PITKÄSSÄ suhteessa olleet, kuinka usein rakastelette?
Keskustelin tuossa miesporukalla (kaikki jo yli 10 vuotta puolisonsa kanssa olleita) seksielämän intensiteetistä ja totesimme yhdessä, että kaikkien meidän parisuhteissa seksiä harrastetaan 2-4 kertaa kuukaudessa ja joskus on pidempiäkin taukoja.
Miten muilla pitkässä suhteessa olleilla - kuinka usein te rakastelette? Ja mistä teillä seksin vähyys (kyllähän 2-4 kertaa kuussa on vähän) johtuu?
Kommentit (139)
Tylsyyteen vinkki, on olemassa sohva, sauna, kylppäri, pihan huvimaja...
sanky on tylsä..
On myös olemassa seksivermeitä ja vaatteita joilla piristää rakastelua silloin tällöin. Uusien juttuen kokeilu piristää myös kummasti. Ja toki se, että nainen tarvitsee kunnon esileikit ensin jotta on aivan kiimoissaan. Minä ainakin tarvitsen, vaikka joskus on mukava kun mies tönäisee kontalleen pöydän päälle ja ottaa rajusti takaa.
3-4 krt viikossa, valehtelematta. Joskus hiljaisempina kausina 1-2krt viikossa mikä on ollut tosella vähän mutta määrä palautunut pian ennalleen. Lapsia kuusi. Seksi meille tärkeää, aina ollut, ja mikä on tärkeää sille löytyy aikaakin. Useimmiten illalla, kun lapset nukkuu, makkarin ovi lukkoon jne. Viikonloppuisin myös aamusta ennen kuin lapset/teinit herää.
Yhdessä pian 20 vuotta
Niitä ihmisiä jotka naivat 2-4 kertaa kuussa joskus ei niinkään usein. Voi jumalauta kun tekee hyvää sitten naidessa, aivan kun saisi vierasta. 28 vuotta yhdessäoloa.
kohta 30v yhdessä. Joskus ollut TOSI pitkiä kausia ilman siis puhutaan kuukausista,mutta nyt taas viriili vaihe päällä. Tällä viikolla 2 kertaa ja tänään toivottavasti taas =) . Niin ja olen nainen
oltu 14 vuotta yhdessä. Lapsen syntymän jälkeen 2 vuotta ilman seksiä. Nyt kausittain " himo viikoilla" joka päivä ja sitten saatta olla pari viikkoa ilman. Keskiääärin kuukaudessa 7-10 krt.
Liian harvoin nykyisin. Ehkä noin kaksi kertaa viikossa. Naisena haluaisin paljon useammin, mutta mies ei anna? Ei usko kun olen sanonut, että mitä useammin nai, sitä useammin sitä haluaakin. Vai onko teidän mielestä niin? En tiedä, mutta minua haluttaa nyt paljon useammin kuin nuorempana. Ei enää riesaa edes kuukautisista.. Ja nyt pitäisi naida/panna/rakastella niin paljon kuin vain pystyy. Harvoin rakastellaan esim. kahtena iltana peräkkäin, mies ei jaksa, väsyttää, päätä särkee ym. Taitaa vain olla kyllästynyt minun kanssa rakastelemiseen, kaikki on varmaan jo niin tuttua, en "sytytä" enää.
Kun 40 täytin seksi alkoi yhtäkkiä kiinnostamaan, himot heräsi. Nuorena se ei sitten kiinnostanut pätkääkään. Sääli vaan kun miehellä ei mene samalla tavalla. Silloin kun ei itseä kiinnostanut niin hän vonkasi. Nyt on sitten toisin päin.
Olen 70-vuotias ja vaimoni 65. Rakastelemme kerran viikossa saunan jälkeen. Olemme huomanneet, että sauna auttaa ja kostuttaa vanhan tavaran ja virkistää ikälopun hepin käymään uljaasti lähitaistoon.
Vanha ketju, mutta herätellään. Olen siis hieman alle 30-kymppinen mies ja suhteessa reilu 10 v. Seksiä meillä on noin 2-4 kertaa VUODESSA... minä haluaisin nyt ehkä hieman enemmän, mutta vaimoa ei tunnu kiinnostavan. Sanoo kuitenkin, että ollaan aina yhdessä jne. Tekee lähinnä surulliseksi tämä näin ja jotenkin minusta on vaan alkanut tuntua, että en edes saisi haluta enemäpää kun vaimoa ei kerran kiinnosta.
Yhdessä 17 vuotta ja kaksi lasta. Seksiä noin 1/kk. Hiipuu vuosi vuodelta.Tuli tilattua Fleshlight STU helpottamaan paineita. Yllättävän hyvä vaikka ei naista korvaakkaan. Meinas lähteä jalat alta kun mälli lähti...
M41
Olen pitänyt kirjaa kesäkuusta asti kun havahduin eläväni puutteessa. Kirjanpidon mukaan keskimäärin kerran viikossa on sittemmin harrastettu, kauhean vonkauksen ansiosta. N34
yhdessä 18 vuotta, seksiä joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2012 klo 10:01"]
Nuoren yhteen mennessämme mies oli komea ja hoikka. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin hänellä on iso kaljamaha ja useita hyvin ärsyttäviä tapoja ja luonteenpiirteitä.
[/quote]
Tämähän se keissi on. Olen varmaan juuri tuollainen mies. Vaimo yrittää korjata tilannetta jatkuvalla nalkuttamisella. Kun meitä katsoo nyt, tuntuu aivan käsittämättömältä että me ollaan joskus oltu kuuma nuori pari. Jos olisin silloin nuorena tavoiteltuna rokkikukkona nähnyt itseni ja liittoni tässä jamassa, olisin varmaan pamauttanut kuulan kallooni. Vaimolla lienee samansuuntaisia ajatuksia. Seksiä 1 kerta vuodessa.
yhdessä 5v, seksiä n. 2-10krt vuodessa :(
[quote author="Vierailija" time="10.05.2012 klo 10:54"]
Keskustelin tuossa miesporukalla (kaikki jo yli 10 vuotta puolisonsa kanssa olleita) seksielämän intensiteetistä ja totesimme yhdessä, että kaikkien meidän parisuhteissa seksiä harrastetaan 2-4 kertaa kuukaudessa ja joskus on pidempiäkin taukoja.
Miten muilla pitkässä suhteessa olleilla - kuinka usein te rakastelette? Ja mistä teillä seksin vähyys (kyllähän 2-4 kertaa kuussa on vähän) johtuu?
[/quote]
Niin on käynyt meilläkin. Ensimmäiset viisi vuotta rakastelimme vaimoni kanssa useita kertoja viikossa. kymmenen vuoden kohdalla seksiä oli ehkä kerran viikossa. Nyt olemme olleet yhdessä 15 vuotta ja seksiä on noin kerran kuussa. Käsitykseni mukaan meidän parisuhteemme noudattaa erittäin yleistä kaavaa, jossa naiselta menee mielenkiinto omaan puolisoonsa.
Parisuhdeoppaat ja muut yleiset ohjeet eivät tunnista tällaista ongelmaa itsenäiseksi asiaksi, vaan antavat hyödyttömiä ohjeita. Kaksi selkeintä toimimatonta neuvoa: Miehen pitäisi kuulema tehdä enemmän kotitöitä, jotta vaimo jaksaisi innostua seksistä. Ei toimi, sillä moni mies tekee paljon kotitöitä, mutta seksiä ei ole siltikään. Toinen on väite, että miehet ovat itsekkäitä, eivätkä huomioi naistaan. Tämäkin on suurelta osiltaan pötyä, sillä moni mies haluaa antaa naiselleen vastavuoroisesti tyydytystä - antaa ja ottaa.
Vastaus kysymykseesi löytynee biologiasta. Nainen on suhteen alussa kiihkeä seksipeto, jolloin mies kiintyy häneen.
11 vuotta ja seksiä 4krt/vk tai useammin. Vaimo haluaisi monesti enemmänkin, mutta itselleni tämä (tai jopa hiukan vähemmän) on hyvä määrä. Lapsia ei ole eikä tule, joten sekin voi vaikuttaa.
Kotityöt, huomioiminen, puhuminen ovat ne hyödyttömät kliseet joita toistellaan.
Miehet saavat syyttää itseään.
Kulttuurihistorioitsijat väittävät että avioliitto on miesten keksintö. Ideana on sitoa naaras itseen niin että alfa-uros ei pääse luikauttamaan välistä. Muslimithan ovat vieneet tämän äärimmäisyyksiin burkhineen. Näin voi yrittää varmistaa että huollettavat lapset ovat omia. Naaraallahan ei tällaisia huolia ole. Hintana tästä järjestelystä on kuulemma naaraan vähenevä libido.
Poiketen muista nisäkkäistä, ihmisnaaras pystyy parittelemaan jatkuvasti. Evoluutio on suosinut tätä koska parittelu on pitänyt uroksen naaraan luona, jolloin naaraan poikaset ovat selviytyneet paremmin. Naaras voi kokea että avioliitto korvaa sen että täytyy parittelun avulla pitää uros huolehtimassa poikasista.
Luonnolla on pyrkimys äärimmäiseen tarkoituksenmukaisuuteen ja energiansäästöön. Leijonatkaan ei juoksentele turhanpäiten, silloin juostaan kun sitä tarvitaan. Kun naaras on saanut niin poikaset ja niistä on huolehdittu, niin miksi enää paritella jatkuvasti?
Suhdetta takana 23 vuotta ja kolmannen lapsen jälkeen kuivaa kauttta kestänyt jo 4 vuotta. Joskus sai 3 kertaa kuussa, joskus yhden tai ei yhtään. Ainakin vuoden ajan oli ajoittaisia vakavia keskusteluja vaimon kanssa siitä mitä toimiva parisuhde on - ei ainakaan pelkkää platonista rakkautta. Kohta on kaksi kuukautta siitä, kun sain vaimon vihdoin tajuamaan että en aio kestää puutteessa elämistä lopun elämääni. 1-2 kertaa viikossa. Kahteen voisin tyytyäkin, mutta 1 kerta viikossa on liian vähän. Pitää toivoa että on enemmän noita kahden kerran viikkoja niin parisuhteella on toivoa, muussa tapauksessa lopulinen kriisi on vain ajan kysymys.
Sen olen huomannut, että kun on tarpeeksi kauan joutunut pettymään turhiin puheisiin ja torjutuksi tulemisiin, vitutus on tavallaan valmiiksi varastossa. Pikku hiljaa kehittynyt tuohon tilanteeseen ja ajaa melko varmasti uskollisenkin miehen taipumaan vieraissa käymiseen. Tehokkain tapa millä nainen voi tappaa miehen rakkauden on haluttomus, jolle ei oikeasti yritä tehdä mitään. Vaimo tajusi onneksi tilanteen, mutta nyt joutuu tekemään töitä että saa hiipuneen liekin palamaan, kuten minäkin.
1-3 kertaa kuukaudessa.
Nuori pari mutta yli 5 vuotta yhdessä.
Toinen tyytyväinen (mies) ja toinen toivoisi parannusta määrässä ja laadussa (ei pikaisia aina, esileikkejä, uusia asentoja, ehkä jopa seksitaukoja jotta himoja kertyy ja heräilee).
Yhdessä kohta 17 vuotta ja seksiä harrastetaan päivittäin. Välillä kaksi kertaa ja välillä enemmän. Eilen seitsemän kertaa, mutta se alkaa olemaan jo liikaa...
24 vuotta yhdessä. Olen 48 v.nainen, mieheni 50v.
Kun lapsi oli pieni silloin seksiä oli harvemmin ymmärrettävistä syistä joista suurin oli väsymys. Kun lapsi alkoi nukkua yöt määrä palautui ennalleen eli jos vain mahdollista joka päivä toivon minä. Miehelle riittää 5 kertaa viikossa, mutta on viikkoja jolloin seksiä on joka päivä. Se on vaan niin ihanaa!