Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka pitävät imetystä vastenmielisenä tapahtumana?

Vierailija
02.04.2010 |

Kumminkin vauva saa äidinmaidosta vasta-aineita, joten olemme päättäneet sitä tulevalle vauvalle antaa. Meillä homma hoitui ekan lapsen kanssa siten että minä pumppasin rintapumpulla kaiken äidinmaitoni tuttipulloon, josta mies sen sitten vauvalle syötti. Muita, jotka ovat tehneet näin siis ihan joka ikisellä imetyskerralla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä rinnat kuulu sen enempää vauvalle kuin miehellekään, ne kuuluvat tasan sille ihmiselle, jonka kehossa ne ovat. näin ollen jokaisella on oikeus päättää mitä rinnoillaan tekee eikä se ole mitään "luonnosta vieraantumista".

se on omien aivojensa käyttämistä.

- hupaisa mielipide; nimittäin kun ajattelee sitä että raskaus ja synnytys (+ vauvan imeminen) käynnistävät naisen elimistössä hormonitoiminnan, joka aikaansaa maidontuotannon.

Kirjoittajalla ei taida vielä olla kokemusta raskaudesta ja synnytyksestä?

Itselleni (piintynyt feministi :) valkeni raskauden, synnytyksen ja vauvan syntymän aikana/jälkeen, että luontoäiti on hoitanut nämä hommat siten, että kehoni ei tavallaan kuulu minulle raskauden aikana, vaan on kehittyvän vauvan koti.

Samoin, synnytyksen jälkeen huomasin että vauva tarvitsee rintojani + niiden tuottamaa maitoa (eli että rintani olivat silloin vauva varten, eivät minua - aiemmin ajatus olisi tuntunut täysin kestämättömältä, mutta vastasyntynyt vauva sylissäni se olikin aivan itsestäänselvää + en olisi voinut ajatellakaan kieltäväni pääsyä rinnoilleni tuolta pikkusielta avuttomalta olennolta ).

Vierailija
22/25 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole siitä nauttinutkaan, sen vähän mitä olen tehnyt. Mieluummin pumppasin ja annoin siitä, huono äiti kun olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tissit ei ainakaan kuulu vauvoille eikä miehille, ne on yksinomaan minun omaisuuttani, vain ja ainoastaan minun.

25

Vierailija
24/25 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ällötä. En pidä, koska se oli 4kk vaikeaa, todella kauan kestävää ja henkisesti rankkaa. Jaksoin kuitenkin sen avulla, että muutaman kerran viikossa sain tauon siitä pullon ja korvikkeen avulla. Sitten yhtäkkiä helpottui, kun vauva oli 4kk! Nyt ei juuri pulloa ja korviketta tarvita, paitsi silloin kun nukun joskus pidempään. Lapsi 6kk.

Aiemmin ajattelin, että en kyllä imetä kuin sen 4, korkeintaan 6kk, mutta nyt kun se on helppoa ja vaivatonta, niin voin jatkaa vaikkapa vuoden ikään saakka! Taaperoa en kyllä enää ala imettää, mun mielestä se on jo vähän ällöäkin.

Mutta siis ekat 4kk pullosta korvikkeen antaminen oli kyllä sata kertaa helpompaa, vaivattomampaa ja vähemmän stressiä aiheuttavaa!

Vierailija
25/25 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se lypsäminen vielä enemmän. Nelonen taasen kieltäytyi tissistä täysin 3kk ikäisenä ja vasta viitosen kanssa alkoi olla jees ja huomasin miten paljon helpompaakin se on kuin pullojen kanssa läträäminen. Viitonen oli tissivauva joka ei ikinä tuttia edes oppinut käyttämään ja eka sanakin oli 7kk ikäsenä unenpöpperössä maidot poskella lausuttu "tisshi":D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi