Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syvä masennus. Uskallanko lääkäriin?

Vierailija
06.04.2010 |

vaikean masennuksen puolella. Uskallanko mennä lääkäriin ilman, että a. tieto menee esim. päiväkotiin,työpaikalle? b. "pakottavat" aloittamaan masennuslääkkeet ennenkuin mahd. terapiaan tm? Suvussani on todella paljon mielenterveysongelmia ja sitä kautta pahasti lääkkeisiin koukussa olevia läheisiä. Kaikki nämä vuodet olen kantanut heidän huoliaan ja nyt ilmeisesti on mun vuoro. En oikeasti tiedä mitä tekisin. Mies sanoo,että "pitää vaan jaksaa".

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen samassa tilanteessa oleva. Vaikea masennus ja pelko mennä lääkäriin. Pelkään, että saan niitä masennuslääkkeitä ja ne tietenkin lihottaa mut 100 kiloiseksi. Pelkään myös, että kun asun pienellä paikkakunnalla, ei vaitiolovelvollisuus päde ja juttu leviää.

Mieheni pakottaa mua välillä lääkäriin, mut en mene. Ei se voi mua pakottaa.....

Vai haluatko olla tuossa tilassa lopun elämääsi?

Vierailija
22/24 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psykoterapiatukea haluat, niin siihen on tämmöiset ehdot: Psykoterapian saaminen edellyttää, että * työ- tai opiskelukykysi on mielenterveyden häiriön vuoksi uhattuna * sinulla on ollut psykiatrisen diagnoosin saamisen jälkeen vähintään 3 kuukautta jatkunut hoitosuhde, johon sisältyvät psykiatrin arviot diagnoosista ja kuntoutustarpeestasi * hoitosuhteesi jatkuu edelleen psykiatrian erikoislääkärin suosituksen mukaan * perusteellisen arviointilausunnon mukaan tarvitset terapiaa * muiden hoito- ja kuntoutusmuotojen (esim. kriisiterapia) mahdollisuudet on selvitetty.

mielenterveystoimistoissa hoito on ilmaista ja sinne pääsee omalääkärin lähetteellä. monissa terveyskeskuksissakin on psykologeja ja depressiohoitajia tms, joiden kanssa voi jutella. Sekin on ilmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän ilmiselvästi tajuat tarvitsevasi kipeästi apua! Lääkäri määrää lääkkeitä, mikäli katsoo sinun niitä tarvitsevan muun hoidon lisäksi. Tuo koukkuun jääminen on outo ajatus, tarvitseehan moni lievästikin sairas jatkuvasti lääkitystä oireiden hillitsemiseen. Miehesi neuvo on idiootin neuvo, sori vaan! "Pitää vaan jaksaa" -neuvo ei paranna masennusta, itse asiassa pahentaa. Hoida itseäsi,ja anna lääkärin tehdä työnsä. Älä vaan jätä asiaa tähän ja uskottele itsellesi, että kyllä se ohi menee. Omasta mielestä kannattaa pitää huolta.

Vierailija
24/24 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolemaan johtava sairaus. Haluatko ottaa sen riskin?

Masennus myös kroonistuu helposti, jolloin siitä ei pääse eroon, vaikka lopulta saisikin itsensä lääkärin pakeille. Pitkään kestänyt masennus heikentää myös muistia, jopa pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän