Tamponi tulee ulos isommalla hädällä käydessä, huonot lantionpohjalihakset??
ihan asettimella varustetut tamponit käytössä, eli ne on saanut tarpeeksi syvälle, mutta kun käyn kakalla niin tamponi tulee aina emättimestä ulos, ihan siis 1-2 cm emättimen suulta ulkona! :O
Kommentit (21)
mitä hyitä siinä on? Eri reikä käytössä. Omituista sakkia. Olisko vika siinä, ettei asettimellisia saa sittenkään tarpeeksi syvälle?
2
tulee ulos, ihan anatominen juttu, normaalia se on kun kakkaa pönkää. Työnnän tamppoonin takas syvälle sen jälkeen. Tuleehan synnytyksessäkin jotain molemmista reiistä!
Ja kakkakin tulee päkistelemättä.
2
pimpissä
haloo
ei ole kovinkaan hygienistä
narut menee kakkaan ja kun peset siis suihkutat alapääsi kakka toimituksen jälkeen niin ne narut taas lisäks kastuu yöäk
mikä pöpö pesä tuo naru on, ei tartte ihmetellä miks on alapäävaivoja
eli tamponi pois aina kun vesssahädällä oli pissa tai kakka tulossa
pesut ja sit uus tamponi sisälle
lantionpohjanlihaksia kannattaa joka naisen harjoittaa , IHAN IKÄÄN KATSOMATTA
terv kätilö
eipä tulisi mieleenkään käydä vessassa ilman, että vaihtaa tamponin.
kun taas OB tai muu pienempikokoinen tamponi ei tuota ongelmaa ole.
Onkohan sulla ihan oikeanlainen ruokavalio kun sellaista tervaa paskannat että pesulle pitää mennä?
jos kaavit vain paperilla puhtaaksi! YÖK!
ei ole kohta limakalvot enää kunnossa ja taas on jos jotakin pöpöongelmaa alapäässä.
Siis jos joka pisulle ja kakille sen nyhtää, niin eihän tamponi ehdi edes kastua ja kuiva tamponihan tuo mukanaan suunnilleen puoli rööriä.
Siihen kun vielä pesemällä pesee joka vessareissulla paikkansa, niin ei ole kohta enää normaalia hyvääkään bakteerikantaa, joka suojaa huonolta.
Perushygienia toki kunniaan, enkä mäkään kakkasia naruja halua. Jos siis olen juuri vaihtanut tamponin ja se on vielä liian kuiva pois otettavaksi, niin puhtain käsin naru eteenpäin pois toimituksen tieltä vaan, niin ei likaannu. mieluummin tietysti tamponin vaihto kakka reissulla.
Pissalla käydessä taasen narujen kastuminen ei haittaa, sillä kuten ehkä tiedätkin, on pissa puhdasta ja steriiliä, eikä siis aiheuta naruissa hygienian kannalta kuin korkeintaan hajuhaitan. jos siis tamponin vaihtovälin vaan pitää muuten järjellisenä ja suositusten mukaisena.
Vaikka perussiisteys on hyvä, niin varjelkaa hyvät naiset alapäänne hyvää bakteerikantaa, sillä se jos mikä pitää tulehdukset ja huonot pöpökannat poissa. Älkää siis ihan joka vessareissulla olko pesemässä, kyllä pisureissulle riittää ihan pyyhkiminenkin jos muuten pesee aamuin-illoin paikkansa, eikä silloinkaan tarvitse saippuaa tai armotonta hinkkausta.
Itse en vaihda tamponia kakkosella käydessä ellei ole tarve vaihtaa. Narut eivät sotkeennu, eihän niitä ole näkyvillä kuin muutama sentti ja nekin häppäreiden välissä suojassa. Paskantaako muut tosiaan sellaista tavaraa mikä sotkee koko alapään? Huh, melko sottaista hommaa oli sitten tamponi sisällä tai ei :O
Ja ap: lle, minulla tamponi pysyy sisällä aivan hyvin. Olisiko sinulla tamponi väärin laitettu tai sitten ehkä väärä merkki ja anatomiaasi sopimaton malli (näissäkin hieman eroavaisuuksia)?
Puhtaat ihmiset pesevät persuksensa joka kakan jälkeen. Haistapas omaasi jos kaavit vain paperilla puhtaaksi! YÖK!
Ei edes Suomessa ole joka asunnossa käsisuihkua, ihan vain tiedoksesi, estynyt ylihygieeninen niuho;-)
kun pyyhkii.
Jos pestä pitää niin on jotain ongelmaa, joko ihan fyysistä suolisto-ongelmaa tai sitten on kyse psyykkisestä puolesta, jotain pakkoneuroosia tms.
ei kai kukaan pese pissareissun jälkeen alapäätänsä
muttta kyllä kakkareissun jälkeen on syytä pestä
ja kakkaa ei kai tule montaa kertaa päivässä
ette kait te juokse pissalla jatkuvasti, ei ei se tamponi tule vaihdettua sen useammin
eli kun pissaa tamponi vaihtoon ja sitten uusi tilalle,
eli kuinka usein käytte pissalla
itse aamulla herättyä jolloin normi pesut ja tarvit se tamponi puhdas ja töihin
seuraava pissa lounas aikaan klo 11-12
ei kätilön työssä jouda vessassa juokseen
seuraavaka kotiin lähtiessä pissalla
ja sit illalla
vatsa toimii usein herättyä eli menee samalla aamupseulla
illalla alapseut uudelleen
ja kotiin tultua vaihdan siteeseen kun on ns helpompaa sen käyttö
töissä mukavampaa olla kun ei lorahtele pöksyyn joka kerta kun liikkuu
ja valkoiset housut työasussa, niin ei kiva kun sotkeuttuu
on noita housuja joskus töissä jouduttu vaihtaan kun ei vessassa ehdi käymmään
ei ole kohta limakalvot enää kunnossa ja taas on jos jotakin pöpöongelmaa alapäässä.
Siis jos joka pisulle ja kakille sen nyhtää, niin eihän tamponi ehdi edes kastua ja kuiva tamponihan tuo mukanaan suunnilleen puoli rööriä.
Siihen kun vielä pesemällä pesee joka vessareissulla paikkansa, niin ei ole kohta enää normaalia hyvääkään bakteerikantaa, joka suojaa huonolta.
Perushygienia toki kunniaan, enkä mäkään kakkasia naruja halua. Jos siis olen juuri vaihtanut tamponin ja se on vielä liian kuiva pois otettavaksi, niin puhtain käsin naru eteenpäin pois toimituksen tieltä vaan, niin ei likaannu. mieluummin tietysti tamponin vaihto kakka reissulla.
Pissalla käydessä taasen narujen kastuminen ei haittaa, sillä kuten ehkä tiedätkin, on pissa puhdasta ja steriiliä, eikä siis aiheuta naruissa hygienian kannalta kuin korkeintaan hajuhaitan. jos siis tamponin vaihtovälin vaan pitää muuten järjellisenä ja suositusten mukaisena.
Vaikka perussiisteys on hyvä, niin varjelkaa hyvät naiset alapäänne hyvää bakteerikantaa, sillä se jos mikä pitää tulehdukset ja huonot pöpökannat poissa. Älkää siis ihan joka vessareissulla olko pesemässä, kyllä pisureissulle riittää ihan pyyhkiminenkin jos muuten pesee aamuin-illoin paikkansa, eikä silloinkaan tarvitse saippuaa tai armotonta hinkkausta.
kyllä mullakin tulee vähän ulos joskus. ja on ihan oikein paikoillaan. tuppahaan ne lihakset sitä. kokeilkaas tätä samaa pystyy tekemään vaika miehen elin sisällään. mut ei tietenkään väännä sontaa siinä.
itse en tamponia käytä, vaan kuukuppia joten sinänsä asia ei minua kosketa, mutta kaikki eivät käy vessassa kuten sinä.
Itse käyn aamulla 2-3 kertaa ennen lähtöä. Sitten parin tunnin päästä seuraavan kerran, ja siitä 2-4 tunnin päästä seuraavan kerran, ja kotona vielä illalla useita kertoja. Ja usein vielä yöllä herään kerran vessaan. Kakalla käyn 2-3 kertaa päivässä. Aamulla vatsa toimii parhaiten jolloin useimmiten ne 2 kertaa, ja sitten välillä vielä illalla kerran.
Ja ei, en käy tikistämässä varmuuden vuoksi paria pisaraa turhaan, vaan joka kerralla tulee paljon nestettä ulos. Ihan kunnon satsi. Samoin sitä kakkaa tulee pöntön täydeltä lähes joka kerta kun numero kakkosella käyn.
ei kai kukaan pese pissareissun jälkeen alapäätänsä
muttta kyllä kakkareissun jälkeen on syytä pestäja kakkaa ei kai tule montaa kertaa päivässä
ette kait te juokse pissalla jatkuvasti, ei ei se tamponi tule vaihdettua sen useammin
eli kun pissaa tamponi vaihtoon ja sitten uusi tilalle,
eli kuinka usein käytte pissalla
itse aamulla herättyä jolloin normi pesut ja tarvit se tamponi puhdas ja töihin
seuraava pissa lounas aikaan klo 11-12
ei kätilön työssä jouda vessassa juokseenseuraavaka kotiin lähtiessä pissalla
ja sit illallavatsa toimii usein herättyä eli menee samalla aamupseulla
illalla alapseut uudelleen
ja kotiin tultua vaihdan siteeseen kun on ns helpompaa sen käyttö
töissä mukavampaa olla kun ei lorahtele pöksyyn joka kerta kun liikkuu
ja valkoiset housut työasussa, niin ei kiva kun sotkeuttuuon noita housuja joskus töissä jouduttu vaihtaan kun ei vessassa ehdi käymmään
ja tottakai se perse pestään kakkosen jälkeen.
"ja tottakai se perse pestään kakkosen jälkeen."
V**un tottakai.. x) Ei mun ainakaan tartte persettäni pestä, kyllä ihan hyvin pyyhkimällä lähtee.
Oikeesti te, jotka kakkoshädän jälkeen aina perseenne pesette, montako kertaa käytte paskalla per päivä, ja ennen kaikkea, millasta tervaa te oikein paskannatte?!?
Mä käyn n. 3 krt päivässä paskalla, ja kusella lukemattomia kertoja.. Enkä tod. joka vessareissulla vaihda tamponia. Ja narut ei mene sen enempää kuseen kuin paskaankaan, sillä pidän niitä asioidessani poissa rööreistä tulevien eritteiden edestä. So simple as that.
Ap:n asiaan; mulla ei tule kakkosta tehdessä tamponi ulos, ei yhtään. Olisko sulla jotenkin vääränlainen tamponi, tai oisko sun anatominen rakenne jotenki erilainen, siis tarkotan et se vaan tulee sieltä kakkosta äkistäessä, ilman et sulla mitkään huonot lantionpohjalihakset ois..
Sitä narua pidetään sinussa ettei se mee siihe kusee tai kakkaa tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Pissa on steriiliä kylläkin vain rakossa ollessaan. Pissatessa mukaan tarttuu bakteereja virtsaputken suulta/ympäristöstä, jolloin pissa ei ole enää steriiliä. Esim. rakkopunktion yhteydessä saatava virtsa on kuitenkin steriiliä.
Ihte vaihan aina kakkostoimituksen yhteydessä.
Mut en tie noista lihaksista, vaikeehan se on vettää sissään ja punkee ulos samaan aikaan.