Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Lokakuun lahjat 2010 huhtikuussa**

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oo pariin päivään enään oksentanu, mut oli melkosen raju tauti, terveydenhoitaja epäilikin noroksi.. Esikoisella kans edellispäivänä alkoi, ja tänään ei oo vielä ainakaan enää tullu kummastakaan päästä mitään, et sormet ristissä toivon et olis sekin jo ohi.. Mies olis viel käymättä läpi mut näyttää siltä että hän nyt säästy tältä taudilta.. :) Odotan kovasti josko pääsis vaikka v-loppuna pihalle taas pitkästä aikaa, on niin harmittanu olla nää kauniit ilmat kotona neljän seinän sisällä..

En oo vieläkään omille vanhemmilleni kertonu raskaudesta, pelkään niin kovin että jos reaktio ei olekkaan iloinen niin petyn itse ihan hirveästi.. Kun itse oon nyt niin onnellinen tästä tulevasta perheenlisäyksestä!

Vierailija
42/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, vielä mahtuu mukaan.:) Meillähän alkaa olla aika hyvänkokoinen porukka kasassa!

Ruusis: Me ollaan kokeiltu "tee-se-itse doppleria"!:D Mies ei kyllä löytänyt kuin mun sykkeen, mutta kokeillaan uudestaan sitten kun masu on vähän isompi.

Masu pullahti täällä oikein kunnolla esiin tuossa viikko sitten, tänään kävin ostamassa ensimmäiset mammahousut.

Uskomatonta, mutta täällä on myös ensimmäiset liikkeet bongattu! Neuvolan täti varoittelikin jo 12 viikolla että kohta voi tuntua, kun olen niin hoikka. Huisia!:)

-Mouhou & Vaapeli (14+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs te osteletta mammavaatteita? kävin yhessä liikkeessä ja oli pyörtyä ku farkut makso väh 80e!!! Mut kuitenki haluisin jotain muodikasta jne :( Mut tommosia rahoja ei kyl oo pistää niihin. Kesällä kyl menee sit halposti ku voi kaikkii kangas capreja käyttää jne.. mut ois kiva ku olis parit farkut mitä käyttää ku nyt alkaa kiristään noi vyötäröt. Plus et mun pitää alkaa käyttää tukivyötä ton seläntakii nisenki pitää maksuu sinne pöksyihi

Vierailija
44/56 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppis84

minä vm-84,mieheni vm-82.

Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika)(3 vanhinta edellisestä avioliitosta) ja 6/09(tyttö)

ja nyt odotan viidettä lasta.

LA 13.10

poketius

minä olen vm -81,

mies vm -79

Pojat syntyneet 09/05 ja 03/07

la ??

paikkakunta ?

outoelämä

vuosimallia -86 ja -84

la 8.10

paikkakunta ?

peikotus

Olen vm -88 ja mies -79

la 3.10

asuinpaikka Helsinki

cool bigmama

vm -75 ja mies vm -67

La 9.10.

lapset ovat syntyneet -92 ja -98

paikkakunta Pori

minni

-76 (minä) ja -73.

Lapset -04 ja -06.

la 14.10

PK-seutu / Kätilöopisto

Jadessa

minä -86 ja avomies -85

la 15.10

paikkakunta ?

mouhou

neiti 20 ja mies 21v

la 11.10.

asuinpaikka Hyvinkää(kesänalussa muutto Jyväskylään)

sannri

lapset 6 ja 8 vuotiaat

la ??

asuinpaikka Kuopion lähistö

Ruusis

vm -71, mies -69

poika 03/07

la 30.9.

Kerava

riepu

-82 ja mies -83

la?

paikkakunta Helsinki/Vantaa

sini3

kumpikin vm -74

lapset -04 ja -05, tyttö ja poika

la 1.10

paikkakunta Vantaa

piiperoinen

vuosimallia -80 ja mies -75

Esikoinen 04/06

la 1.10

paikkakunta ??

Magdaliina

vm -82 mies -80

lapset -00 ja -03 tytöt

la 15.10

paikkakunta Jkl

Emyne

-88-syntyneitä molemmat

la 16.10.

paikkakunta Jyväskylä

dano

Olen -86

la 8.10.

paikkakunta Etelä-Pohjanmaa

JicarillaGirl

-79 ja mieheni -74

la ?

paikkakunta ?

riksutes

vm -88, mies -81

la 19.10.

paikkakunta Etelä-Pohjanmaa

tarutao

vm ?

la 1.10

paikkakunta ?

Snow2010

26 v ja mies 32

lapset 2 lasta

la 24.10

paikkakunta ?

Nigi

-86

lapset 2,5v tyttö

la 11.10

paikkakunta Helsinki

jane88

minä vm 88 ja mies 87

lapset poika 02/09

la 17.10

paikkakunta Pori

tinztinz

minä -86 ja mies myös -86,

la 7.10

paikkakunta Turku

-pippuri

molemmat vm.-75

la 13.10

paikkakunta ?

kahdenäiskä

vm. -76,

lapsia on kaksi vm -02 ja -07

la 14.10

paikkakunta Kainuu

LeeLoo

Minä -76, mies -73.

Pojat -00 ja -03

la 31.10

paikkakunta ?

beluga

vm ?

la 19.10

paikkakunta Helsinki

Viljamiina09

26v, mies 32

syyskuussa 07 syntynyt poika

la 24.10

paikkakunta Jyväskylän kupeessa

lily09

molemmat vm-89

la 10.10

paikkakunta Helsinki

mimmi74

vm minä 36,mies

la 30.10

Paikkakunta Helsinki

sunset

vm ?

lapset -05 tyttö ja -08 poika

la ?

paikkakunta ?

sande75

-75 ja mies -73

lapset 09

la 12.10

paikkakunta ?

Ninnana

-82 ja mieheni -84

lapset -02(P), -05(T) ja -09(P)

la 25.10.

paikkakunta Jyväskylä

Jes os

Minä ja mies vm -77

lapset T04 ja P06

la 3.10

paikkakunta ?

Elise

27v. ja mies 30v

la 23-25.10

paikkakunta ?

neitinasu

minä -79 ja mieheni -77

la 8.10

paikkakunta Espoo

MiniUnikko

-78 äippä, mies -79

lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta

la 22.10

paikkakunta Espoo

Mama Alligator

vm-84 ja mieheni vm-82

la ?

paikkakunta ?

kareen2

vm-76, mies vm-73

lapset: poika -03 ja poika -04

la 4.10.

paikkakunta Lahti

HelmiOlivia

84-vuosmallia olen ja mieheni hieman nuorempi

lapset poika 06

la 31.10

paikkakunta ?

Samasu-74

Olev vm.-74

lapset -02 poika ja -05 tyttö

la 28.10

paikkakunta Kerava

ollikolli

minä -76, mies -73

lapset tyttö 01 ja poika 04

la 19.10

paikkakunta Turku

Elmiira

vm.83, mies vm.-82

la 28.10

paikkakunta Vantaa

lokamamma88

minä vm-88,avopuoliso vm-85

la 23.10

emilys, odottaa onnellisesti esikoistaan

vm. 76, mies vähän vanhempi

la 14.10

paikkakunta Espoo

Anneli13

minä -75, mies -72

la 24.10

Pori

an-nu86

vm-86

la?

paikkakunta ?

iltavilli

vm-84,mies -84

la 6.10.

paikkakunta ?

Tantor

Minä 31-v. ja mies 35-v.

Minulla ennestään 7- ja 5-vuotiaat lapset ja miehellä teini.

la 1.10

Paikkakunta?

Nuppu74

35v, mies 40

la 28.10.

v1996 ja v2000 syntyneet lapset

Eea

Minä -85, avomies -81

la 22.10

Oon ostanu käytettynä belly beltin (10e), joka on vielä liian pitkä kaikkiin miun housuihin. Onneksi kolmet housut vielä mahtuu... Ja kohta varmaan kuljetaan nappi auki siihen asti et belly beltistä alkaa olla apua. Pidempihelmaisia paitoja oon ostanu muutaman kirpparilta, joten aika halvalla oon tähän asti selvinny (huoh!). Kesällä tulee sit varmaan ostettua ihan äitiyshousut.

Eilen tunsin ensimmäisen selvän vauvan potkun, mutta muuten on ollut semmosia pieniä tuntemuksia vaan... Ihana tunne! Eilen myös törmäsin ensimmäiseen joka halusi taputella miun masua mut sain työnnettyä käden ajoissa pois. Lieventävänä mainittakoon et henkilö oli aika humalassa:D

Peikotus 15+6

Vierailija
45/56 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo hautautunut tämä meidän pino niin alas, että nostan vähän :)

Nigille: halpoja ja kivoja mammavaatteita on ainakin H&M:llä.

Magdaliina rv 15+0

Vierailija
46/56 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa kaikilla olla jo mukavat viikot menossa ja keskiraskaus hyvässä vauhdissa.

Mullakin on pahoinvointi pääsääntöisesti ollutta ja mennyttä. joskus iltaisin jos väsyttää mahdottomasti tai jos ei muista syödä riittävän tasaisesti, tuleepi huono olo. Neuvolassa olin eilen ja miten IHANAA oli jälleen kuulla sydän äänet. 150 tikitti ja ensin tiuhti meinasi että minuahan ette kuuntele, mutta asettui sitten anturin tuntumaan ja pyöri siinä. Nyt tuntuu liikkeetkin jo päivittäin ja ne voimistuu koko ajan. kaikki oli muutoin neuvolassa ok. Mä olen jotekin varovaisesti suhtautunut koko raskauteen, mutta ehkä sitä nyt voi antaa itselleen luvan uskoa siihen, että lokakuussa meillä vihdoin tuhisee pieni vauva.

Minut pelasti mammavaate ostoksilta ihana ystäväni, joka kantoi pari kassillista hyviä vaatteita mulle. Osa on vielä isoja, mutta varmaan viimeistään loppu kesästä aivan sopivia!

Jokos muilla pahoinvointi helpottaa? Mä olen nauttinut liikkumisesta nyt täysin rinnoin. Juokseminen mun täytyy varmaan vaihtaa reippaaseen kävelyyn, nimittäin lenkin jälkeen tuleepi vatsaan kiristystä. Samoin pompimiset alkavat olla nou-nou.

Hyviä vointeja

minnis 15+2

ps. voitaisko tehdä erikseen esittely ketju?!?!

Vierailija
47/56 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten työmatkasta tuhkapilven takia hiukan suunniteltua pidempi. Oltiin tosin hyvässä hotellissa, all inclusive -palvelulla ja lämpimässä kohteessa, joten mitään kauhutarinoita ei ole luvassa.

Suurin harmistuksen aihe on se, että jouduin taas siirtämään ultran :( Sen piti olla viime tiistaina, mutta koska pääsin kotiin vasta viime yönä, joudun odottamaan ensi tiistaihin ennen kuin nään toukan ekaa kertaa. Edes sydänäänniä en ole vielä kuullut, koska eka neuvola ja lääkärineuvola oli niin aikaisessa vaiheessa, että mitään ei olisi kuulunut. Nyt vaan peukut pystyyn, että tiistaina kaikki on kunnossa. Olisi tosi ikävä saada huonoja uutisia näinkin pitkän odotuksen jälkeen. Tosin ei ole mitään syytä sellaisia pelätä, mutta ainahan sitä mielessä pyörii kaikenlaista...

Sain myös eilen kotiin palattuani ihania uutisia: Miehen sisko on jälleen raskaana. Hänellä takana keskenmeno viime joulukussa, joten todella toivon, että kaikki menee nyt hyvin! Jotenkin tuntuu paremmalta iloita omastakin raskaudesta nyt, kun heillekin on tulossa vauva :) Serkuksille tulee sitten vain muutama kuukausi ikäeroa.

Ihanaa olla kotona!

Elmiira ja toukka 13+1

Vierailija
48/56 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Tämä on vasta toinen viestini alku-ilmoittautumisen jälkeen... Ensin keskityin vain lueskelemaan muiden kuulumisia, ja kun lopulta halusin kirjoittaa, oli jotain kummallisia rekisteröintiongelmia ja homma siirtyi turhautumiseni takia taas viikkotolkulla. Että semmoista, mutta nyt sain yhteydet pelaamaan!

Haluaisin oikeastaan kysyä vähän neuvoa. Onko mahdollista, että näillä viikoilla (15.) kohtu alkaa painaa virtsarakkoa niin paljon, että kun on kova pissahätä, kipu yltyy lähes kestämättömäksi? Olin eilen siinä tilanteessa, ajattelin etten selviä kotiin asti. Tänään taasen virtsaputki on tuntunut kummalta vessassa käynnin jälkeen, mutta pissatessa ei kyllä kirvele. Äh, ärsyttää: miksi tällaista vaivaa juuri viikonloppuna. Voisiko tämä olla "normaalia" oiretta vai täytyisiköhän lähteä lääkäriin..?

Mulla on ollut tosi helppo alkuraskaus ja nyt pelottaa että tästäkö ne ongelmat sitten alkaa.

Anneli 15+0

Vierailija
49/56 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin nyt sitten oikein kirjoittelemaan! Laitoin nimittäin yhden viikon liikaa allekirjoitukseen. Liian matemaattista tämä minulle.

Anneli 14+0

Vierailija
50/56 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa. Kaksi viikkoa sitten käytiin NP-ultrassa ja kaikki hyvin. Soittoa ei ole ainakaan kuulunut tuloksista. Himpun verran jännitti mennä ultraan kun "raskaus oireet" katosivat jo jonkin aikaa sitten. Tuntui kuin olisi hidastetussa elokuvassa ollut kun geeli levitettiin vatsalle,etsittiin sikiö ja kätilö totesi että kaikki näyttää olevan hyvin. Aivan kuin aika olisi pysähtynyt tuohon paikkaan.

Heräsin viimeyönä alavatsakipuihin ja koko vatsa tuntui puristavalta. Kipu meni kyllä nopeasti ohi kun kävin pissalla. Saattoi siis olla vain täydestä rakosta johtuvaa kipuilua. Ajattelin tämän nyt vain mainita tuohon edelliseen tekstiin viitaten.

Oletteko käyneet jo tutustumassa uuteen äitiyspakkaukseen? Mitä mielipiteitä herättää? Itse ainakin tykkään kun on tullut kestoliivinsuojat ja toinen kestis on erilainen. Värit on kyllä aika harmaita, mutta kelpaavat oikein mainiosti meille.

Kyllä odottavan aika on pitkä. Ei viitsisi mitään hankintoja vielä tehdä, mutta kun niin kovasti mieli tekisi. Muutamat pienet kestikset olen jo hommannut. Aika paljon kaikenlaista kuitenkin on isolta veljeltä tallessa eli ei ihan hirmuisesti tarvitse tavaraa hankkia.

möykky 13+1

Vierailija
51/56 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää että mitkä oireet on kadonnut ja mitkä kenties tullut jo uusina? Onko paino noussut vai laskenut? Joko on pitänyt käydä ostaa mammahousut tai lisärautaa?

Itse voin hyvin, rinnat ei ole enää kipeät, masu kasvaa mutta minkäänlaisia kipuja ei ole ollut, ei edes pieniä kasvukipuja. Neuvola meni hyvin, hemoglobiini 122 (126 aikaisemmin) ja paino noussut 1,5kiloa. Masu näkyy jo :) Kovin riesa tällä hetkellä on finnit, niin naamassa kuin rinnassa. Hankala miettiä vaatteita, joissa rintakehän ihoa ei näkyisi yhtään :/ potkuja en tunne, mutta dopplerilla ja neuvolassa vauva riehuu kuin pieni eläin

Vierailija
52/56 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut loppua tuohon vaikka kuinka yritin. Eli piti vielä sanoa, että äitiyspakkaus kiva ja ehdottomasti otan sen ainakin jos tulee poika. Tytölle en ole niinkään varma.

Vierailija
53/56 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten vihdoinkin se hartaasti odotettu ultra. Jännitti ihan pirusti. Kaikki oli kuitenkin paremmin kuin hyvin! Siellä se pikkuinen möyri menemään :) Kyllä tuli ihan tippa linssiin. Koko vastasi viikkoja ja laskettuaika pysyi ennallaan. NT oli vain 0,7 mm. Veriseuloihin en päässyt, koska meni näin myöhäiseksi tämä ultrassa käynti, mutta ei se mitään.

Tänään oli sitten vielä neuvola ja ekaa kertaa kuunneltiin myös sydänäänet. Siellä se pikku-sydän pompotteli ja potkujakin sateli. Seuraava neuvola kuukauden päästä. Ja terveydenhoitaja sanoi, että milloin vaan saa soittaa ja varata vaikka ajan sydänäänien kuunteluun, jos alkaa yhtään epäilyttää, että onko masussa kaikki hyvin.

Itsellä ei ole maha vielä kasvanut ja painokin on pysynyt aika samoissa lukemissa, mutta kyllä tässä vielä ehtii paisumaan.

Aurinkoista kevättä kaikille :)

Elmiira 13+6

Vierailija
54/56 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla käytiin toista kertaa neuvolassa. Kaikki arvot oli ok, mitä nyt oma hemoglobiini oli pikkasen matala (117). Sanoivat, että rautaa voin syödä jos alan huomaamaan väsymystä. Kohtu oli kuulemma juuri hyvän kokoinen, pikkuisen syke 140 ja erittäin tasainen :) Ei meinannut veijari antaa millään kuunnella sykettä, koko ajan lähti karkuun, käänteli kylkeä ja potki. Kolme kiloa oli tullut painoa lisää ja maha on alkanut pullistua ulospäin. Oireina on ollut lähinnä lisääntynyt päänsärky ja jo e-pillereiden lopettamisesta lähtien on inhottavat hormoonifinnit ollut selässä, rintakehässä ja naamassa. Kävellessä meinaa välillä selkää ja alapäätä vihloa. Toivon, että tilanne alkaa niiden osalta pikkuhiljaa helpottaa, sillä naimisiin pitäisi mennä kesäkuussa ja häämekko on v-aukkoinen sekä edestä että takaa.

Eilen olin tuntevinani ensimmäiset liikkeet, kaksi pientä muljahdusta, jotka eivät kyllä suolen toiminnalta tuntuneet. Vaatekaapin kävin kanssa eilen perusteellisesti läpi ja valehtelematta puolet lähti varastoon odottamaan kevyempää olemusta. Ei viitsi venyttää kaikkia paitoja. Vielä ei ole kuitenkaan tarvinnut mammavaatteita ostaa, omilla housuilla pärjää ja tunikat ovat loistavia nyt kun maha näyttää lähinnä siltä että on tullut syötyä vähän liikaa :D Kunhan tulee kaunis pallomaha esiin niin voi ylpeänä esitellä vähän tiukemmissa paidoissa :) Työt alkaa opiskelun vastapainoksi nyt toukokuussa ja meinasin olla elokuun loppuun asti, jos mitenkään keho jaksaa.

Saan ilmeisesti omaksi ja lainaan suurimman osan tarvikkeista ja vaatteista sukulaisilta. Olen ison serkuskatraan vanhin, joten nuorimmilta on jäänyt kelpotavaraa vasta pieniksi. Neutraalin värisiä vaatteita ostin n.50 eurolla huuto.netistä ison läjän muutama kuukausi sitten, kokoja on kaapissa n. 1v ikään asti jo jonkin verran.

Hyviä vointeja kaikille! :)

-Emyne rv 15+5

Vierailija
55/56 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadessa-:lle vaistailen että täällä ei enää mitään oireita, paitsi rintojen aristus. Paino ei ole vieläkään noussut, masu on kyllä jo niin iso että mammahousut on ainoat mitkä verkkareiden lisäksi vielä menevät päälle!:D

Finnit on täälläkin riesana.

Potkuja olen tuntenut jo useamman viikon, nyt ne ovat jo niin kovia, että mies on masun päältä jo pari potkua napannut kun on malttanut odotella käsi masulla.:) Kovin iltavirkku on, kuuden jälkeen hän alkaa yleensä riehumaan ja jaksaa riehua siihen asti että käyn nukkumaan. Mutta ei kyllä haittaa yhtään että valvottaa iltaisin, on se niin ihmeellistä.:)

Oikein mukavaa vappua kaikille lokakuun lahjoille!

- Mouhou 16+3

Vierailija
56/56 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vapun jälkeistä arkea kaikille! Pitäisikö laittaa uusi pino toukokuulle, vai enkö vain löytänyt mistään?

Jadessako kyseli oireista? Minulla myös tuota päänsärkyä on, niin, että välillä on oikein kovastikin häiriöksi.. Särkylääkkeitä joutuu ottamaan ja paljon nukkumaan, kun tuntuu, että vain ne helpottaa oloa. Jos jollain parempia neuvoja, otetaan vastaan:)..

Lisäksi nuo paljon närettä aiheuttaneet finnit vaivaavat, sekä ajoittain varsinkin kovalla alustalla selällään maatessa melko kovakin ja liikettä rajoittava alaselkäkipu.

Vatsa toki on kasvnut, ja kylkiin tullut jenkkakahvat, ja housutkin ainakin ajoittain puristavat, mutta vielä pystyy vatsan peittämään hupparilla, kun näyttää lähinnä vaan hyvin syöneeltä. Eli ei kovinkaan vauvan näköinen. Mamma housut ostin H&M:ltä, muuta en ole vielä hankkinut.

Ekassa ultrassa käytiin tossa kuun alussa vko:lla 12 ja hieno tunne kyllä oli. Kaikki hyvin sillä saralla, ensi viikolla kolmas neuvola.

Kertokaapas te viisaammat, millainen turvakaukalo kannattaisi pienelle ostaa ja mistä? Muutenkin olen aika tietämätön "tarvikkeista" ym, ja tuntuu olevan niin paljon vaihtoehtoja suuressa hintahaitarissa, että on hankalaa tehdä valintoja...

Terveisin, Eea 15+3