Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT HUHTIKUUSSA***

03.04.2010 |

Huhtikuun uusi ketju :)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammavaatteista oli puhe..itse olen aika pieni kokoinen ja ainut mitä on äitiysvaatepuolelta pitäny ostaa on housut, tosin tokaa odottaessa malli oli vaihtunu ja pienin koko valtavan iso mulle.. joissain paidoissa riittää kun ottaa pari kokoa isomman mikä normaalisti on ja istuu hyvin ja jotku paidat taas roikkuu sit muuten paitsi masun kohdalta, vaikeeta:) Toivon että tästä raskaudesta tulee vähän helpompi mitä edellisestä. Nyt sitten en luultavasti menekkään siihen varhaisultraan ihan vaan kun ei ole rahaa siihen, vaikkakin hyvään tarkoitukseenhan se raha menis mut oon joutunu muutamaan kertaan nyt käymään muutenkin yksityisellä niin ei mitään ihan halpaa ole:( Mitäs muille kuuluu?

Outoia muuten että kahvi maistuu nyt erityisen hyvälle, viime rakaudessa piti heti plussan saatuani lopettaa kahvin juonti kun oli niin pahaa, tosin ehtiihän sitä vielä vaikka mitä. Onko muilla jotain erityisiä himoja tai yökötyksiä iskenyt?

äitykkäinen rv4

Vierailija
22/40 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kun saadaan lisää meidän vauvakuumepuolelta olevaa porukkaa tänne odottajiin! Onnea äitykkäinen!

Ja onnea Emmulille, kun olet päässyt jo kaksinumeroisiin viikkoihin!

Hienoa Minni, että olo on jo parempi!

Magdaliina: Mä olen aikaisempien raskauksien aikana ostanut vain yhden äitiyshameen, kun suuresta mahasta huolimatta oon mahtunut tavallisiin vaatteisiin. Taidan käyttää muutenkin suht rentoja vaatteita. Nyt kuitenkin tilasin yhdet mammahousut ja mammatrikoot. Kiva pitää trikoita nyt keväällä ja sitten kesällä mekkojen ja hameiden kanssa. Kesä onneksi menee kevyissä vaatteissa, mutta alkusyksy vähän mietityttää. Mitkäs ulkohousut silloin enää mahtuu jalkaan? Toivottavasti tulee lämmin syksy!

Äitykkäinen: Mulla on himona tällä hetkellä hernekeitto, marjat ja pizza. Kahdesta aikaisemmastakin raskaudesta hernekeitto on kuulunut koko raskauksien ajan himoihin. Muut on vaihdellu. Oon niin iloinen, kun pahoinvointi on väistynyt ja lähes kaikki ruuat taas maistuu. Olen nyt tarkoituksella syönyt kalaa oikein ahmimalla, kun en pystynyt sitä pariin kuukauteen syömään ja se on kuitenkin niin hyväksi.

Päivän aikana on aina niin kiire, ettei kunnolla ehdi rayhassa kuulostelemaan pienen liikkeitä. Olen nyt aina iltaisin rauhoittunut varta vasten tunnustelemaan ja kyllä ne niin ihania on. Ja koko ajan voimistuvat. Enimmäkseen töyttäsyjä tulee ihan alas ja toiselle sivulle.

Hyvää vointia ja iloisia odotuspäiviä kaikille!

kinuski 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea äitykkäiselle!! :)

Täällä myös olo hiukan parantunut, heikko olo yllättää jos ei oo syönyt, mut ei ehkä niin nopsaan ja väsymys tuntuis olevan jo helpottanut huomattavasti.. illalla jaksaa hetken valvoakin, no voi olla et yöllä oon nukkunut sit paremmin, se vaikuttaa niin paljon!

Nyt täällä kärsin flunssasta, ei kivaa :( Mutta kait tästä selviää.

Anopille tarvis varmaan kertoa raskaudesta nyt, kun perjantina ois neuvolalääk ja sinne en voi noita poikia ottaa, joten pakko kait paljastaa, et saa hoitoapua.. ensviikol ois vasta ultra, mutta yritän sanoo, ettei vie koko suku sais tietää ennen sitä ensviikkoo.

Muksaa viikkoo!

Emmuli rv 11+2

Vierailija
24/40 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa äitykkäiselle!

Mammapuolen vaatteita katsastettu, mutta ovat kyllä vielä aika isoja... Mä yritän myös selvitä mahd pitkälle ihan tavallisilla vaatteilla. Nyt on ihana tunika- ja pitkäpaitamuoti ihan normitilassa olevien naisten puolella, joka sopii mainiosti odotukseen ja imetykseen. Kuitenkin odotusaika on niin lyhyt, ettei viitsi hirveesti rahaa uhrata vaatteisiin, joita ei jatkossa tule tarviimaan. ...Vaikkakin isäntä on kyllä ruvennut puhumaan (kai puolitosissaan?) neljännestäkin lapsukaisesta ;)

Ruoka ei enää maistu yhtä kovasti kuin aiemmin. Ähky olo tulee nopeammin eli ei vaan pysty syömään enää niitä moninkertaisia aterioita, joita vasta hetki sitten oli pakko saada ettei "kuolisi nälkään". Tavoitteenani on käyttää tämä olotila hyödyksi kun tuota painoa on jo ehtinyt tulla kuitenkin viitisen kiloa...! Aina odotusaikoina painoni on lähtenyt heti reippaasti nousemaan, mutta verrattuina aiempiin raskauksiin on paino noussut nyt niitäkin nopeammin. Harmillista kun tavallisesti en lihoa millään ja raskaana ollessa saan tutustua tunteeseen, että ruokaa katsomallakin lihoaa :( Ei paljon lohduta, terkkarin viisaudet, että "luonto varastoi hoikkaan varteeni imetystä varten ylimääräistä".

On noi kilot kyllä hyvin imetysaikoina ainakin aiemmin lähteneet, että toivottavasti tälläkin kertaa. Ja vauva on ilahduttanut mua jo jonkin aikaa tuntuneilla hennoilla liikkeillään :) Muutaman viikon päästä mies ja lapsetkin pääsee liikkeitä toivottavasti ihailemaan.

Voimia teille flunssan ja muiden pöpöjen kanssa taisteleville. Täällä myös pientä alkavan kevätflunssan tuntua, mutta jospa se ei kovin kovasti puskisi päälle kun olen Gefilusta nautiskellut joulukuulta asti päivittäin?

!!!Ihanaa olla raskaana!!!

Magdaliina rv 14+4

Vierailija
25/40 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas pitkästä aikaa!!!

Flunssat ovat nyt TOIVOTTAVASTI ollutta ja mennyttä. Töissä on nyt mahdoton kiire. Kun vaan selviän kesäkuulle...sitten lähdetään viikoksi reissuun ja työpaineetkin helpottavat.

Nyt olen jo viikon verran tuntenut ihania pieniä töytäisyjä ja hipsutusta vauvan suunnalta. Ei ne vielä mitään suuria muksautuksia, mutta sellaista ihanaa hipsutusta. Silti mä odotan jotenkin huomista neuvolaa ja sitä ihanaa sydämen "koputusta".

jaaha, nyt täytyy mennä, kuopus tarvitsee apuja...

hyviä vointeja!

minnis 15+0

Vierailija
26/40 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mulla oli neuvolalääkäri, jossa kaikki ihan ok. Mitä nyt huomauteltiin painon noususta, että pitäis syödä kevyemmin ja jättää herkut ainakin pois :( No lisäksi kuunneltiin tietysti sydänäänet, jotka oli 150. Eikös tuo ole "tyttösyke"?

Viikolla 11+6 ultrakuvassakin vauvalta tökötti joku jalkovälissä ja automaattisesti ajattelin, että pippeli, mutta googletettuani tein diagnoosin "tököttimen" asennosta, että olisikin ennemmin tyttö. Mulla myös on ihan tyttöolo ja aiemmissa raskauksissa tuo olo ainakin on pitänyt paikkansa...

No ei sillä että olisi oikeasti väliä kumpi sieltä tulee. Toivottavasti vaan on terve.

Tälläisiä pohdintoja tällä kertaa :)

Magdaliina rv 15+0

Vierailija
27/40 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää liittyis tähänkin poppooseen :) Kolmatta siis odotellaan viikolla 20+4.. ja siis minähän olin päättänyt että nuo kaksi "riittää", mutta luontoäiti otti ja päätti että ehkäsystä viis :) nyt tässä odotellaan maanantaita ja rakenneultraa jotta uskalaudun pikku hiljaa tavaraa "haalimaan", kaikkihan on siis annettu pois :( lapset syntyny 07/00 ja 08/05 joten 5:n vuoden ja kuukauden välit tulee kaikille :) la siis 6.9.. tyttö ja poika on niin nyt ajattelin kysästä sukupuolen ja pois en lähe ennen kun näkyy ;) kokemusta 4d ultrasta? missähän hinnoissa ja tehäänkö hämeenlinnassa, lahessa tai riihimäellä? tämä raskaus on ollut rankin pahoinvoinnin takia, loppu kyllä hyvissä ajoin, mutta muista ei ollut mitään. ja tällä hetkellä koen että raskaus tulee kuin itsestään mukana, olo ollut hyvä, kipuja ei ole eikä muuta kummallisempaa vaikka vanhusten kanssa työskentelen.. potkut vaan aina muistuttaa että on siellä joku :) mutta jatketaanhan odottelun merkeissä :) p.s Magdaliina meillä syke samassa :)

Vierailija
28/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta! Kaikki oli MAINIOSTI! Ja vihdoin sain jälleen kuulla IHANAA sydämen sykintää. Meidän vaavilla myös 150 lasissa. Ensin yritti pyöriä karkuun, mutta asettui itten anturin alle potkimaan...liikkeet tuntuvat päivittäin ja voimistuvat koko ajan.

Magdaliina, ikävää minusta tuollainen painosta huomattelu, varsinkin jos lähtöpainoa ei ole ollut liikaa ja saanut aikaisemmat raskauskilot pois. Kyllähän meistä kaikki tietää, että ihan mahoton herkuttelu=järjetön mässäily ei ole missään elämän vaiheessa tervettä. Mullehan tulee tulemaan niitä kiloja ja osa syy tietysti on myös se, että sallii itselleen pikkuisen enemmän kuin normaalisti ja mielikin tekee ruokaa enemmän kuin normaalisti. Mutta mulla on taipumusta muutenkin kyttäillä painoa ja stressaantua siitä, en aio kotona mitata painoani kertaakaan, enkä aio huolia jokaisesta suupalasta ja korvat pistän tukkoon, jos joku painostani huomauttaa. Ihan läskiksi en aio syömistäni päästää, mutta siis en tosiaan kieltäytyä kaikesta hyvästä.Toisin sanoen JEMPPISTÄ Magdis ja korvatulpat tarvittaessa kehiin!!!

Katille tervetuloa joukkoon!!

Mitäs loppusuoralla viipottajat? Missä mennään?

Me tosiaan päätettiin sit lähteä sinne Bulgariaan kesäkuussa, mutta ans kattoo päästäänkö lähtemään noiden tuhkien vuoksi. Ehkä ne jo kesäkuuhun mennessä on hälvenneet, ellei nyt sitten pukkaa uutta tuprua.

Hyviä vointeja toivotellen

minnis 15+2

Vierailija
29/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas pitkästä aikaa ehdin koneelle. Mies tehnyt yötyötä tän kuun viikot+viikonloput, joten kahden pojan kans on ollut paljon muutakin =)

Eilen neuvolassa käväsin ja sokerirasituksessa ei mitään poikkeavaa, tokikaan ei karkkipussin kans kannata kauheesti kaverata. Mulla ollu ongelma verenpainen aina neuvola käynneillä. Kotona ohan normi lukemat 130/70-77, mutta annas olla kun neuvolassa mitataan, heti on alapainen vähintään 90 jopa 100. Muita oireita ei sitten olekkaan. No käytin kotimittarin kalibroinnissa ja eilen mitattiin omalla ja neuvolan mittarilla samat lukemat eli kotona mitatut pitää paikkansa. Joten senkin suhteen seurataan.

150 on syke meilläkin, mutta aika lailla saman on ollut pojillakin tai niillä tainnut olla jopa 160, eli mä en usko ihan noihin syke juttuihin...vaikka olishan tyttö ihan ihanainen.

Nyt kutsuu lihapullat ja muusin teko, salaatti onkin jo valmiina.

äipätys 18+2

Vierailija
30/40 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kati81!

4Dstä ei ole kokemusta. Olen kyllä miettinyt käytäiskö, mutta voi olla että tyydytään vaan kaupungin tarjoamaan rakenneultraan jos siinä kaikki on hyvin.

Lisäks tilasin kotidopplerin mieltä rauhoittamaan. Edellisen raskauden nautinnollisuutta (vaikka vauva liikkui tosi paljon esikoiseenkin nähden) pelko ja jännitys varjosti niin paljon, että kun kerta nykyään on mahdollista tuollaisia hienouksia kotikäyttöön ostella niin varmasti ainakin minun kohdallani hyvä satsaus.

Kiitos Minnis kannustuksesta :) Eikä mun tosiaan varmaan pitäis niin hirveesti tota painoa murehtia kun lähtöpaino on alhainen, mutta siinä mielessä ahdistaa kun ekaa odottaessa tuli 20kg, toista 25kg ja nyt paino noussut jo näin alussa puolet nopeammin kun noita edellisiä odotellessa. Selkänikin on muutenkin herkkä issiakselle niin kova painon nousu ei seisomatyössä ainakaan tilannetta helpota :/ En vaan koe syöväni epäterveellisesti enkä edes liikaa ja liikunkin työssäni 7½h/päivä + työmatkat ja lenkit koirien kanssa niin ei tunnu kovin reilulta!

Taidan sortua pariin karkkiin nyt kuitenkin lauantain kunniaksi ;)

Magdaliina rv 15+1

Vierailija
31/40 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kati joukkoon mukaan!

Onpas kurjaa tuollainen painosta huomauttelu. Kuitenkin kolmatta tässä kaikki odotellaan, joten tiedetään varmasti, että ei nyt ihan aleta ylensyömään ja että kyllä niistä kiloista suurin osa häviää sitten imetyksen myötä.

Mulla ei oo kiloista huomauteltu. Musta tuntuu, että noita neuvolassa käyntejä on niin harvassa, että mä kerkiän synnyttää ennen kun monet asiat selviää. Olen siis ollut neuvolasa kaksi kertaa ja kerran ultrassa. Viime kerralla neuvolatäti kuunteli sydänäänet, muttei laskenut nopeutta. En edes itse tajunnut pyytää. Viikon päästä on ultra, jospa sitten siellä. Seuraava neuvola on kesäkuussa. Mietin, että milloinkohan mahtaa olla lääkärintarkastus. Kesällä eivät välttämättä tee tarkastuksia, joten hyvässä lykyssä kerkiää olla yksi lekurikäynti ennen synnytystä. Tuntuu aika hurjalta. Ja kun kysyin neuvolasta, milloin äitiyslomani alkaa, sain vastaukseksi, että netistä löytyy hyvä laskuri...

Niin se vaan puoliväli lähestyy kovaa vauhtia. Mytke mahassa on melkoinen varsinkin syömisen jälkeen. Maha on pyöristynyt jo ylhäältä asti. Olo on ihanan energinen ja lenkilläkin jaksaa taas käydä. Suonikohjut mokomat meinaavat vaan tulla riesaksi.

Sunnuntain jatkoa kaikille!

kinuski 18+3

Vierailija
32/40 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se taas työviikko alkoi. Vastutustuksestani huolimatta...on niin turkasen kiirettä töissä, ettei meinaa huvittaa alkuunkaan.

Äipätys, mulla on ns. "valkotakkiverenpainetta". Eli aina kun joku muu mittaa multa paineet, ne huitelee missä sattuu. Paitsi nyt olen saanut ihan inhimillisiä lukuja tällä tutulla terveydenhoitajallani. Kotona mittailen oikein hyviä lukuja. Mun terkka tietää tämän ja luottaa enemmän mun kotimittauksiin. Tosin ekassa raskaudessa mulla alkoi paineet nousta loppu raskaudesta kotonakin.

Magdaliina, joo, selkäkivut tms. tietysti eivät ole tervetulleita. Ja pahus kun se paino voi niihinkin vaikuttaa. Mulla on oikeastaan ainoa asia se, että mulla on riski verenpaineen nousuun ja familiaarinen riski sokeritautiin. Tämän takia en niitä kiloja nyt niin kamalasti kaipailis. Mutta tiedän tunteen, miten epäreilulta tuntuu, kun paino vaan nousee, vaikka syö terveellisesti ja liikkuu paljon. Epistä!!!

Mä olen myös ihmetelly Kinuskin tavoin, että koskahan sitä lääkäriä pääsee morjenstamaan. Kesällä tuskin pääsee, joten ehkä sitten viimeinen tarkastus ennen synnytystä....meinaatteko Kinuski kysyä sukupuolta? Entäs muut? Mun tekis mieli kysyä, kun ollaan jo 2 jännitetty, mutta mies ei ole ihan varma asiasta.

hyviä vointeja rouvat!!!

minnis 15+4

Vierailija
33/40 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minni: Tosi vaikea päättää, haluaako kysyä ultrassa sukupuolen. Toisaalta tekisi mieli, kun aikaisemmin ei ole sukupuolta tiennyt ja tyttö ja poika jo meillä on. Toisaalta taas olis ihan kiva olla jännityksessä ja sitten taas se ei ole sataprosenttista, pitääkö paikkansa. Mä sanoin miehelle, että mulle käy että kysytään tai ei kysytä ja hän saa päättää. Viikko aikaa vielä miettiä miekkosella. Saapahan kerrankin päättää raskausasiasta :)

Musta tuntu, että tänään kiristi mahaa ihan hirveästi. Liekö kohdun korkein kohta juuri navan kohdalla nyt vai joko ennakoivat supistukset alkaa... Saas nähdä.

Aurinkoa :)

kinuski 18+4

Vierailija
34/40 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen olin ultrassa ja poikahan se siellä nyrkit pystyssä heilu :) Nyt voi äippäpakkauksenki tilata hyvillä mielin, tytölle olisin vähän miettinyt.. Kaikki masussa ok ja nyt taas odotellaan.. Mulla ollu nyt parina päivänä kanssa kiristystä vatsan seutuvilla, ei kylläkään kivuliaita mutta...

Esikoinen meinasi "masentua" poika uutisesta kun yks pikku "riiviö" veli on :) mutta eiköhän se siitä..

20+1

Vierailija
35/40 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaihees tuntu, et tää päivä ei tuu ikinä, mut tulihan se.. Mekin käytiin ultras :) Kaikki ok, 6 sentin pötkäle siellä oli ja aikas rauhallinen tapaus, piti mahaa vähän velloa, että sai vähän kääntyyn mittausten ajaksi ja voi, kun oli ihana nähdä, kun pieni liikku!! Niskaturvotus jotain alle 1,5 ja la pysyi samana, tarkalleen oli päivät ultran kuin menkkojen mukaan! Ja ne ihme riskiluvut oli hyvät..!

Meillä kans vähän mietitty, että kysytäänkö kumpi tuloillaan, mä en osaa päättää, joten taidan antaa miehelle sen vallan... katotaan nyt, juhannuksen tienoilla sit rakenneultra, et on täs aikaa miettiä :)

Sykkeistä, meillä siis 2 poikaa ja esikolla matalmapi syke n.120 ja kuopuksella n.150, et mä en niistä päättelis mitään ;) Sillon, kun toista ootin, niin meitin, et ois tyttö sykkeitten perusteella, mut eipäs sit ollutkaan ja kyllä mä jo loppuraskaudessa poikaa mietinkin, että en siihen nyt sinänsä uskonut.. kunhan vaan arvailin, joka on kyl ihan hauskaa :)

Nyt vaan pientä kasvatellen ja toivoen, että kaikki jatkuis hyvin ja ois terve pieni! Samoin toivon muille!

Emmuli rv 12+3

Vierailija
36/40 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia :) Meidän pitäis vielä kuukausi jaksaa odotella! Ja me kyllä halutaan selvittää sukupuoli ehdottomasti! Tyttöä uskon odottavani, mutta eihän sitä tietysti koskaan tiedä...

Mulla oli supistelua viikonloppuna ja vähän jo ehdin pelästyä, mutta tajusin sit onneks laittaa semmoiset "tukihousut" niin helpotti. Aiemmissa raskauksissa olen myös rv 14-15 ruvennut niitä käyttämään ja pitänyt ihan loppuun asti.

Nyt täytyy mennä lepäilee päänsärky pois. Yritän vältellä särkylääkkeitä viimeiseen asti jos vaan levolla pystyy lääkkeet korvaamaan.

Magdaliina rv 15+4

Vierailija
37/40 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutsiia teillä:) Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista. Voi kun minullakin nämä viikot mensiivät nopeasti. Hirveä pahoinvointikuvotus ihan koko ajan. Kahdentunnin välein pitää syödä nii puoleksitunniksi helpottaa. Vois vaan makoilla sängyssä mut lapset ovat eri mieltä;) Eiköhän tämä tästä joskus. Nuorimmainen oli 1,5v neuvolassa ja varasin itselleni ajan joka on 12.5. Mittasi mun hemoglobiinin mikä oli 103. Arvasin että on alhaalla, epäilen että verenpainekkin on. Ajattelin kokeilla nestemäistä rautaa kun tabletit ei tehoa. Esikoisesta ei kysytty sukupuolta. Tokasta mietin pääni puhki että kysytäänkö ja ultrassa yhtäkkiä kysyin mut neiti oli niin jalat ristissä ettei näkynyt kumpi on tulossa. Hyvä että ei näkynyt koska mua harmitti heti kun olin kysynyt. Mut sit loppuvaiheessa olisin kyllä halunnut tietää kumpi tulee. Kyllä me nyt varmasti kysytään. Ehkä:) Ihan sen takia haluaisin nyt tietää et tietää vähän mitä vaatteita ostaa. Jos tulee tyttö ei juurikaan tartte ostaa ja jos poika niin sit tarvii melkein kaikki ostaa. Mä ajattelin etten ottais nyt äitiyspakkausta. meillä on kolme toppapukua ja kolme makuupussia ja hirveesti vaatteita..vaikka onhan se ihana mut ehkä mä laitan uusiin vaunuihin sen rahan. Oikein ihanaa odotusta kaikille:) Nauttikaa masuistanne!

äitykkäinen ja pikku3 rv 6+4

Vierailija
38/40 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia Emmuli81 ja kati 81!!

Äitykkäiselle tsemppiä pahoinvointiin!

Ainoa asia mitä vihaan neuvolakäynneillä on tuo painon mittaus:/ Olen aina ollut hiukka pullea ja painoa ollut "yli rajojen". Esikoisen raskausaikana neuvolatäti piti joka käynnillä palopuheen painosta vaikka ei painoa tullut yhtään ylimääräistä, ainoastaan loppuajasta kun turposin niin että kävin siitä seurannassa. Siitä jäi sitten kammo joka jatkuu edelleen. Meillä tehdään niin että ensin paino ja sitten verenpaineen mittaus, ehkä siksi verenpaine aina korkeempi neuvolassa kun kotona:) Onneksi on alhaiset kuitenkin ettei tarvitse terkalle selitellä:) Pyysin kyllä jo aluksi etten haluaisi joka kerta asiasta keskustella jos painossa ei mitään ongelmaa tule ja ymmärtäväinen oli.

Kinuski ja Minni, meillä ei ole perus neuvolalääkärikäyntejä kun vain ihan alkuraskaudessa, olikohan vkolla 9-11 ja seuraava vkolla 35-36. Ei tosiaan liian tiuhaan!

Me käytiin tuossa 4d ultrassa, oli kyllä kokemus mutta jotenkin olisin kuvitellut enemmän katsovan 4d:nä. Tai meillä vauva liikkui paljon joten tarkkaa kuvaa ei hirveästi saanut, mutta paljon näki kuitenkin:) Siksi mentiin että sulkee pois kaikki suurimmat/pahimmat sairaudet yms ja toisekseen haluttiin antaa isommille lapsille kokemus "nähdä" vauva kun eivät normi ultriin mukaan pääse. Täytyy sanoa että dvdn yhteisestä katselukokemuksesta kotona maksoin mielelläni sen puoltoista sataa:)

Sykkeistä, vauvan syke ollut 140-160 ja poika tulossa. Eikö tytöillä sanota olevan korkeampi kun pojilla, tuosta ei kyllä paljon korkeammalle enää kai nouse:)?

Neuvolassa käynnin jälkeen täti laittoi viimeiselle lääkärikäynnille jo nyt koska supistuksia ollut paljon ja vauva alhaalla ja kiinnittynyt. Lääkäri laittoi lepoon, mitään liikunnallista ei saa tehdä. Kaula oli hävinnyt ja vauvan pää odottamassa kohdunsuulla. Viikon päästä katsotaan uudelleen ja sitten päätetään jatkosta. Nyt vaan pakko yrittää ottaa iisisti, mutta kahden lapsen kanssa ei ole niin helppoa:/ Kivut ja supistukset toki pitää muutenkin aloillaan, mutta pitää nyt yrittää jättää vielä kaikki ylimääräinen. Viikolle 35-36 kun päästään, sitten kai ei enää estellä vaan saa alkaa "elämään normaalisti" Tavoite siis siellä.

Ihana kevätpäivä ulkona, siitä ikkunan kautta nauttimaan! Aurinkoista päivää kaikille!

Mammatus rv 33 tasan

Vierailija
39/40 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kirjotellut tähän asti tuolla vauvakuume puolella keskenmenon kokeneiden ryhmässä, mutta kai sitä pikku hiljaa vois uskaltautua myös tänne kirjottelemaan.

Mulla oli tuulimuna raskaus joulukuussa ja ensimmäisten kuukautisten jälkeen raskauduin uudestaan. Olin vielä kaksi viikkoa sitten hyvin vahvasti sitä mieltä että olisi ollut toinen tuulimuna raskaus heti perään kun alussa oireet oli täsmälleen samat kuin siinä joulukuisessa...erikoisia mahakipuja, maha turposi isoks palloks jo ennen kuin testi näytti plussaa ja plussa tuli pari viikkoa myöhässä..MUTTA näköjään olin väärässä nimittäin vajaa kaksi viikkoa sitten kävin ultrassa itku kurkussa valmiina ottamaan huonot uutiset vastaan niin näinkin siellä pikku tyypin kovsti heilumassa. Mun piti oikein kysyä, että näenkö oikein :D Raskaus oli saanut alkunsa pari viikkoa myöhemmin siksi myöhäinen plussa. Mahakivut ja mahan turpoaminen tapahtui siis ovulaation aikaan..erikoista..

Mulla ois pitäny olla np-ultra silloin parisen viikkoa sitten, mutta mittoja ei voitu ottaa kun toinen oli vielä liian pieni joten uusi ultra on ensi maanantaina. Tällä hetkellä viikkoja ois kasassa 11+5 eli la ois isänpäivä 14.11. Epäilisin että tuo la saattaa muuttua vielä kunhan mittaillaan tarkemmin siellä ultrassa sitten ma.

Minä oon 27 ja mieheni 26. Meillä on 12/05 ja 03/09 syntyneet tytöt.

Mammatus: voi se syke olla korkeampi kuin 140-160 meinaa viime viikolla kuunneltiin neuvolassa sydänääniä, vaikka lääkäri piti mua ihan hulluna että ei niitä ääniä vielä kuule.. no kuului edellisessäkin raskaudessa jo 10 viikolla niin sillä sitä ehdotin. Joo niin se syke oli 180 :D

Vierailija
40/40 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Eveys joukkoon mukaan! Ja pahoittelut kokemastasi! Nyt olet päässyt jo varmemmille viikoille, niin voi jo vähän huokaista :)

Voi kun Mammatus olet jo niin pitkällä odotuksessa :)

Täällä on tänään käyty rakenneultrassa elämäni ensimmäistä kertaa. Oli aivan ihana kokemus. Kaikki oli kunnossa ja pikkukolmonen mylläsi koko toimenpiteen ajan. Kätilöllä oli hieman hankaluuksia saada mittoja otettua, kun kaveri livahti aina karkuun :) Sydämensyke vaihteli 120-160 välillä. Painoarvio oli 348g. Oli jännä tunne, kun näki telkkarista, etta vauva potkaisi nyt ja samaanaikaan tunsi sen todella selvästi. Potkut ovat nimittäin voimistuneet todella paljon viime päivinä. Muutaman kerran olen ihan säikähtänyt jalkapalloilijamme iskuja :)

Miehellehän annoin päätösvallan sukupuolen kysymisestä. Päätti, että kätilö saa kertoa sen, jos selvästi sukupuoli näkyy. Ei oltu kunnolla alkuun edes päästy, kun kätilö totesi, että teidän pikku kaveri ei ainakaan ujostele näytellä varusteitaan - poika :) Kovin oli vakuuttunut koko ultrauksen ajan, että pieni poika siellä vilautteli. Niinpä uskallettiin kertoa lapsillekin varovasti, että vauva on todennäköisesti poika. Aivan uskomaton tunne!

Kyllä elämä taas tuntuu niiiiin ihanalta :) Ainut huolenaihe on, että mulla on alkanut supistella päivittäin ja useasti. Mahan kovettumisesta en ole huolissani vaan enemmänkin paineen tunteesta alapäässä. Päiväkotityö ei myöskään auta asiaa :( Soittelen neovolaan tällä viikolla ja kyselen, pitäisikö lääkärin vilkaista, ettei mitään aukeamista vaan tapahdu...

Ja kirjoitin vielä huhtikuun pinoon, kun mä olen niin käsi näissä tekniikkajutuissa, etten uskaltanut edes uutta pinoa käynnistää :)

Lämpöä kevätpäiviinne :)

kinuski 19+4 (rakenneultran mukaan 20+2, mut ei kyllä pidä paikkansa) ja mahdollinen pieni poika