Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveää! Huomenna olisi eka päivä uudessa työpaikassa ja lapselle nousi kuumetta :(

Vierailija
05.04.2010 |

On lisäksi yskää ja nuhaa. Mies ei voi nyt hoitaa, koska on työmatkalla. Hankinko hoitajan vai mitä ihmettä? Kehtaisitko olla heti ekana päivänä pois lapsen sairauden takia? Lapsi 2v9kk.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin piti mennä kesken äitiysloman töihin päiväksi, että sain otettua työn vastaan.En tosin tiedä onko joka alalla.

Vierailija
42/48 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettimään kannattaako sellaista työntekijää pitää, jolla heti alku tökkii. Ja koeaikapurulle ei tarvitse antaa selitystä.

Onneksi et ole esimieheni.

täytyy pyydettäessä antaa selitys, koska lainvastainen koeajan purku ei nyt vaan käy... Ap, tsemppiä sulle, sattuuhan näitä ja jos työnantaja ei sitä ymmärrä, ei se ymmärrä paljon muutakaan :)

itse olen joutunut useita työsuhteitä työssäni henkilöstöjohtajana purkamaan, sekä koeajalla että muuten. Ja nimenomaan koeaikana purun syy on koeaika, sitä ei kuulu alkaa perustelemaan työntekijälle mitenkään. Se on itseasiassa yksi ainoista kohdista työsuhteessa, jossa työntekijällä on näyttötaakka omasta pätevyydestään, muulloinhan yleensä työsopimuslaki on pääsääntöisesti aina työntekijän puolella riitatilanteissa. MUTTA: koeaikapurulle on oltava selkeä syy, jonka pystyy esittämään aikanaan oikeudessa, jos työntekijä riitauttaa työsopimuksen purun. Syytä ei vaan kerrota vielä työsuhdetta purettaessa, vaan vedotaan vain koeaikaan. Ja esim. työkkäristä tulee yleensä kysely purun syystä kun henkilö sitten hakee työttömyyskorvausta, ja siihenkin riittää syyksi koeaika (näin ainakin noin 5 tapauksen kokemuksella viimeisen vuoden ajalta).

Taidatkin olla tuo jo aiemmin vastannut "hurmaava esimies".

En ole sama esimies, mutta tuhannen ihmisen organisaatiossa 5 ei ole paljon... Ja meillä seurataan tarkkaan, että hommat oikeasti alkaa sujua koeajalla, autetaan ja opastetaan, ja ne, jotka eivät kertakaikkiaan sovellukaan hommaan, joutuvat koeajalla lähtemään. Jos ei 4 kk:n koeaikaa selvitä kunnialla, ei se kovin hyvää kuvaa henkilöstä anna, silloin on parempi puolin ja toisin todeta, ettei tästä nyt näytä mitään tulevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koeajalla työsopimusta ei saa purkaa epäasiallisin perustein ja näitä ovat mm. sairastuminen ja raskaus. Ja Johanna Korhosen tapauksessa, jossa työ ei ollut alkanutkaan, perhesuhteet. Koeaika purkua saa tosiaan käyttää vain henkilön työntekemiseen liittyvissä asioissa tai jos henkilö on harhaanjohtanut työnantajaa ( vaikka väärentänyt cv:n) työhön tullessaan. Samoin työntekijä ei voi purkaa työsuhdetta koeaikana sillä perusteella, että saikin parempi palkkaisen työn. Näitä kaikkia tosin tapahtuu ja paljon, mutta näin laki sanoo. Eriasia sitten miten oikeasti toimitaan. Itse en tekisi minuuttiakaan töitä työnantajalle, joka ei ymmärrä että sairaiden lasten vuoksi nyt vaan täytyy olla joskus pois töistä.

Vierailija
44/48 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse sairaana ensimmäisenä työpäivänä. Ei auttanu, ku hakee lääkärintodistus ja olla 2 ekaa päivää poissa.

Hienoa ap, et asia järjestyny! Mut jos on itse sairaana tai lapsi, nii auta vaikka ois kuinka ensimmäinen päivä. Näitä sairauksia tulee!

Ja edelleen oon samassa paikassa töissä, enkä oo koskaan tuosta kuullu, et ekat päivät sairaana olin!

kuin sairaan lapsen takia. Ei ollenkaan vertailukelpoinen juttu.

Vierailija
45/48 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies reissaa asentamassa ja korjaamassa teollisuusprosessien laitteita. Ja ne hommat on aina mieluiten just silloin kun muut lomailee. Öisin, viikonloppuisin, juhlapyhisin. Mikä olisi parempi aika pysäyttää tuotanto huollon takia?

-Ei ap.

Vierailija
46/48 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla Euroopassa on pääsiäinen. Vieläpä pidemmät pyhät kuin meillä Suomessa. Joten missä kummassa miehesi on? Tietenkin, jos on Kiinassa tai Intiassa tms voi erittäin erittäin hyvällä mielikuvituksella kuvitella, että on työmatkalla.

Mutta totta puhuen, vaikka tekisikin työmatkaa "ei-kristittyyn" maahan, niin nykymaailmassa otetaan juhlapyhät koko liikemaailmassa huomioon, niin että joulun ja pääsiäisen aikana MITKÄÄN yritykset MISSÄÄN päin maailmaa eivät järjestä liiketapaamisia.

Epäilen siis suuresti, että miehesi ei ole liikematkalla vaan ihan yksityisellä huvimatkalla.

Joten MIES HETI KOTIIN.

Ehkä hän ei halua, että saat työpaikan. Ehkä hän ei halua, että alat ansaita ja saat rakennettua itsellesi itsenäistä elämää.

Missään nimessä en suosittele kotiin jäämistä ensimmäisenä työpäivänä. Kukaan työnantaja ei pidä koeajan jälkeen työntekijää, jolla ei ole hoitovarajärjestelmää. Ja ymmärrän tuon hyvin.

Tää on kyllä parasta viihdettä, jota olen pitkiin aikoihin lukenut. "Kaikkialla Euroopassa on pääsiäinen." Joo, paitsi siinä osassa, joka noudattaa kirkollisissa juhlapyhissä jotain toista kalenteria kun meidän. Tai siinä, jossa kirkolliset pyhät ei ole vapaapäiviä.

Ja tosiaan on ihan hirveän epätodennäköistä nykypäivänä että joku on työmatkalla Euroopan ulkopuolella.

Viestin kirjoittajalle suosittelisi melkein uraa fiktion parissa, sen verran lennokasta tekstiä tuo oli.

Vierailija
47/48 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse sairaana ensimmäisenä työpäivänä. Ei auttanu, ku hakee lääkärintodistus ja olla 2 ekaa päivää poissa.

Hienoa ap, et asia järjestyny! Mut jos on itse sairaana tai lapsi, nii auta vaikka ois kuinka ensimmäinen päivä. Näitä sairauksia tulee!

Ja edelleen oon samassa paikassa töissä, enkä oo koskaan tuosta kuullu, et ekat päivät sairaana olin!

myös ensimmäisen päivän pois töistä. Olimme koko perhe vatsataudissa. Ja vieläkin samassa työpaikassa olen :)

Vierailija
48/48 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla hoidossa kun jaksaa osallistua hoitopaikan normaaliin toimintaan. Viemällä sairaan lapsen pph:lle aiheuttaa se koko ryhmän sairastumisen, ja saattaapi hoitajakin saada taudin.Siinäpä sitten se omakin lapsi joutuu varahoitoon ja on kyllä tosi väärin suorastaan tahalleen tartuttaa toisia lapsia.

Sairas lapsi tarvitsee omaa vanhempaa ja oman tutun läheisen antamaa hoitoa, eikä omaa vanhempaa voi joku tuttu korvata.

Jos työnantaja ei ymmärrä että sairasta lasta hoitaa oma vanhempi ja kotona sairaan lapsen paikka on tietenkin, kannattaa miettiä onko se hyvä työpaikka ollenkaan.

Ikävää jos työ menee oman lapsen edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi