Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemuksia hyvinkääläisistä päiväkodeista?

Vierailija
05.04.2010 |

Kaipailisin kokemuksia hyvinkääläisistä päiväkodeista, niin kunnallisista kuin yksityisistäkin! Eli jos on hyvinkääläisiä paikalla niin kertokaahan lastenne hoitopaikoista, hyviä ja huonoja puolia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan Sinulle työntekijänä.

Olen ollut työssä hoitajana mm. Kaupunkisillan päiväkodissa pienten puolella sekä esikouilussa, Viertolassa 3v-5v puolella.

Aikaa on jokunen vuosi taaksepäin, mutta esim. tilat ja systeemit varmaan vieläkin samoja.

Vierailija
2/3 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun hakemus on vetämässä ja ehdotuksia pitäisi pian alkaa kaupungilta tulemaan, niin olisin lähinnä kiinnostunut kuulemaan, onko jollain erityisiä negatiivisiä tai positiivisia kokemuksia jostain tietyistä paikoista. Lapsi on 1,5-vuotias kun menee hoitoon, eli kun olet ollut pienten puolella niin tietysti kiinnostaa miten noin pienet siellä pääpiirteissään pärjäävät kun ei puhumalla oikein vielä osaa viestiä ja kuinka hoitajat huomioivat pienimpiä, kun ei ole äitiä sylittelemässä? Vähän hirvittää, mutta minkäs teet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pienten puolella työssä Kaupunkisillassa.

Samoja päiväohjelmia syömistilanteina, leikkeinä, ulkoiluna ja päiväunina kuin monissa muissakin päiväkodeissa.

Kaupunkisillassa pienten ulkoilualue on erillään isommista, näköyhteys toki isoon pihaan.

Ap Sinun lapsesi on siinä suhteessa hyvässä iässä aloittaessaan hoidon, että hän osaa jo kävellä.

Kävelevä lapsi ei istua nökötä paljon paikallaan, ajatellen kylmiä säitä ja pakkasta. Lapsi pysyy lämpimänä liikkuessaan.

Pienetkin saavat syödä itse, toki autetaan tarvittaessa. Joten anna lapsesi syödä "itse" ja tilanteen mukaan autat. Voi olla että hän syökin itse, lapset ovat erilaisia kehityksissään...

Jos mahdollista ap, ole lapsesi kanssa tutustumassa lapsen ryhmässä. Sovitusti voi ja tarpeen mukaan useinakin päivinä, esim. niin että jätät pieneksi ajaksi lapsen ennen varsinaista hoitoa, jolloin lapsi huomaa että äiti kyllä tuli hakemaan.

Pientenkin puolelle tuetaan lapsia omatoimisuuteen esim. pukemisessa jne. Siisteyskasvatus, jolloin vaippoja kyllä pidetään kunnes lapsi on kuivaksi oppinut. Potalla kuitenkin on oltabva tavan ja oppimisen vuoksi ylensä ennen ulosmenoa, ennen päiväunia jne.

Nimikoi lapsen vatteet, varavaatteita joita on syytä käydä joskus läpi ettei ole jäänyt pieneksi.

Lapset saavat tukea ja sylissäkin aloituspäivinään, nukkumisessa muutenkin saatetaan silitellä kunnes uni tulee.

Lapsilla on kauniit omat sängyt, joissa miellyttävät petivaatteet ja usein rauhallinen musiikki kuuluu taustalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän