukille,että nytkin loppukuu (vuokran ja laskujen jälkeen) pitäis pärjätä 220e,sen verran kun on tilillä.
Huutikseen myyntiin onneksi saa jotain laitettua.
Surettaa vain lasten puolesta,eskarilainen jäi just kii valheesta,oli väittänyt käyneensä vkl lumilautailemassa. Kysyin,et miks valehteli: "Siksi kun me ei käydä ikinä missään,enkä minä viitsinyt sanoa niin"... oli siis kyselty mitä hauskaa kukin teki pääsiäislomalla :'(
Juu,meidän 6v sai vuokrata makuunista filmin ja sai karkkia 2 eurolla. Ja vanhemmat söi vkl puuroa tuon takia,oikeasti siis,en liioittele,mulla on budjetti jossa pysytään ja valitettavasti 4e vuokraus ja 2e karkit vei mun vkl ruokabudjetista just sen osan...
Kommentit (25)
juuri tätä minäkin todella ihmettelen, että minkälainen eskariryhmä ap:n eskarilaisella oikein on? Minä en myöskään ole tuollaiseen ap:n kuvailemaan kiusaamiseen etenkään noin pienten kohdalla törmännyt. Totta kai jotain satunnaista voi olla, mutta sitä nyt on puolin toisin lasten välillä. Eskarissa ei yksinkertaisesti kiusaamista pitäisi voida esiintyä systemaattisesti kun lapsia lähes koko ajan valvotaan.
17 ja joku muu nro
ja silti en tunnista mainitsemaasi lasten kiusaamista tms omien lasten keskuudesta. Meillä ei lapsilla ole merkkivaatteita, vaan ihan marketeista ja Henkkamaukasta tms. ostettuja. Kaikkea haluamaansa eivät saa ja vaatteita ja urheiluvälineitä kierrtätetään ja ollaan myös saatu ystäväperheiltä. Koskaan ei ole kaverit kommentoineet lasten vaatteita, vanhin lapsi meiläl on jo 16v ja mitään tuollaista ei ole koskaan kuulunut.
Kyllä, rehellisesti olen sitä mieltä, että Itälä todellakin tekee moninkerroin vaativanmaa työtä kuin sinä. Sinun työhösi pystyy kuka tahansa, hänen ei tosiaankaan.
Olet ap harvinaisen nolo, kun kehtasit tämän aloituksen tehdä.
Oikeastikko hän todella teidän mielestänne tekee niin arvokasta ja vaativaa (?) työtä,että hänelle maksetaan 410% enemmän palkkaa kuin minulle joka teen kahta fyysisesti raskasta työtä jotka jonkun on kuitenkin tehtävä??
Itse menen aamulla klo 6 ala-asteelle,siivoan sitä 4h ja sitten jatkan siitä suoraa ruokalaan samassa koulussa jossa teen vielä 3,5h työtä ruokkien lapsia.
Ruokatuntia en saa koska nämä ovat kaksi erillistä työtä.ap
Ja sitten ne pienituloiset pitkäaikaistyöttömät valittaisi, että nälkäpalkalla joutuvat tekemään töitä, kun työttömänä saisivat kaikki tuet...
Mitä tulee eskarilaiseesi, niin kuulostaa todellatodella ihmeelliseltä käyökseltä eskarilaisilta. Kai olet äitinä puuttunut eskarissa tilanteeseen jos ja kun kerran kiusaaminen on systemaattista ja jatkuvaa?
Itse en ole vastaavaan törmännyt edes omien teinien kohdalla vaikkei ne missään merkkivaatteissa kuljekaan saati jatkuvasti kalliissa harrastuksissa käykään. Ehkäpä täällä isommissa kaupungeissa on enemmän suvaitsevuutta kuin pikkuisissa kylissä joissa raha ja vaatteet ovat status!
,mutta jo pieni leikkaus (10%) niiddne hyvätuloistan palkkoihin (vaikkapa kunnassa kymmeneltä hyvätuloiselta??) tekisi sen muutaman tuhat euroa ihan helposti ja niillä muutamalla tuhannella eurolla palkattaisiin vaikkapa pari pitkäaikaistyötöntä perhetyöhön tmv niin väittäisin todellakin,että tällätavalla kunnan pienituloisten perheiden asema paranisi. Pienestä se muutos lähtee. ap
mutta eihän tuossa palkkaa leikattu vaan KULUkorvauksia... pakko tässä nyt vähän ihmetellä, että mitenkäs kulukorvaukset voivat nostaa tulotasoa? Eikös sulle ensin pidä syntyä meno, jonka itse hoidat ja työnantaja jälkikäteen hyvittää..
nyt on ta huomannut, että on tullut hyvitettyä menoja, jotka ta:lle ei kuuluisi... Turhaa kitinää tulotason laskusta. Sopii leikata siis työhön kohdistuvia menojakin, ilmeisesti.
...kuulostaa teidän eskariryhmänne ja kuulostaa valitettavasti myös siltä, että taustalla on jotain muutakin kuin vähävaraisuutenne verrattuna moniin muihin lapsiin. On nimittäin todella omituista, mikäli kaikki rahaan liittyvä, olisi eskariryhmäläisten muksujen toimintaa määräävä tekijä.
Jos lapsi todella joutuu kuvaamasi kaltaisen kohtelun kohteeksi, niin olet siitä varmaan jo puhunut eskariopeille? Lienee heille selvää, ettei kiusaamista sallita eikä minkäänlaista "materiaaliseen köyhyyteen" liittyvää ilkkumista myöskään. Tämä on erityisen oleellista eskari-ikäisten joukossa, kun heitä vielä opet lähes koko ajan valvovat. Koulu on sitten on haastavampi paikka.
17