Mihin ihmeeseen kissanhiekka tyhjennetään kerrostalossa?
Eihän sitä voi laittaa sekajätteeseen, eikä se ole biojätettäkään. Vessanpyttyyn nyt ei varmasti. Niin mihin ihmeeseen te kerrostalossa asuvat sen laitatte? Tuli ekaa kertaa elämässä mieleen tällainen ongelmallinen kysymys. En omista kissaa, eikä kenelläkään tuttavapiirissäni ole kissaa kerrostalossa..
Kommentit (65)
Naapuritaloyhtiön hiekkalaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
kissan ulosteita saisi laittaa biojätteeseen?
Sehän kompostoidaan ja ulostehan on hyvä ravinne.Itse asun omakotitalossa ja kissa käy asioilla ulkona mutta jos hiekkalaatikkoonsa asiat tekee niin laitan ne kompostiin, johon laitan myös metsäneläinten ulosteet pihaltamme.
Täällä ainakin on ohjeena, ettei lihansyöjien jätöksiä saa laittaa biojätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Nordean pankkisalin lattialle minä ne olen kipannut.
Se on kyllä aivan oikea paikka!
Savipohjaisen kissanhiekan olen laittanut sekajätteeseen. Pellettihiekasta heitän kakat pönttöön ja loput biojätteeseen.
Kissanhiekka on käytännössä usein savea, palaviin jätteisiin samoin silika.
En tajua mitä asuinmuoto tässä vaikuttaa. Kerrostalossa asuessa meni sekajätteeseen ja nyt omakotitalossa menee myös sekajätteeseen.
Ja minkähän ihmeen takia ei voisi laittaa sekajätteeseen?
Silikaattikiteet 2vk välein tavalliseen roskapönttöön ja kalat joka päivä pöntöstä alas. Helppoa kuin heinänteko
Vierailija kirjoitti:
Naapuritaloyhtiön hiekkalaatikkoon.
Tämä oli hyvä!! Kannatan!!!
Kissan kakat&pissat kerään koirankakkapussiin ja pussi roskakoriin, ei haise läpi, ja roskien mukana sekajätteeseen. Olipa hiekka mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Silikaattikiteet 2vk välein tavalliseen roskapönttöön ja kalat joka päivä pöntöstä alas. Helppoa kuin heinänteko
Eikö kissa tykkää kaloista?
Itse kärrään mullat pyörällä metsään.Sinne kai ne hiekatkin voi viedä.parvekkeelle säkki ja siitä vaan viemään.
Vierailija kirjoitti:
Asun ylimmässä kerroksessa ja kaadan kissanhiekat parvekkeelta alas.
Toivottavasti pari naapuria tulevat livauttamaan "vastapalvelukseksi" kusipellin postiluukustasi yön pimeinä tunteina.
Laiska, jos ei kissaansa pöntölle opeta. Säästyisi 15 vuoden aikana hiekan ostamiselta.
Kissanhiekka muovipussiin ja sekajätteeseen. Ikinä ei pelkkää hiekkaa saa kaataa sellaisenaan roskapönttöön
Minullakaan ei ole kissaa, mutta teen tarpeeni hiekka-astiaan ja mirrini trimmaan sinne myös. Yön pimeydessä heitän koko pask*n rappukäytävään.
Asutaan maalla haja-asutusalueella. Kissat käyvät kesällä ulkona tarpeillaan. Talvella pari isoa vessaa täytän pelleteillä jotka käytön jälkeen nakkaan kuustemme juurille lannoitteeksi (ilman pökäleitä). Kiinteämpi jätös menee kompostoitumaan pihametsän pohjaan jossa on kaikkea muutakin maatuvaa. Haaveena olisi myös joskus saada biokäymälä ihmisille kun vesivessat ei ole hyväksi luonnolle.
Voi tulla kalliiksi muille osakkaille. Putkiremontti häämöttää