Rv16 ja tajuton nälkä jatkuvasti - ei kai raskauteen sen pitäisi kuulua?
Aamun aloitan lautasellisella kaurapuuroa ja leivällä, hedelmällä. Parin tunnin päästä syön kunonn lounaan, sitten välipalaa, päivällinen ja taas illalla jatkuva nälkä. Nimen omaan tekee mieli ruisleipää, puuroa, perunaa ja jauhelihakastiketta - kunnon tuhtia ruokaa! :-O Miten tämä näin? en todellakaan kuvittele että pitäisi syödä kahden edestä, mutta kun heikottaa ja nälättää jos en syö! Herkuttele en niinkään.
Kommentit (13)
Paino ei silti noussut, muuta kuin sen "normaalin" verran.
onhan se ihan selvää, että jostain sen vauvan on ne rakennustarpeensa saatava. Eihän se vauva siellä tyhjästä kasva, vaan se tarvii energiaa. Etenkin jo sussa ei oo juuri ylimääräistä, niin kyllähän keho vaatii sitä mitä tarvii, eli kunnon ruokaa, missä on mistä ottaa niitä rakennustarpeita.
ja painoakin tuli. Mut sekä nälkä että painonnousu loppui kuin seinään raskausviikolla 22. Sen jälkeen paino ei enää noussut loppuraskaudessa kuin kaksi kiloa, ja olo oli nälän suhteenkin normaali.
Syö jos sulla on nälkä, ja pidä huoli että syöt riittävästi kasviksia ja saat riittävästi rautaa. Aika paljon sä muuten saat jotain kaurapuuroa tai kasviskeittoakin syödä, ennen kuin paino kovasti nousee. :) Muista että juuri noilla raskausviikoilla sun sikiön aineenvaihdunta on kovassa kehityksessä. On tutkittu, että jos äiti kovasti rajoittaa syömisiään (siis energiansaantiaan) raskauden alkuvaiheissa, voi sikiön elimistön aineenvaihdunnan kehitys häiriintyä.
ensimmäisessä raskaudessa jatkuvasti nälkä.
En pöhkö hoksannut katsoa tarkemmin syömisiäni ja lihoin aivan hirveästi.
Vieläkin kärsin ylipainosta (n. 10 kg ylimääräistä), vaikka tämä esikoinen on jo 6-vuotias ja viimeiset 6 vuotta olen ollut jatkuvasti dieetillä silloin kun en ole ollut raskaana tai imettänyt.
Tiukassa istuu ne kilot minun vyötärölläni :(
Kyllä mä syönkin, aina kun nälättää ja pidän tarkasti huolen että syön ainakin säännöllisesti (ja sitten vähän vielä lisää..;) Mies on urheilija ja syö tuhdisti, tänään juuri katsoi ihmeissään että sinähän syöt jo enemmän kuin minä! Itseäkin välillä mietityttää, että onko tää vaan jotain psykologista, kuvittelen että nyt sitä saa syödä kahden edestä ja jatkuvasti, sillä kyselen;) Olen hoikka, normaalipainon alarajoissa ennen raskautta, joten elimistö varmasti vahvistaa itseään tulevaa varten.
niin sun vatsa saattaa pyöristyä seuraavien kuukausien aikana.
Ja kun teille tupsahtaa vauva, niin se on sitten oikeesti sun, eikä mikään aprillipila.
eli peesaan muita, mulla oli jatkuvasti meganalka, joka jatkui viela imetyksen alkuaikoina. Eli, mulle ei sopinut tama "imetys laihduttaa nopeasti" teoria ;-)
ja, painoa ei tullut kuin 11kg ja 13kg. Syo hyva ihminen, muuten sa saatat vaikka pyortya, mutta syo TERVEELLISESTI :-)
niin silloin sulle voi tulla raskauskilojakin helpommin - mut kaikilla luonnostaan hoikilla kavereillani ne kilot on lähteneet itsestään synnytyksen jälkeen. Sun keho on nyt lapsella lainassa, ja kunnolla syöminen on oikeastaan kaikkein tärkeintä mitä sä lapsen eteen voit nyt tehdä, joten syö hyvällä omallatunnolla.:)
Mulla oli hirveä nälkä koko raskauden ajan ja herkuteltuakin tuli. Paino nousi n.24kg. Olen pienikokoinen ja loppuraskaudessa oli kyllä älyttömästi nestettäkin, mutta nyt 2,5kk synnytyksen jälkeen on enää 2kg ylimääräistä lähtöpainoon ja mitään juurikaan tekemättä...
Taas fiksuja kommentteja joillain.. tämä ei ole minun ensimmäinen raskauteni, joten eipä tosiaan tule yllätyksenä että maha kasvaa ja vauvakin tupsahtaa jäädäkseen..
Mutta fiksummille kommentoijille: ensimmäisestä raskaudesta en muista tällaista jatkuvaa nälän tunnetta, lähtöpainokin taisi olla muutaman kilon enemmän. Hirveän tarkasti en seuraillut paljonko kiloja tuli, n 10kg ja kaikki lähti viikossa synnytyksen jälkeen. Mutta mietin, onko nyt kyseessä esim jostain puutoksesta, että pitäisikö kiinnittää huomiota enemmän ruuan laatuun (nyt tosiaan tekee mieli puuroa, leipää), voisiko jo viitata raudanpuutteeseen tai muuta sellaista? LadyVita raskaus-tabletteja syön, pitäisikö lisätä esim kalkkitabletteja vielä? Ja mietin, olenkohan liian heikossa kunnossa edellisen raskauden jäljiltä, miten keho jaksaa loppuodotuksen ja etenkin uuden imetysajan. Ensimmäisen kohdalla kun vei painoa liikaakin. Eli en todella pelkää niitä liikakija, mietin yleisjaksamista ja elimistön hyvinvointia.
Ensin; oletko varma, ettei noi ladyvita-kapselit aiheuta sulle näläntunnetta? Ne nimittäin aiheuttavat joillekin (kuten minulle) pahoinvointia jonka elimistö tulkitsee huonon olon lisäksi näläksi. Käytitkö niitä edellisessä raskaudessa? Kokeile jättää ne pois tai korvaa vaikka Berocca-poretabletilla ja katso miten käy.
Syö hyvä ihminen, jos on nälkä. Terveellinen ruoka on hyväksi vauvalle.