Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on H&M naisten vaatteiden mitoitus? Onko pieniä vai reiluja?

Vierailija
06.04.2010 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No normaali kokoiselle ehkä, mutta kun on siunattu hartioilla, lihaksilla ja suht isolla takalistolla niin siitä kaupasta ei hirveästi löydy mitään.

Housut ja pitkähihaiset on ainakin liian pieniä normaali mallistosta ja bib-mallistosta kaikki taas on liian isoa..

Vierailija
2/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bib-mallistossa on liian isoja kun taas Divided-malliston vaatteet on liian pieniä. Vaikka ottaisin sieltä koon 38, niin se on auttamattomasti liian pieni, eli ne on tehny ns. teineille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysshortsit tilasin kokoa L. Oli ihan HILLITTÖMÄT, vaikka muuten henkkamaukalta joudun ostamaan 42-koon housuja... Että ne meni vaihdettavaksi M-kokoon. Jotkut HM:n tilatut jumppahousut mulla on jopa kokoa S.

Lapsen hame, kokoa 134, piti myös vaihtaa pienempään, kun vyötärö oli meidän tukevarakenteiselle ihan liian iso! Sinänsä outoa taas, että liikkeestä ostetut on taas liian tiukkoja yleensä.

Vierailija
4/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Divided talvitakki kokoa 34, se mahtui päälle (ja kiinni!) kun olin viimeisilläni ja 80 (!) kiloinen. Samaa sarjaa on housut 38, naftit, muutoin käytän 36 kokoa. Sovittamatta ei voi tietää mikä sopii ja mikä ei.. Niillä on vaihtelua myös saman vaatekappaleen sisällä: esim. S-paita voi olla saman kokoinen kuin L, tai M saattaa olla pienempi kuin S. Kannattaa verrata kaupassa.

Vierailija
5/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 172cm ja 65kg, yleensä käytän kokoa 36-38, mutta h&m:ltä menee 34. Ne vaatteet on oikeasti valtavia! Mutta siis lihavillehan kaikki on "pieniä".

Vierailija
6/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama L-koko menee kuin muiltakin valmistajilta. Housuissa käsittämättömän lyhyet puntit. Vähintään 6cm liian lyhyet minulle :-(

Vierailija
7/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 172cm ja 65kg, yleensä käytän kokoa 36-38, mutta h&m:ltä menee 34. Ne vaatteet on oikeasti valtavia! Mutta siis lihavillehan kaikki on "pieniä".

No siiiiiiiiis hoikillehan kaikki vaatteet niin "valtavia".

Olen 170cm ja 70kg eli normaalipainoinen mutta hyvinkin lihaksikas. H&M:n vaatteista ainoastaan hihattomat topit sopivat niin, ettei mikään paikka purista. Hihat ovat aina liian lyhyet ja hartioista liian pienet. Housuista taas ei ole kokemusta kun näyttävät jo muutenkin niin haperoisilta että ei uskalla jalkoihin laittaa..

Vierailija
8/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienentäneet kokojaan ja tekevät vaatteensa teini-ikäisille pojille. Mihinkään mekkoon ei mun normi 75C tissini mahdu, vaikka muuten vyötäröltä ja muuten olisi sopiva.

Vierailija
9/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hieman ylipainoinen (BMI 27) eikä H&M: ltä löydy päälleni mitään sopivaa.

Housuissa on AINA liian lyhyet lahkeet. Paidoissa liian lyhyen hihat. Puserot on tehty rinnattomille (minulla 75D). Ja varsinkin se "isojen tyttöjen" mallisto on aivan käsittämätön, ihmeellisen mallisia kaapuja ja edelleen liian lyhyitä vaikka leveyttä onkin lisätty.

Vierailija
10/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi paitapuserot on tehty rinnattomille. Tuota, että divided-mallin takki kokoa 34, olisi mahtunut viimeisillään olevalle 80-kiloiselle, en usko.

Vierailija
11/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dividedit ovat pienempiä kuin normimallisto ja ne L.O.G.G-malliston perusvaatteet ovat suurempia kuin sesongin uutuusvaatteet. Sesongin vaatteista meikä käyttää yleensä 44ää, loggeista 40-42, Divedeihin meikä ei mahdu. Sen sijaan Espritillä on ihan naurettavan suuret koot, niistä menee 38 ja se koin on välillä reilu. Muut merkit menee tuohon 40-42.

Vierailija
12/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on osa topeista kokoa XS jotka vähän reiluja, sitten kuitenkin farkut on jotain 54 kokoa ja aika jämptit (Vastaa jotain XXXXL kokoa tuo 54). eli ihan on vaatteesta kiinni, osa L kokoisista paidoista on ihan jättisuuria kun toisia L kokoisia ei saa millään ilveellä mahtumaan päälle.

Vierailija
13/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Espritin vaatteet voin ostaa/ tilata yleensä sovittamatta, mutta H&M:ltä tilaaminen on aina vähän arpapeliä.

Myös lasten vaatteissa on välillä koko-ongelmia (yleensä ovat kapeita, mutta sitten joskus on tullutkin kauhean väljiä housuja, hameita jne..)

Vaihtelee tosi paljon Dividedit ovat pienempiä kuin normimallisto ja ne L.O.G.G-malliston perusvaatteet ovat suurempia kuin sesongin uutuusvaatteet. Sesongin vaatteista meikä käyttää yleensä 44ää, loggeista 40-42, Divedeihin meikä ei mahdu. Sen sijaan Espritillä on ihan naurettavan suuret koot, niistä menee 38 ja se koin on välillä reilu. Muut merkit menee tuohon 40-42.

Vierailija
14/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Divided talvitakki kokoa 34, se mahtui päälle (ja kiinni!) kun olin viimeisilläni ja 80 (!) kiloinen. Samaa sarjaa on housut 38, naftit, muutoin käytän 36 kokoa. Sovittamatta ei voi tietää mikä sopii ja mikä ei.. Niillä on vaihtelua myös saman vaatekappaleen sisällä: esim. S-paita voi olla saman kokoinen kuin L, tai M saattaa olla pienempi kuin S. Kannattaa verrata kaupassa.

M oli kerran liian suuri joten jouduin ottamaan L koon kun oli pienempi... IHAN sama paita...

Vierailija
15/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi paitapuserot on tehty rinnattomille. Tuota, että divided-mallin takki kokoa 34, olisi mahtunut viimeisillään olevalle 80-kiloiselle, en usko.

Ei tarvinnut ostaa muuta takkia kun hyvin meni päälle. Maiharimallinen, että onhan se väljempi kuin joku trenssi.. Hassua toki, sitä en sano! Ja selvyyden vuoksi, en ole normaalisti 80-kiloinen vaan 55, tuli vähän syötyä :D

Vierailija
16/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten sopiva. Mutta esim. takkeja en voi ostaa, kun hartiat muuten sopivassa koossa aina liian pienet :P

Vierailija
17/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vaatteista on tosi pieniä, mutta sitten taas joihinkin samankokoisiin mahtuisi kaksi ihmistä. Jotkut taas sitten ihan sopivia. Toi on myös totta, että lahkeet ja hihat lyhyet, vaikka muuten olisikin sopivan kokoinen vaate.

Vierailija
18/19 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saan tilata kokoa l / xl / 42, pituutta 176, sopusuhtainen

Vierailija
19/19 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin divided toppatakin kokoa L, koska omassa koossa M oli 3/4-osa hihat. Takkiin sopisi kaksi minää leveydeltään, mutta hihat on edelleen lyhyet. No eipä mitään - jatkoin resoreilla. Lakkasi takki "kuristamasta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän