Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Hävettääkö sinua ostaa kaupasta ale-elintarvikkeita?

Vierailija
06.04.2010 |

Siis niitä tänään tai huomenna vanhaksi meneviä, joissa on kirkuvanvärinen alelappu?

Minua hävettää, mutten tiedä miksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan etsin niitä kun ihan hyvän tuotteen saa puolet halvemmalla.

Vierailija
22/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme niitä aina. Mutta toisaalta ostoskärryistä löytyy kalliita juustoja/leipiä etc.

Kannattaahan käyttää ale hyödyksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan etsin niitä kun ihan hyvän tuotteen saa puolet halvemmalla.

siis kun miettii vaikka lihoissa, miten kauan ne on olleet jo paketissa.

Mä kyllä joskus kassalla odotellessani kattelen esim. edellä menevän ostoksia "sillä silmällä", tai pakatessani viereisen pakkaajan ostoksia. Tai no, mietin siis, että millainenhan ihminen ostaa tuollaisia jne. Ehkä kassaneiti-menneisyys on jäänyt päälle.

Vierailija
24/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ostettiin tofua (-50%) ja ruisleipää (-30%).

Vierailija
25/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallahan teen ekoteon, eikä tuote joudu kaatopaikalle/biojätteisiin.

Vierailija
26/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta emidän kauppa ei nykyisin enää laputa tuotteita :(

Heittää ilmeisesti mieluummin roskiin, kuin myy halvemmalla...

Ennen punalappuisilla oli ihen oma paikkansa, minne ne oli kerätty.

Vierailija
27/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on terveen järjen käyttöä. Jos joku kattoo nenän vartta pitkin niin sillä on enemmän syytä hävetä.

Vierailija
28/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mua hävettäisi dyykkaaminenkaan, jos vaan olisi aikaa ja energiaa sellaiseen.

Vierailija
29/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme kerran viikossa ruokaostoksilla ja usein käy niin, että käytän teen joistakin ruokatarvikkeista ruokaa vasta kun on viimeinen käyttöpäivä tai parasta ennen- päiväys on jo ohi. Aina saa pähkäillä, mitä tekisi ruoaksi.

Joskus (jos jääkappi alkaa olla "tyhjä" eikä mitään ole menossa vanhaksi) on kätevää käydä lähikaupassa "aleostoksilla" hakemassa vinkkejä, mitä ruokaa sinä päivänä voisi tehdä ;)

Vierailija
30/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt häpeä niin paljon että miettisin näkeekö joku tuttu, mutta kyllä mä joskus siinä kassalla mietin että näytänpä mä saidalta, jos melkein kaikki mitä mä ostan on niitä pian vanhaksi meneviä.

Järjellä tajuan ettei ketään kiinnosta, mutta silti se ajatus käy mielessä että näytänkö mä siltä kuin aikoisin syödä hengenhädässä monta pakettia jauhelihaa kun kerrankin on varaa...

Vierailija
31/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt häpeä niin paljon että miettisin näkeekö joku tuttu, mutta kyllä mä joskus siinä kassalla mietin että näytänpä mä saidalta, jos melkein kaikki mitä mä ostan on niitä pian vanhaksi meneviä. Järjellä tajuan ettei ketään kiinnosta, mutta silti se ajatus käy mielessä että näytänkö mä siltä kuin aikoisin syödä hengenhädässä monta pakettia jauhelihaa kun kerrankin on varaa...

vaan pienet menot... sano laihialainen.

Vierailija
32/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalin niitä aina ihan haukkana! Just viimeksi ostin prismasta 3.8 kg jauhelihaa -30%. Laskin että säästämme vuodessa lähemmäs 500 euroa, kun käytämme alelaputettuja tuotteita!

Eli ei siis tosiaan hävetä ostaa niitä! Mutta mä taas tunnen "syyllisyyttä" kun ostan niitä enkä siis jätä aleruokia oikeasti vähävaraisille...

Vierailija
33/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen innoissan kun löydän hyviä aleruokia. Ja meillä kyllä pitääkin katsoa ruuan hintaa, ollaan sen verran köyhiä.

Vierailija
34/34 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuloni" ovat 259€/kk.