Oletko rakentanut/rakennuttanut hirsitalon?
Millaisen, miten paljon tuli maksamaan, itse vai avaimet käteen...? Tuliko teille mutkia matkaan ja oliko jotain mikä tuli täysin yllätyksenä puun takaa..?
kerro myös hyviä vinkkejä talopaketeista :)
kiitos kaunis!
Kommentit (5)
ostettiin kaupngin purkulistalla ollut täysin terve hisrsitalo, koska oli jäämässä kerrostalon alle. Hirret pinoon ja mökille taas kasaan.
mökki. Oli paketti mutta kaikki työt tehtiin itse ( pohjat 3000 e , paketti joka sisälsi kaiken myös takan ja ilmalämpöpumpun 20 000 e , 80 m2 ja 1,5 kerroksinen)
Täytyy sanoa että mökkinä jees mutta en haluis asuintalona. Painuminen on "vähän" ärsyttävää kun nytkin ulkoovi jotenkin vinossa ja karmeista paistaa päivä. Muuten ihan viihtyisä kun sisustuksessa rajoittaa puunpintaa ,esim. osan seinistä laittaa muuta.
Ja meillä on laattalattia joka sopii oikeen hyvin hirsipinnan kanssa.
Ei ollut avaimet käteen, vaan joku muu perustoimitus, rakennettiin 8 vuotta sitten. Talon hinta n. 300000 euroa. Kannattaa ottaa hirsitoimitus, jossa tulee lisäksi puukuitueriste sisälle. Aivan mahtava sisäilma ja varsinkin astma/allegisille ihan ehdoton!! Muutto tästä tulee olemaan vaikeaa, koska vastaavan löytäminen valmiina on todella hankalaa.
mä luin että "oletko rakenneultrannut hirsitalon" ja olin ihan ett Whaaat?!?
:D :D
Hei! Oletko saanut tietoa, onko joku rakentanut itse ja paljonko kustannuksia mistäkin syntyy? Me on meinattu hirsitaloa omasta puusta tehdä... kerrotko jos olet saanut tietoa, kiitos!