Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua rattaiden valintaan?

Vierailija
02.04.2010 |

Esikoinen syntymässä syyskuussa, mietin jo valmiiksi, mitkä olisivat hyvät vaunut/rattaat. Osaatko auttaa? Toivomuksia:

- yhdistelmävaunut (siis jos olen tajunnut oikein ja tämä tarkoittaa, että ensin ovat nukkumavaunuina ja myöhemmin istumarattaina)

- lämpimät ja mukavat talvea vasten syntyvälle vauvalle

- kevyet, helpot liikutella

- kevyt ja helposti irrotettava kantokoppa (talossa ei ole hissiä)

- yhdistettävissä turvakaukalon kanssa

- istuinsuunta käännettävissä

Osaatko suositella jotain näillä ominaisuuksilla? Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt ostaa ne heti silloin kun vauva syntyi. Ostimme ne nyt kun poika 6kk.. ja on tosi kätevät. Meillä on myös emmaljungan yhdistelmävaunut jotka ostettiin ennen syntymää...mut ne on osoittautuneet isoiksi, kömpelöiksi ja hyvä että autoon mahtuvat.

Vierailija
2/6 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juurikin sun rattaat.

Niihin kun hankkii vielä talvipyörät talvea varten (snow wheels) niin niillä menee niinkin lumisen talven kuin tämä tämänvuotinen.

Kun meidän esikoinen syntyi, asuimme 4. kerroksessa, hissittömässä talossa. Koppa on todella helppo ja napakka kantaa. Kun sen napsauttaa irti renkaista, vauvakaan ei herää. Monesti meidän esikoinen jatkoi kopassa uniaan vielä kotona.

Älyttömän näppärät vaunut. Erityisesti plussaa todella isosta alakopasta, josta eivät tavarat putoile kadulle, kun sen saa kunnolla kiinni. Kaksi kauppakassillista mahtuu alakoppaan kyytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on siis Maxi Cosi Cabriofix turvakaukalo, joka menee Bugaboiden ratasosan kanssa yhteen.

Vierailija
4/6 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on loppujen lopuksi aika hankalat ja kopat painavia. Ostat ihan tavalliset rattaat ja niihin joko pehmeän tai kovan kantokopan, kummasta enemmän tykkäät, itse tykkäsin pehmeästä. Syysvauva mahtuu niihin kovimman pakkaskauden ja sitten voit pistää makuupussissa jo rattaisiin.

Aika monella tuo iso kantokoppa on hankalasti säilytettävissä kun alkaa rataskausi.

Jos teillä on parveke, niin sinne ostaisin päiväunivaunuiksi mahdollisimman isot ja tilavat vaunut (niitä saa 10-20 eurolla, kun aika vanhatkin kelvannee, kunhan koppa on siisti. Aika monella on juuri noita yhdistelmiä jäänyt koppa uudenveroisessa kunnossa, mutta pyörät ja istuinosa kulahtaneet.)

Meillä viimeinen on kesävauva ja vaunut edellisen jäjiltä oltiin jo myyty. Ostettiin vain emmaljungan kuomurattaat ja niihin pehmeä kantokassi. Oikein mukavasti pärjättiin koko talvi. Meillä oli vielä sellainen untuvapussi, mutta ei sille tullut käyttöä kun oli aika lämmin talvi.

Vierailija
5/6 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiedät suht tarkkaan mitä etsit. Ota huomioon, tarvitseeko rattaat/vaunut laittaa kasaan ( vaikka yhdellä kädellä), kuinka helposti käy, mahtuu autoon/hissiin?

Mä ostin itse käytetyt kevyet ja kapoiset perusvaunut, koska asuin Hgin keskustassa, talossa, jossa oli kapea hissi. Vaunut pystin nostamaan itse portaissa tai ratikkan. Ostin sitten uudet rattaat, vaunu aikaa oli vain se puoli vuotta, sitten lapsi punki istumaan. Yhdistelmät oli kaikki minulle liian isoja ja painavia.

Vierailija
6/6 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en sitä, miltä merkiltä ja mallilta löytyisi nuo ominaisuudet. Onko kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän