Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se jatkuva stressi vaikuttaa sikiöön kun siitä kokoajan varoitellaan?

Vierailija
03.04.2010 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse stressasin raskaana joka päivä jostakin ja kiukuttelin ja itkin ja oli vaan todella paha olla, mutta hyvinhän tuo vauva on terve ja normaali.

Vierailija
2/5 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lopeta se stressaaminen, se on vauvalle paljon pahempaa kuin x tai y"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä tarkoita, että olisi jatkuva stressi päällä tai että stressi olisi mitenkään kova. Sellaiset pienet vaihtelevat stressitilanteethan kuuluvat ihan normaalielämään.

Mutta sitten kun stressi menee haitallisen kovaksi, niin kyllä se voi vaikuttaa sikiöön. Ihan kuin stressihormonin liiallisuus voi laukaista joitain sairauksia oirehtimaan tai pahentaa jo olemassa olevia oireita. Monihan esimerkiksi reagoi stressiin ihollaan tai vatsallaan. Kyllä se silloin tarkoittaa, että se stressi vaikuttaa jo koko elimistöön.

Stressaantuneesta sikiöstä voi syntyä herkästi stressaantuva vauva, joka on vauva-aikanaan tyytymätön, itkeskelevä. Vauvan stressinsietokyky voi olla alentunut, joten hän saattaa reagoida voimakkaasti muutoksiin, olla takertuvainen, jne.

Vierailija
4/5 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyi työhön tai paremminkin työpaikan säilymiseen. Jouduin taistelemaan työpaikastani(lähes menetin sen raskauteni vuoksi vaikka minulla oli laki suojana).

Lapsi oli vauvana todella itkuinen. Jouduin jatkuvasti kanniskelemaan häntä jotta ei olisi itkenyt. Ja toinen lapsi oli siis kyseessä. Kyllä minä ainakin epäilen johtuneen tuosta stressistä.

Nyt myöhemmin lapsi on yhä erittäin herkkä, tosin voi olla ilhan luonteenpiirrekkin eikä välttämättä liity tuohon raskausajan stressiin.

Vierailija
5/5 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressin oli koko raskausajan ihan hirveää. En ole huomannut, että lapsessa olisi jotain vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi