Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on kohtuullinen muuttosiivous?

Vierailija
02.04.2010 |

Meillä on edessä muutto kuukauden päästä ja haluaisin jo nyt aloittaa vanhan kodin muuttosiivouksen. Kannattaako jo nyt aloittaa ja mistä?

Toisaalta mikä mielestäsi on kohtuullinen muuttosiivous vanhaan asuntoon? Hyvässä varmasti jynssätään hammasharjalla kaikki raot ja huonossa lähdetään niin että jää villakoirat pyörimään nurkkiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin voisit jo nyt pyyhkiä kaikki ovet ja listat sekä pestä ikkunat. Kylpyhuoneen / saunan tehopesunkin voi tehdä jo kuukautta etukäteen.

Muuton yhteydessä ei sitten tarvitsisi kuin imuroida, pestä lattiat, pestä kylppäri ja wc sekä pyyhkiä kaapit sisältä.

Muuttosiivouksen tarkoituksena on saattaa kämppä siihen kuntoon että sinne voi seuraava heti muuttaa. Ei vanhaakaan kämppää voi jättää likaiseksi, kiva tulla muuttokuorman kanssa kämppään jonne ei voikkaan kantaa tavaroita sisään. Koettu on tämäkin!

Vierailija
2/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin, että millaiseen kotiin itse muuttaisin. En tosiaan haluaisi löytää esim. vanhan asukkaan pihvin jämiä hellanvälistä enkä jarrutusjälkiä pöntöstä.

Siis hieman perussiivousta tarkempi siivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelisin, että kohtuus todellakin riittää. Kaikki näkyvät tahrat pois ja kun olette muuttaneet, niin huolellinen imurointi.

Siis mä en tiedä ketään joka ei jynssäisi uutta asuntoa hammasharjalla riippumatta siitä kuinka hyvin se on pesty.

Vierailija
4/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi mielestäni perussiivous riittää (tai jos on normaalia "sotkuisemmasta" henkilöstä kyse, niin sitten kerrankin jynssää hiukan enemmän)

Siis mä en tiedä ketään joka ei jynssäisi uutta asuntoa hammasharjalla riippumatta siitä kuinka hyvin se on pesty.

Vierailija
5/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittaisin ehkä kaappien pyyhkimisestä. Samalla karsisin tavaraa ja pakkailisin. Ja kaikista korkeista paikoista pyyhkisin (kaappien ja kiinteiden valaisimien päältä.

Toki nuo jynssäyspesut voi tehdä kaivoille jo tuossa vaiheessa ja puhdistaa ilmanottoaukot, pestä ikkunat yms.

Vierailija
6/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vuokranantaja teki välitarkistuksen asuntoon ja oli nimenomaan tarkistanut että esim. kaivot oli putsattu kunnolla.

Vierailija
7/7 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä joissain ekoista vuokrakämpistä luki sopimuksessa että asunto luovutetaan siinä kunnossa kuin se on tjsp. vuokranantaja vielä sanoi, että samaan kuntoon jätätte sitten pois muuttaessanne.

no, kämpässä oli esim. vessanpönttö kokonaan sisältä paskassa, leivinlaudalla homeiset ruuat ja leivänmurut, seinää oli käytetty tikkatauluna ja ilmakkoammuntamaalina ja koira oli syönyt eteisen lattiamatosta puolet...

pois kun muutettiin, tuli hiukan kiire joten siivottiin ihan normisti kaikki, mutta ikkunat jäi pesemättä (helmi- maaliskuun vaihde), perästä saatiin sitten siivouslasku.

mä oon sen jälkeen yleensä kuvannut kämpän sinne muuttaessa ja kirjannut kaikki viat ja liat ylös. enää en maksa muiden sotkuista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme