Mies häipyi pääsiäiseksi Leville
Mies ilmoitti tiistaina, että ehkä hänen työkaverit on lähdössä Leville pääsiäiseksi, jos saavat liput ja majoituksen. Sanoin, että jaa, sitten järkkäät kyllä reissun koko perheelle.
No, sitten yhtäkkiä keskiviikkona miehellä olikin jo hotelli ja matka maksettu VIIME viikolla. Ei ollut mitään puhunut. Sanoin, että jos lähtee, niin sitten lähden kyllä minäkin. Pysyvästi.
Ja niin se sitten lähti. Olen sille soittanut ja haukkunut, monta kertaa jo. Pitäisikö ottaa lento ja lähteä Leville katsomaan, mitä hittoa se siellä puuhaa? Vai vaan häipyä?
Eniten ottaa päähän, kun koko talven puhuin, että olisi kiva mennä pääsiäisenä jonnekin ja miestä ei kiinnostanut pätkän vertaa. Nyt sitten lähti työkavereidensa kanssa kuitenkin.
Mitä tekis?
Kommentit (63)
Ja sama koskee naisia; osa ei vaan osaa elää parisuhteessa vaan on "pakko" pettää.
Mutta olen sitä mieltä, että noille Levin reissuille ajautuu tietynlainen porukka. Se vääristänee paikallisten kuvaa mikä meno "etelässä" on, sillä tietty ihmistyyppi tuntuu tuonne matkustavan.
Vähän sama juttu jos menee baariin kavereiden kanssa, voidaan valita joku rauhallinen pikku pubi missä istutaan omassa loosissa juttelemassa vert. kaupungin pahin lihatiski jossa kaikki ovat hakemassa vain panoseuraa.
Eli miksi pitää lähteä juuri Leville, enemmän tuossa minusta "riskejä" on kun vaikka siinä että kalastetaan miesporukalla jossain erämökillä keskellä ei mitään.
Ja onhan noita tiettyjä maita joissa on ilotyttöjä/gigoloita, ja missä suomalaisetkin miehet/naiset käyvät seksilomilla. Enemmän epäilyksiä herättänee se joi mies haluaa poikaporukalla Pattaylle tai vaimo naisporukalla Turkkiin, vert. em. lähtisivät poika-/tyttöporukalla vaikka Budapestiin.
Sen sijaan voisit aikasi kuluksi tunkea miehen vaatteet ja muut romppeet jätesäkkeihin ja pistää ne oven ulkopuolelle tervetuliaistoivotukseksi. Mielellään jotain tärkeitä työpapereita yms, että olisi etsittävää.
joiden lomailulle ilman miestä on vain yksi syy: jakaa itseään vieraille miehille niin paljon kuin loman aikana ehtii.
Onneksi itse olen sentään sen verran luotettava vaimo ja hyvätapainen nainen, ettei mieheni tarvitse pelätä että lähtisin yksin johonkin iskemään miehiä. Käy teidän miehiä sääliksi, toivottavasti tajuavat ottaa eron tuollaisista naisista.
Mun yli 80 v maanviljelijävanhemmat reissasi aina yksin, aika paljonkin, etenkin äitini.
Äitini, uskovainen ihminen, sanoi ihan suoraan että on tosi välillä kiva päästä reissuun yksin tai ystävien kanssa.
Meillä on toiminut sama aika hyvin miehen kanssa.
Mulla on kyllä kavereita jotka sitä kauhistelee - etenkin sinkut on sitä mieltä että perheelliset ei saisi reissata yksin.
Mua sellainen ajatus ahdistaa. Luottamus joko on tai ei. Ja ihan periaatetasolla on vastenmielinen ajatus että joku alkaisi minua vahtia tai kytätä tai rajoittaa. JOten samat oikeudet sitte molemmilla puolisoilla oltava.
Niin miehillä kuin naisillakin. Ja mitä perheellisempi, sen parempi.
Ymmärrän ap:tä, kyllä muakin raivostuttais.
sanomalla, että ehkä mahdollisesti on lähdössä ja sitten ilmoittaakin varanneensa lennot ja hotellit jo aikaisemmin, eli ennen tuota ehkää ja mahdollista, minä pistäisin miehen pihalle.
valehteleminen ei oikein rakenna sen kaltaista luottamusta, että voisin antaa hänen ihan rauhassa lomailla paikassa joka ei niinkään ole kuuluisa laskettelurinteistään kuin anteliaista naisista ja miehistä.
Horo! Ja puunaa kämppä, tulen kotiin jahka nussimiseltani ehdin!
Ukko
vaimolleni aika lailla samalla lailla, järkkäsin omia reissuja ja en piitannut perheestäni ollenkaan. Syykin oli selvä, toinen nainen työpaikalta. Nyt kaduttaa niin perkeleesti, että kadotin yhteyden kotiini, maailman parhaaseen paikkaan.
Laita miehesi koville, laita hänet katsomaan omaa toimintaansa ja itsekkyyttään peiliin!
Mies
on meillä sen verran harvinaista herkkua (2-3 matkaa vuodessa), että matkustetaan kyllä koko perheen kanssa. Pari kertaa vuodessa saatetaan käydä miehen kanssa kahdestaan hotellissa yöpymässä, mutta vasta jos noiden perhematkojen ja parisuhdeviikonloppujen lisäksi olisi varaa vielä matkustaa, käytäisiin ehkä omilla reissuillamme tyttö-/poikaporukassa. Mutta toistaiseksi oman ajan tarve on saatu kuitattua ihan pelkillä illanvietoilla tai shoppailureissuilla, mitään hinkua lähteä ulkomaille tai Lappiin kavereiden kanssa ei meillä kummallakaan ole.
Ja mitä Leviin tulee, niin muutaman viikon takainen perheen kanssa siellä vietetty lomaviikko kyllä kertoi siitä touhusta aika paljon. Rinteissä oli hiljaista, kun suurin osa porukasta oli ympäripäissään päivät pitkät. Jos oltaisiin käyty baareissa, oltaisiin varmaan nähty aikamoista lihatiskimenoa, sen verran paljon siellä näytti olevan näitä "työporukoita" ilman perheitään.
kunhan asiasta sovitaan. Outoa olisi jos ei voisi mennä, itse olen sieltä jopa kotoisin ;) Ja se on ihan sama mitä missäkin näkee; ei liene ympäristö aiheuta pettämisiä, vaan ihminen itse, jos niikseen tulee.
Hei haloo! Toki täytyy parisuhteessa mennä yksinkin välillä, ystävien kanssa. Tässä nyt kyse oli kuitenkin TYÖKAVEREISTA, jotka harvoin niin hyviä ystäviä ovat, että viettävät juhlapyhiäkin keskenään. Luottamusta ei herätä myöskään salailu; reilusti kortit pöytään ja keskustelun myötä reissuun. Tässä tapauksessa mies teki valintansa, ei välittänyt, vaikka vaimo sanoi lähtevänsä lopullisesti, jos mies lähtee reissuun.
Voitko vastata minulle tähän kysymykseen joka nousi mieleeni tekstiäsi lukiessani?
Olisiko asia jollain tavalla eri jos kyseessä olisi ollut jokin muu laskettelukeskus. Kuten Ruka, Pyhä, Luosto, Ylläs, Pallas, Olos, Saariselkä jne...
Miksi se Levi on aina se saatanan kehto jossa kaikki pahuus tapahtuu? Eikö muissa laskettelukeskuksissa sitten muka petetä jos sikseen tulee..??
Ymmärrän kyllä että harmittaa, mutta eipä teidän suhteessa kovin kova luottamus tunnu olevan..
Voitko vastata minulle tähän kysymykseen joka nousi mieleeni tekstiäsi lukiessani?
Olisiko asia jollain tavalla eri jos kyseessä olisi ollut jokin muu laskettelukeskus. Kuten Ruka, Pyhä, Luosto, Ylläs, Pallas, Olos, Saariselkä jne...
Miksi se Levi on aina se saatanan kehto jossa kaikki pahuus tapahtuu? Eikö muissa laskettelukeskuksissa sitten muka petetä jos sikseen tulee..??
Ymmärrän kyllä että harmittaa, mutta eipä teidän suhteessa kovin kova luottamus tunnu olevan..
Leville pääsiäisenä
NIIN SE MENI .
VAHVAT ÄIDIT KESTÄÄ MIESTEN REISSUT.
ÄIDIT KYLLÄ KEKSII ITELLEEN MYÖSKIN REISSUJA.
KÄYTÄ MIELIKUVITUSTA JA AATTELE OLET VAHVEMPI KUIN MIES .
MINÄ NYT MUMMO JA VAARI TRAMPPAS JATKUVASTI LAPISSA LENTOKONEELLA JA MOOTTORIPYÖRÄLLÄ.
NYT MINÄ ONNELLINEN MUMMO JA LAPSET YMPÄRILLÄNI RAKASTAEN MINUA.
VAARI SEN SIJAAN ONNETON UUDEN MOTORISTI RAKKAANSA KANSSA.
Vaihda lukot. Teillä ei selvästikään ole yhteistä tulevaisuutta.
en ymmärrä miksi tollasia luusereita otatte mieheksi??
Leville mennään p...maan. Just koneessa oli taas viikonlopuksi sinne menossa sellainen äijäporukka rasvaisine juttuineen tulevasta vipatuslomasta että yöks. Kaikilla sormukset sormessa, voi tosin olla että olivat hankkineet sormukset varta vasten etteivät vaikuta epätoivoisilta, juttujen perusteella en ihan ymmärrä kuka heidän kanssaan olisi sormussuhteessa.
Miksi joku nostaa tälläistä vuosia vanhoja ketjuja?
Miksi joku nostaa tälläistä vuosia vanhoja ketjuja?
jos kotona tollasta.Kyllä suhteessa/aviossa olevillakin pitää olla myös omaa aikaa ja omia menoja.Mä en kestäis jos aina PITÄIS tehdä kaikki yhdessä,aargh!
Tottahan tollasista reissuista pitäis ilmoittaa ajoissa,mutta onko siihen ilmottamattomuuteen joku syy?