Tuttavalla omituinen lapsi...
mielestäni ei ole normaali 3 vuotias.. itselläni keskimmäinen tyttö nyt 3,5v ja toimii ihan eirlailla kuin tutun poika. Ensinnäkin tuo poika saa uskomattoman helposti hirveitä raivareita ja huutaa kurkkusuorana. Se saattaa mennä sohvalle istumaan ja heivaa itseään siten, että pää osuu joka kerta sohvaan.. lyö päätään seinään myös sängyssä ennen nukahtamista... ei ole kovin sosiaalinen (esim. lyö pikkuveljeään tai minun tyttöäni lelulla, jos/kun suuttuu) Pojan puhe on todella epäselvää. Lauseita tulee aika vähän. Käyttää edelleen vaippaa ja juo maitoa pullosta (ainakin nukkumaan mennessä). Hänen veljensä on kuin eri planeetalta (iloinen, sosiaalinen ja jotenkin paljon läsnäolvempi tuo 2v pikkuveli). Mietityttää et voiko olla jotain ns. aivoperäistä häikkää tuolla heidän 3-vuotiaalla?
Kommentit (39)
tulla pohtimaan tänne sitä naapurin naista, joka luultavasti hakkaa lastaan. Tiedätte sitten pitää päänne kiinni ja olla juoruilematta ja mässäilemättä muitten ihmisen ongelmilla.
Onko vaikea ymmärtää että on eri asia JUORUILLA kuin oikeasti auttaa jos jossain on hätä.
Mikä sua vaivaa?
Yrität pitää niiden puolia jotka tänne tulee setvimään parhaiden kavereidensa henk.koht.ongelmia.
kaikkea sitä näkee.
pojan puhe on epäselvää,häntä on vaikea ymmärtää hän yrittää ilmaista itseään/saada huomiota tuolla päänhakkaamisella yms. Musta on kamalaa, että tulet tänne puhumaan potaskaa naapurisi/ystäväsi lapsesta.
Laspet ovat erilaisia, pojat poikia.
mutta surullista huomata miten ihmiset provoisoituvat, eivätkä huomaa viestien tarkoitusta. Antakaa olla. Ap ei saa kaipaamiaan vastauksia, jätetään muut asiat sanomatta.
Turha takertua tähän yksittäiseen keskusteluun.
että ap ei ansaitse "vastauksia" kysymyksiinsä.
Pitäiskö jonkun nyt täällä diagnosoida tämä lapsi?
Törkeää.
Saa täällä arvostella sitä,miten asiallista on täällä tuoda asioita esiin ja yleensä koko tuo ajattelutapa että:
"tuttavani lapsi ei ole normaali. toimii ihan erilailla kuin oma lapseni" YÄK!
Ihan hyvä ap:lle oppia sitten vaikka täällä av:lla ,kun ei ole oikeassa elämässä tajunnut että mikä on mukavaa ja rehellistä ystävyyttä ja kanssakäymistä. Minä en ainakaan haluaisi tällaista ihmistä ystäväpiiriini.
Mitä helvettiä tänne on syytä tulla mistään kertomaan kun toiset "ottaa nokkiinsa" ja huolestuu kun joku on huolestunut kaverin muksusta. Eikös tämän palstan tarkoitus ole olla purku/vertaistukipaikka? Taitaa olla, että jotkut ovat saaneet vähän liikaa suklaamunaa tänä pääsiäisenä...
olla ihan hyvä asioita selvitellä, mutta kyseessä on kuitenkin vielä pieni lapsi. Mulla on kutakuinkin samanikäinen poika ja lisäksi useamman vuoden vanhempi poika. Jos jatkuvasti vertaisin pienempää siihen, millainen isompi oli samassa iässä, vaipuisin epätoivoon. Tuntuu, ettei pienempi ole mikään ruudinkeksijä, isompi on älykäs. Mutta sitten taas pienemmällä on muita avuja.
Ja meilläkin on muuten havaittu tuo, että käytös tasoittuu (ylilyöntejä pois), kun puhe kehittyy.
jonkun aloitukset saa karvat pystyyn!
TAI sitten tämä ap on taas joku provoilija jolla oli tylsä viikonloppu...
Onko teille ihmisille todella niin vierasta ajatus, että joku voisi olla huolestunut toisen lapsista?
Kyllä minäkin tietäisin niin monesta tutusta lapsesta ja vanhemmista, että miten homma toimisi paremmin, miten niiden pitäisi kasvattaa ja minkälaisia virikkeitä tarjota lapsilleen.
Siis omasta mielestäni tiedän paremmin. En minä silti kuvittele, että olisi asiallista vatvoa niitä muiden elämäntapoja täällä, tai että mulla olisi mitään oikeutta mennä neuvomaan niitä muita vanhempia vain siksi, että ne on valinneet toimia toisin.
Sitä tarkoittaa, että jokainen pitää huolta omista asioistaan, että annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikä kuvitella itse tietävämme mikä on normaalia ja tavallista.
Mitä helvettiä tänne on syytä tulla mistään kertomaan kun toiset "ottaa nokkiinsa" ja huolestuu kun joku on huolestunut kaverin muksusta. Eikös tämän palstan tarkoitus ole olla purku/vertaistukipaikka? Taitaa olla, että jotkut ovat saaneet vähän liikaa suklaamunaa tänä pääsiäisenä...
Jos joku täällä sanoisi että oma lapseni ei ole NORMAALI niin kyllä nostaisin kissan pöydälle!!!
Ihan vaan ap:lle vinkiksi.
Sen suhteen tämä on mielenkiintoinen ja ihan asiallinen ketju. Jotkut äiti-ihmiset tarvii vielä vähän koulutusta hyvien tapojen suhteen.
Ihmiset ja tilanteet ovat erilaisia. Emme tiedä millaisia AP ja hänen ystävänsä ovat. Kerron oman kokemuksen missä minun asioistani "juoruiltiin" tällä palstalla.
Luin noin vuosi sitten erästä aloitusta, jossa viestin aloittaja kirjoitti ystävänsä perheessä olevista huolista: lapsen oireilusta, äidin ongelmista/sairauksista, perheen tilanteesta yleisesti. Tunnistin HETI itseni - hän puhui MINUN asioistani ja tiedostin samalla kuka henkilö AP oli. Keskustelu sai paljon vastauksia, seurasin itse sivusta. En suuttunut "juoruilusta" (se ei tullut minulle mieleenkään), koska perhettäni ei voitu tunnistaa keskustelusta. Ne jotka olisivat voineet tunnistaa tiesivät asiamme niin hyvin, ettei sillä olisi ollut mitään merkitystä.
Pohdin pitkään miksi ystäväni aloitti sen keskustelun. En kertonut hänelle lukeneeni sen palstalta. Puhuimme paljon perheeni asioista ystäväni kanssa, mutta hän kaipasi jotain muuta katsontakantaa asiaan - jotain sanoja tai ymmärrystä millä auttaa, kannustaa, tsempata. Monesti hän toi esille näkökulmia ja suoria lainauksia ketjuun vastanneilta ihmisiltä, mutta ne tuli häneltä sydämestä ja helpottivat minun ja perheeni oloa. Ymmärrän miksi hän teki aloituksen, ei juorutakseen.
Hän ei voinut puhua asioistani muitten ystäviensä tai kavereitten kanssa (meidät olisi heti tunnistettu) ja se olisi ollut juoruamista.
ettei lapsi ole normaali, niin muuttuuko asia?
Jos joku täällä sanoisi että oma lapseni ei ole NORMAALI niin kyllä nostaisin kissan pöydälle!!!
Ihan vaan ap:lle vinkiksi.
Sen suhteen tämä on mielenkiintoinen ja ihan asiallinen ketju. Jotkut äiti-ihmiset tarvii vielä vähän koulutusta hyvien tapojen suhteen.
Neuvolassakin on huomattu, niin ei kyllä terve ole.
sai diagnoosin 4 v. Nyt on 4, 5v. Yhä kakkaa vaippaan, saa raivokohtauksia jne. Saa toimintaterapiaa jne. Ap, hienoa, jos olet kummilapsesta huolissasi. Neuvola sen sitten huomaa, jos on aihetta tutkimuksiin.
ja löytää av-palstalta tälläinen keskustelu.
Vois olla etten enää kertois AP:lle elämästäni juuri mitään.. Kyllähän tästä itsensä tunnistaa kuten myöskin AP:n jos lukee ketjun.. :(
ap itse sanoo että neuvolassa asia on myös huomattu ja lääkärin tutkimuksetkin tulossa - en tajua ollenkaan mitä varten asiaa sitten pitää pohtia jossain av:lla. Kun ap:n ei kuitenkaan tartte ns tehdä mitään asian hyväksi, se kun kuulostaa jo olevan hoidossa.
Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia
ja jos saisin lukea täältä että joku pohtii noinkin tunnistettavasti mikä meidän lapsella on vikana tai muuten "kauhistelee" niin olisin kyllä todella ärsyyntynyt ja ottaisin yhteyttä tähän henkilöön ja sanoisin että voisi kyllä ihan naamatusten kysyä mieltänsä painavat asiat.