Allergiaa vai tavallista flunssaa?
Voi kuulostaa tyhmältä mutta kun ei ole kokemusta.
Viime keväänä (toukokuussa) pojalla oireina nuhan, vuotavat silmät ja aivastelu. Saimme alletgialääkkeet ja oireet helpottuivat. Lokakuussa kävimme testeissä ja todettiin, että poika allerginen tervalepälle ja koivulle.
Kiirastorstaina illalla poika valitteli kurkkukipua ja perjantaina aamulla oli lämpöä. Nyt pärskii ja on tukkoinen. Silmäoireita ei ole. Voiko allergia aiheuttaa kurkkukipua ja lämmönnousua? Annoin nyt allergialääkkeen mutta en huomaa eroa.
Siitepöytiedotteen mukaan lepän siitepölyä etelässä runsaasti mutta omat lepät pitäisi ruveta vasta nyt pääsiäisen aikoihin kukkimaan.
Koivuallergia pahempi kuin leppä (tuli voimakkaampi reaktio).
Niin, eli olisiko sittenkin allergiaa vai normaalia räkätautia?
Helsingissä asutaan.
Kommentit (2)
Nenä ei vuoda eikä silmätkään vuoda.... Aivastelee kyllä aika paljon. Itse hän ei osaa sanoa onko olo samanlainen kun viime keväänä (ei muista enkä vaadikaan).
Mietin sitä vaan, että ollaanko ns turhaan kotona vai onko aiheellista olla kotona?!
ap
ja saattaa nostaa kuumeenkin.
Itse erotan allergisen nuhan tavallisesta nuhasta siitä, että allergia saa silmät ja nenän vuotamaan vettä ja kutisemaan.
Semmoista paksua räkää ei allergiassa tule, mutta muuten on tukkoinen olo limakalvojen turvotessa.
Jotkut kasvikset tai hedelmät voivat myös aiheuttaa oireita (esim. ihottumaa) varsinkin siitepölyaikaan.
Itse en pysty kesäisin syömään esim. omenaa, paprikaa tai kiiviä, silä ne joko polttavat suuta tai aiheuttavat ihottumia. Talvella taas voin syödä niitä ihan vapaasti.