Onko Habbo Hotel hyvä peli 9-vuotiaalle?
Koulussa kaikki kolmasluokkalaiset, sekä osa tokaluokkalaisista, ovat alkaneet sitä pelaamaan. Mitä plussia ja miinuksia siinä on?
Kommentit (18)
Plussaa voi tietenkin olla se, että lapsi voi jutella/olla kavereiden kanssa netissä.
Miinuksia on enemmän: voi tulla riippuvaiseksi, saada outoja "kavereita", yms.
Itse olen tällä hetkellä 12-vuotias, ja käyn silloin tällöin habossa. Aloitin juuri tyyliin 9v, ikäraja sinne on k-11, mutta suositus 13k. Vanhempani tietävät että käyn siellä. Osaan käyttää habboa oikein, en juttele kummalliseten tyyppien kanssa, vaan ihan harkiten ystäväni siellä valitsen.
Olen käyttänyt habboon rahaa. Ostanut oikealla rahalla pixeli-tavaraa. Habbo ei ole vaarallinen, jos osaa sitä käyttää. Olen saanut habosta oikeitakin kavereita, joita olen sitten oikeassa elämässä tavannut.
Kyllä sinne lapsen minusta voi päästää, jos vain ensin käy nettisäännöt selviksi. Habon sivuillakinhan lukee turvallisuusvinkit.
Jossa liikkuu myös oikeata rahaa. Habbo Hotel on vähän niin kuin visuaalinen chätti. Ei se ole minusta oikea paikka toka- eikä kolmasluokkalaisillekaan. Mikäs sinne on ikäraja? Oletko käynyt lukemassa vanhemmille suunnatut matskut HabboHotelin sivuilta? Siellä kerrotaan tosi hyvin mistä on kyse.
8-vuotiaat juttelevat 27-vuotiaiden kanssa? Ei siellä nimittäin tiedä, minkä ikäinen on minkäkin nimimerkin takana. 13 on minusta aika alhainen ikäraja sellaiseen paikkaan, jossa on jos jonkin ikäistä ihmistä juttelemassa.
Poikani 9 vuotta halusi liittyä, koska monet kavritkin olivat ja kai sitten tykkäsivät. Mutta kun yhdessä sitten huomasimme, että ikäraja oli 13, ei tullut mieleenkään, että olisin antanut pojan antaa mennä mukaan. Surullisena kyllä ihmetteli, että miksi sitten muut. :( Mut periaate on periaate, sääntöjä noudatetaan.
edes 13-vuotiasta, en tyttö enkä poikaa. Siellä saa tyttöpuoleiset avrsinkin hyvin helposti suorasukaisia ehdotuksia.
Poikani 9 vuotta halusi liittyä, koska monet kavritkin olivat ja kai sitten tykkäsivät. Mutta kun yhdessä sitten huomasimme, että ikäraja oli 13, ei tullut mieleenkään, että olisin antanut pojan antaa mennä mukaan.
Ei kannata murehtia, eivät ne kaveritkaan siellä pitkään viihdy. Jäänee tuon ikäisillä lyhyeksi kokeiluksi, sillä he eivät saa vielä mitään irti siitä sosiaalisesta puolesta, eivätkä voi käyttää rahaa/sosiaalisia taitoja huoneiden sisustamiseen. Eli voisin vaikka vannoa, että Habbo-innostus menee kuukaudessa tai parissa ohi, eikä ketään sitten enää kiinnosta koko homma.
näkee siellä luokkakavereita koulun jälkeen, kun irl välimatkat ovat aika pitkiä. Vaihtelee tavaroita ja juttelee. Itse olen usein viereisellä koneella ja pidän silmällä juttuja - ei siellä mitään kamalaa ole toistaiseksi tapahtunut. Jos joku puhuu rumia, hänet voi heti ilmoittaa valvojalle, ja näin on poika joskus tehnytkin. Minusta Habbo on paljon parempi kuin pelikonsolit, koska siinä kuitenkin sosiaalinen aspekti mukana.
nii ei se mikää chatti oo koo oon ite siinä
Vanhempien asia on määrätä mitä lapsi tekee, ei se 9-vuotias sitä saa päättää.
Ihan kehittävä rakentelupeli lapsille, ihan sama ajatus kuin Legoissa.
Näin yli 15 vuoden jälkeen todettava, että kyseisessä paikassa aika karskia kieltä käytetään. Puhutaan seksistä ja harrastetaan nettiseksiä. Minullekin joku random jätkä (no mistä tuota tietää vaikka siellä olisi ollut joku keski-ikäinen pervo kirjoittelemassa tai sitten joku rivosuuteini) kirjoitti "imevänsä mun persettä ja panevan". Oli siinä aikamoinen reaktio silloin ja äkkiä ilmiannoin :D
liittyy kaikkeen nettipelaamiseen omat negatiiviset puolensa. Työkaverini tyttö joutui siellä jonkun pedofiilin kohteeksi kaverinsa kanssa ja asiasta on nyt rikostutkinta menossa. Nämä erilaiset nettipelit ovat nykyaikaa, joten ei niiltä voi välttyä. Mielestäni on tärkeintä puhua lasten kanssa etukäteen nettiin liittyvistä pelisäännöistä ja vaaroistakin. Aikuisen täytyy olla tietoinen mitä lapsi tekee ja mitä siellä tapahtuu (rajoittamalla pelaamista tiettyihin aikoihin), mutta lapseen pitää myös luottaa.