Parisuhteessa onneton, yksin terapiaan?
Olemme 10-vuotta yhdessä ollut alle kolmekymppinen pariskunta jolla on kaksi lasta. Aikaan on tietysti mahtunut niin hyviä kuin huonojakin aikoja.
Alkoholin käyttö on aina ollut suhteessa se ongelma joka aiheuttaa eripuraa ja harmia. Mies siis juo 1-3x kk, käy ravintolassa, juhlii ystävien kanssa ja viettää omaa aikaa. Tietysti minäkin olen joskus mukana, mutta harvemmin. Itse en alkoholia kuluta kuin n.3xvuodessa. Asiasta on puhuttu, olen valittanut, olen kiristänyt, olen anellut ja ties mitä jotta tähän saataisiin jokin ratkaisu mikä miellyttäisi molempia, mutta turhaan. Ja joka ikinen perjantai pitää ainakin kuunnella mitä kukakin hänen ystävistään tekee, kuka missäkin baarissa on tai mihin hänkin haluaisi mennä. Mittani on niin täynnä..
Haluan nyt tähän tilanteeseen jotain tolkkua ja uskon että ainut hyvä vaihtoehto on terapia. Kun mies on sitä mieltä että mitään ongelmaa ei ole, niin hän ei mihinkään tule, mutta onkohan siitä mitään hyötyä jos minä kävisin yksin jossain juttelemassa?! Alan vaan olla niin turhautunut, että pakko alkaa purkaa tätä jonkun kanssa ennen kuin tulen siihen pisteeseen että pakkaan laukut.:(
Kommentit (5)
eli voi olla että lapset ei näe koko viikkona isää ollenkaan. Eli toiveet, odotukset ja yhteisen ajan kaipuu vielä enemmän kohdistuu viikonloppuihin. Tämän vuoden aika on 3 viikonloppua millon ei ole ollut ravintolassa, tai kavereitten kanssa jossain saunomassa.. Eli nyt on mennyt sillä 3x kk linjalla. Minun mittapuulla tämä on aivan liikaa. Olen vaan niin kyllästynyt ja turhautunut.
Se ei siis ilmeisesti tajua, että olet tosissasi, kun ei suostu terapiaan.
Suosittelen sitä terapiaa ihan itsesi takia. Siellä todennäköisesti saat etäisyyttä ja näkökulmaa tilanteeseenne ja pystyt tekemään ratkaisuja. Ketään ei voi muuttaa väkisin, ainoastaan itseään voi lähteä hoitamaan ja etsiä sitä kautta ratkaisua.
Ja EHKÄ mies sinun mentyäsi terapiaan tajuaa tilanteen vakavuuden ja siitä seuraa jotain. Mutta vain ehkä, sillä tässä vaiheessa et voi tehdä muuta kuin alkaa hoitamaan itseäsi.
Niin onko se tosiaan paljon ? :O Ei meidän parisuhteessa tommoinen ole ongelma lainkaan..
Jos kerran kuussa käy ravintolassa, se ei kuulosta vielä pahalta, mutta toki jos 3 krt/kk vetää överit ja lisäksi hengaa joka toinen ilta jossain, se on jo turhan paljon lapsiperheessä.