Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko murheensa "purkaa" liikuntaan? Oikeasti?

Vierailija
06.04.2010 |

Kun ei ole ketään kelle puhua, niitä syvimpiä tuntojaan, pahaa oloa, pettymyksiä, jo todella pitkältä ajalta.. kun välillä tuntuu että seinät kaatuvat päälle, ei ole mitään missä päänsä nollaisi jne. Entäpä jos alan kuntoilemaan tosissani? Voisiko se auttaa?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentää oikeasti stressihormonien eritystä ja lisää mielihyvää. Myös ne sosiaaliset suhteet naisilla auttaa matalaan mieleen. Elimistö erittää oksitoniinia, joka tuottaa mielihyvää. Eli hommaa ap jostain vielä lenkkikaveri, niin alakulo on tiessään:)

Vierailija
2/6 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös hiihto toimii tässä tarkoituksessa.

joskus on molemmissa hauska revitellä niin että on melkein keuhkot pihalla.

uusin löytö on zumba, jota ei voi hymyilemättä harrastaa.

liikunta auttaa taatusti pään nollaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta fyysinen rasitus lievittää kummasti.

Vierailija
4/6 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle ei riitä pelkkä fyysinen itsesi väsyttäminen (esim. juokseminen), kokeile lajia, jossa joutuu keskittymään itse suoritukseen todella intensiivisesti. Itselläni tällaisena on toiminut ratsastus; ratsastustunnin aikana ei tosiaan ole sekuntiakaan mahdollisuutta ajatella mitään muuta, vaan pää tulee tehokkaasti nollattua. Vaatii tietysti, että olet kiinnostunut ja että löytyy rahaa tarpeeksi. Mutta voin suositella.

Vierailija
5/6 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi käveleminen, 10-15km kerrallaan (tämä vapaapäivinä, arkena vähemmän). Kävelin joka päivä. Aivot saivat happea, olin yksin ja setvin ajatuksiani, taisin puhuakin itsekseni. Nautin ulkoilmasta ja maisemista. Ja valehtelematta: aina tulin paremmalla mielellä kotiin kuin mitä olin ollut lähtiessäni :)

Ja käveleminen ei vaadi kuin joka sään vaatteet ja kunnolliset kengät.

Vierailija
6/6 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut saanut yöllä nukuttua yhtään, molemmat lapset itkeskelivät vuorotellen ja mies kuorsasi. Väsytti aivan pirusti, en ehtinyt edes aamupalaa syömään ollenkaan ja pinna paloi siinä vaiheessa, kun mies töihin lähtiessään iski eteen kilometrin mittaisen kauppalistan, että "noi pitäs käydä ostaa" - vaikka tietää vallan hyvin, että hänen ajellessaan autolla töihin ja takaisin töistä, minä kävelen kauppaan ja takaisin ostosten kanssa. Kun yritin ehdottaa, että mitä jos mies itse kuitenkin voisi töistä tullessaan käydä kaupassa, hän tokaisi, että "emmä jaksa, ja voisit sä muuten joskus siivotakin täällä".

No, oli onneksi esikoisen kerhopäivä, joten pakkasin lapset ulkovaatteisiin ja kuopuksen vaunuihin, kävin viemässä esikoisen kerhoon ja painelin sinne kauppaan, vein ostokset kotiin ja lähdin vielä kävelemään, kun oli reilu tunti aikaa ennen kuin piti hakea esikoinen kerhosta. Pistin mp3-soittimen napit korviin ja kuuntelin kerrankin musiikkia, jota en koskaan saa kotona kuunnella, ja kävelin sen tunnin ajan. Vettä satoi kyllä kaatamalla, ja vastaantulijat katsoivat mua kuin hullua, mutta ainakin oli kaikki kiukku ja raivo haihtuneet siihen mennessä, kun esikoinen piti hakea :)

No, en siivonnut kuitenkaan, ja mies jäi ilman ruokaa, joten veikkaan, että samat valitukset tulee häneltä tänäänkin. Aika sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän