Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä päivänä pääsiäispupu -/kukko tai joku piilottelee teillä munia?

Vierailija
01.04.2010 |

Mietin siis tässä, että järjestäis lapsille etsintäleikin. Milloin olisi oikea päivä? Su vai ma? Ehkä su kuitenkin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

munii pääsiäiskukko la-su yönä ja su aamuna löytävät lapset ne hatuistaan. Jos ollaan pääsiäisenä reissussa, niin siten munat odottavat kotona, kun tullaan.

Vierailija
22/28 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, löytyi suklaamuna tai joku muu ylläri tyynyn "alta" eli vierestä, kun eihän niitä voi tyynyn alle oikeasti laittaa! :D Muistan ihmetelleeni monena vuonna, että miksei yllätys ollut tyynyn alla niinkuin piti. Oli kuulemma vain sieltä vierinyt tyynyn viereen, kun olin unissani tyynyä liikutellut.

Mutta lapsuusmuistoista tähän päivään. Meillä käy ensi yönä pääsiäiskukko tai -pupu tai -kana tai ihan mikä vaan otus piilottamassa yllätyksiä. Otus jättää lapsille vihjeen yllätyksen sijainnista ja saavat sen sitten etsiä. Oli peräisin mistä tahansa, lapsilla on hauskaa ja se on pääasia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että on tullut Suomeen Saksasta tuo perinne.

http://de.wikipedia.org/wiki/Osterhase

Vierailija
24/28 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljänä aamuna löytyy kukon luota jokaiselle lapselle yksi suklaamuna. Kukko tosin on alkanut tulla jo laiskaksi ja muna saattaa ilmestyä vasta muutaman ihmettelyn ja turhan kurkistuksen jälkeen.

Taitaa olla jo viimeisiä pääsiäisiä ennenkuin kukko haudataan kokonaan. No lapsista ensimmäinen täyttää jo 18v ;)ja nuorinkin on jo 12v.

Vierailija
25/28 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljänä aamuna löytyy kukon luota jokaiselle lapselle yksi suklaamuna. Kukko tosin on alkanut tulla jo laiskaksi ja muna saattaa ilmestyä vasta muutaman ihmettelyn ja turhan kurkistuksen jälkeen.

Taitaa olla jo viimeisiä pääsiäisiä ennenkuin kukko haudataan kokonaan. No lapsista ensimmäinen täyttää jo 18v ;)ja nuorinkin on jo 12v.

Meillä kukko on käynyt jo 37v (olen 38v). Ja tapa on opetettu lapsenlapsillekin.

Vierailija
26/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina

Vierailija
27/28 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäs puppu piiloottele munia

tervesin teemu