**Lokakuun lahjat 2010 huhtikuussa**
Kommentit (56)
Hei vaan kaikille. Löysin minäkin vihdoin tieni tänne, eli ensimmäistä odotan ja laskettu aika on 22.10. Tuntuu niin, että odottavan aika on pitkää, mutta jotenkin helpottaa lukea muiden samaan aikaan odottavian juttuja ja kokemuksia! Itse olen -85 ja avomies -81 ja tosiaan esikoista jännityksellä odotetaan.
Terv. Eea
Tervetuloa kaikille uusille!!!
Ihania ultrakuulumisia, onnea kaikille!! On se vaan niin liikuttava ja ihana näky.
Mulla pahoinvointi hellittää, mutta sen sijaan olen 3 viikkoa ollut flunssainen. Nyt olen ollut sairauslomalla viikon. Huonoa tuuria ja olen saanut todennäköisesti parikin virusta putkeen. Ei kivaa. Mä haluan jo LIIKKUMAAN.
Odotan vähän jo malttamattomana sitä, että vauva alkaisi liikkua. Kuopuksesta tunsin liikkeet joskus rv14. Eli muutaman viikon sisällä vois ensimmäiset muksautukset tuntua.
Hyviä vointeja toivotellen
minnis 13+1
niin se vaan näyttää menevän, että eka kolmennes on kohta lusittu.
Mulla on olo kohentunut ihan huomattavasti. Enää ei juurikaan okseta. Ja väsymyskohtauksiakin tulee harvakseltaan. Totaaliväsyhän täällä on päällä koko ajan, kun esikoinen heräilee vielä 4-6 kertaa yössä.
Kun oireet helpotti, rupesin tietysti pelkäämään, että onko kaikki hyvin. Nyt pari päivää ollu tosi epämukava aavistus/pelko, että jotain on pielessä. Painokin laski 1,5 kiloa. Ja viime yönä näin unta keskenmenosta. No, mutta nää kaikki kuuluu tähän. Oon myös alkanut yöllä valvoskella, ei vaan tule uni. Ja siinä yön pimeinä tunteina tuli tietty mietityksi kaikenlaista. Mutta lähdetään siitä, että kaikki on hyvin :) Tää huoli lapsista helpottaa sitten vähän, kun ne pääsee eläkkeelle.
Mua on ruvennut verigreipit himottamaan, sen sijaan punainen liha on no, no. Pääsisäisähkyn ja siitä seuranneen närästyksen jälkeen koitan syödä suht vähän ja kevyesti kerralla.
Liikkeistä. Mä jo luulin tunteneeni liikkeitä pari viikkoa sitten. Tuntui ihan samalta kun esikoisesta (joka siis täytti juuri vuoden). Mutta sitten mä ajattelin, että ei ne mitään ollut, kun tuntu ylempänä. Suoli vaan kujeili tms. Odotan kyllä innolla, milloin tuntuu ja olen koittanut kuulostella, kohtahan periaatteessa voisi jo tuntea. jotkut tuntee jo ennen ekaa ultraa. Huisia. Esikoisesta mäkin tunsin vasta n. 20. viikolla.
Ei kai mulla muuta. Tsemppiä vointeihin!
Ihanaa, ihanaa, ihanaa kevät tulee!
Sande 13 + 3
Palattuna häämatkalta Japanista, ihana reissu kerrassaan vaikka aika paljon jäi syömättä kun yritin ottaa varman päälle. Se mikä huolettaa on,, että sain ruokamyrkytyksen hki-vantaan lentoaseman caesar-salaatista ja oksensin ja ripuloin 6h koneessa ja ripuli jatkui vrk ajan. Nyt huolettaa että tuliko tästä vauvalle jotain kun ei tiedä mikä bakteeri tms sen aiheutti.. Maanantaina on np-ultra, täytyy kysellä sielä, mutta ikävä tunne kun pelottaa onko vaavi enää hengissä... Ennen matkaa rv 10 kun kuuli doplerillakin jo sydänäänet neuvolassa ja kaikke! Muutama painajainen varjosti muuten niin ihanaa matkaa :-(
Mutta nyt täytyy taas unohtaa asia ja odottaa vaan maanantaita suosiolla...
Ai niin hauska yksityiskohta Japanista: heillä on lapsille omat harjoitus-syömapuikko-häkkyrät, joilla lapset opettelevat syömään, aikas jännät! Lisäksii Toys´r´us lelukauppa myi kaikkea vauvan tavaraa alkaen lastenruuasta ja vaipoista. Muksuilla näkyi paljaat varpaat rattaissa monella vaikka ilma oli vain +12- +19C! Kulttuurieroja..
MiniUnikko ja Omppu 12+0
Tänään töissä tuli palaverissa puheeksi mun raskaus ja tuleva äitiysloma. Melkein puolet porukasta jo tiesikin, toinen puoli taas ei. Aika hämmästyneitä ilmeitä oli joillakin, ennen kuin tajusivat onnitella. Myöhästyin palaverista neuvolan takia ja kerroin, että kävin näyttämässä mahaani... No eipä tarvi enää piilotella mahaa. Se alkaakin olla jo kohta vaikeeta.
Neuvolassa oli kaikki hyvin. Sydänääniä kuunneltiin ja kaikki arvot kohdillaan. Painoa oli 2kg vähemmän kuin ekalla neuvolakäynnillä. Johtuu kai siitä, että annoskoot ovat pienentyneet. Oksentanut olen koko raskauden aikana tasan yhden kerran. Aika helpolla olen siis selvinnyt. Nyt menossa rv 14+4.
Viikonloppuja!
Kareen
Näppis84
minä vm-84,mieheni vm-82.
Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika)(3 vanhinta edellisestä avioliitosta) ja 6/09(tyttö)
ja nyt odotan viidettä lasta.
LA 13.10
poketius
minä olen vm -81,
mies vm -79
Pojat syntyneet 09/05 ja 03/07
la ??
paikkakunta ?
outoelämä
vuosimallia -86 ja -84
la 8.10
paikkakunta ?
peikotus
Olen vm -88 ja mies -79
la 3.10
asuinpaikka Helsinki
cool bigmama
vm -75 ja mies vm -67
La 9.10.
lapset ovat syntyneet -92 ja -98
paikkakunta Pori
minni
-76 (minä) ja -73.
Lapset -04 ja -06.
la 14.10
PK-seutu / Kätilöopisto
Jadessa
minä -86 ja avomies -85
la 15.10
paikkakunta ?
mouhou
neiti 20 ja mies 21v
la 11.10.
asuinpaikka Hyvinkää(kesänalussa muutto Jyväskylään)
sannri
lapset 6 ja 8 vuotiaat
la ??
asuinpaikka Kuopion lähistö
Ruusis
vm -71, mies -69
poika 03/07
la 30.9.
Kerava
riepu
-82 ja mies -83
la?
paikkakunta Helsinki/Vantaa
sini3
kumpikin vm -74
lapset -04 ja -05, tyttö ja poika
la 1.10
paikkakunta Vantaa
piiperoinen
vuosimallia -80 ja mies -75
Esikoinen 04/06
la 1.10
paikkakunta ??
Magdaliina
vm -82 mies -80
lapset -00 ja -03 tytöt
la 15.10
paikkakunta Jkl
Emyne
-88-syntyneitä molemmat
la 16.10.
paikkakunta Jyväskylä
dano
Olen -86
la 8.10.
paikkakunta Etelä-Pohjanmaa
JicarillaGirl
-79 ja mieheni -74
la ?
paikkakunta ?
riksutes
vm -88, mies -81
la 19.10.
paikkakunta Etelä-Pohjanmaa
tarutao
vm ?
la 1.10
paikkakunta ?
Snow2010
26 v ja mies 32
lapset 2 lasta
la 24.10
paikkakunta ?
Nigi
vm ?
lapset 2,5v tyttö
la 11.10
paikkakunta ?
jane88
minä vm 88 ja mies 87
lapset poika 02/09
la 17.10
paikkakunta Pori
tinztinz
minä -86 ja mies myös -86,
la 7.10
paikkakunta Turku
-pippuri
molemmat vm.-75
la 13.10
paikkakunta ?
kahdenäiskä
vm. -76,
lapsia on kaksi vm -02 ja -07
la 14.10
paikkakunta Kainuu
LeeLoo
Minä -76, mies -73.
Pojat -00 ja -03
la 31.10
paikkakunta ?
beluga
vm ?
la 19.10
paikkakunta Helsinki
Viljamiina09
26v, mies 32
syyskuussa 07 syntynyt poika
la 24.10
paikkakunta Jyväskylän kupeessa
lily09
molemmat vm-89
la 10.10
paikkakunta Helsinki
mimmi74
vm minä 36,mies
la 30.10
Paikkakunta Helsinki
sunset
vm ?
lapset -05 tyttö ja -08 poika
la ?
paikkakunta ?
sande75
-75 ja mies -73
lapset 09
la 12.10
paikkakunta ?
Ninnana
-82 ja mieheni -84
lapset -02(P), -05(T) ja -09(P)
la 25.10.
paikkakunta Jyväskylä
Jes os
Minä ja mies vm -77
lapset T04 ja P06
la 3.10
paikkakunta ?
Elise
27v. ja mies 30v
la 23-25.10
paikkakunta ?
neitinasu
minä -79 ja mieheni -77
la 8.10
paikkakunta Espoo
MiniUnikko
-78 äippä, mies -79
lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta
la 22.10
paikkakunta Espoo
Mama Alligator
vm-84 ja mieheni vm-82
la ?
paikkakunta ?
kareen2
vm-76, mies vm-73
lapset: poika -03 ja poika -04
la 4.10.
paikkakunta Lahti
HelmiOlivia
84-vuosmallia olen ja mieheni hieman nuorempi
lapset poika 06
la 31.10
paikkakunta ?
Samasu-74
Olev vm.-74
lapset -02 poika ja -05 tyttö
la 28.10
paikkakunta Kerava
ollikolli
minä -76, mies -73
lapset tyttö 01 ja poika 04
la 19.10
paikkakunta Turku
Elmiira
vm.83, mies vm.-82
la 28.10
paikkakunta Vantaa
lokamamma88
minä vm-88,avopuoliso vm-85
la 23.10
emilys, odottaa onnellisesti esikoistaan
vm. 76, mies vähän vanhempi
la 14.10
paikkakunta Espoo
Anneli13
minä -75, mies -72
la 24.10
Pori
an-nu86
vm-86
la?
paikkakunta ?
iltavilli
vm-84,mies -84
la 6.10.
paikkakunta ?
Tantor
Minä 31-v. ja mies 35-v.
Minulla ennestään 7- ja 5-vuotiaat lapset ja miehellä teini.
la 1.10
Paikkakunta?
Täälläkin ollaan lihottu 3-4 kiloa verrattuna viime joulun aikaan. Mut onneks vauvamaha on oikeesti ruvennu jo kasvamaan:) Alkaa näyttää kivalta ku kattelee peilistä sivuprofiilia ja selällään maatessa tunnen kohdun kovempana möykkynä alavatsalla. Parit housut vielä menee kiinni, mutta pitäis ruveta ettimään uusia housuja tai belly beltiä lähiaikoina. Kukaan opiskelukavereista ei kuitenkaan ole vielä pukukopeilla kommentoinu miun mahaa, ehkä ne sit vaan yllättyy harjottelun jälkeen:)
Pääsiäisen aikaan olin kans tuntevinani jotain kuplintaa! Tiiä sitten oliko se suoli vai vauva mut innolla oottelen seuraavia!
Uusi inhottava vaiva on ilmennyt... Nimittäin virtsan karkailu. Pari kertaa on lirahtanut aivastaessa housuihin, ja aivastelen muutaman kerran päivässä ympäri vuoden että kiva. Oon kyllä treenannut lantionpohjalihaksia jo syksystä asti aina bussissa istuessa mut pitää kai tehostaa vähän sitä... Kauhulla ootan kesää, kun lääkäri suositteli käyttämään tablettihoitoa heinäallergiaan vain jos en pärjää nenäsuihkeella ja silmätipoilla. Pitänee etsiä Tenoja?:S Onko muilla ollu jo tämmöstä?
Rupes himottaa mätitahna kun porukoilla oli sitä aamupalalla tarjolla ja sehän taitaa olla kiellettyjen listalla... Vaikken ookaan sitä muuten syöny moneen kuukauteen:P
Varmaan pastöröimattoman juuston syömistä ei kannata hirvessti stressata, siinähän ei välttämättä ole mitään vaan _riski_ että saa jotain bakteeria?
Peikotus 14+5
Minkälaisia oireita teillä on tällä hetkellä?
Mulla on kaksi aika häiritsevää juttua ilmaantunut ja mietin että onko muilla samaa. Eli ensinksikin, kamamala kutina. Etenkin iltaisin. Raavin itseäni niin paljon, että iholle nousee näppyjä ja joskus saan aika kamalia kynnen jälkiä iholle kanssa. Täytyy seuraavassa neuvolassa kysellä että saako jotain allergia lääkettä ottaa kutinaan. Ideoita mistä voisi johtua?
Ja toinen, aamuisin ja aamupäivisin vaivaava "sydämmen tykytys". En osaa sitä oikein paremmin kuvailla. Luin toisesta ketjusta muutaman arvailun jonkun toisen samaan vaivaan, arvailivat hemoglobiinin laskua, veren määrän lisääntymistä kehossa ja kolmas ja kamalin vaihtoehto oli raskausdiabetes. Kokemuksia tästä?
Jadessan kannattaa varmasti soittaa heti maanantaina neuvolaan. En tarkalleen muista olivatko diabetesvaroituksia, mutta molemmat oireet ovat sellaisia, että vaativat selvittelyä. Toivotaan kuitenkin, että kaikki on ihan kunnossa.
Minä täällä iloitsen keväästä ja tietysti pikkuisesta vaavelista :) Mulla on jo ihan vauvamassu vaikkei sitä varmasti vielä asiasta tietämättömät huomaa. Olen tosi onnellinen massustani, mutta onhan se jotenkin vähän hämmentävääkin paisua näin nopeasti. Välillä tunnen itseni vaan lihavaksi ja välillä taas kauniisti raskaana olevaksi naiseksi.
Huolet istukan sijainnistakin ovat hieman helpottaneet kun olen kuullut paljon positiivisia tarinoita eteisistukoista. Eiköhän se sieltä nouse kohdun mukana ja jos ei niin täytyy silti luottaa, että kaikki menee hyvin.
Mukavaa kevätpäivää ja aurinkoista odotusta meille kaikille!
Magdaliina rv 13+2
Nyt on ihan ekassa ultrassa käyty ja neuvolassa sydänääniäkin kuunneltu;) Kovin tuntui sykkivän, heti kuin sai laitteen masulle. Ei tarvinnut sydäntä etsiskellä ja naapuri huoneeseenkin kuului... Ja ultrassa vauva liikkui niin rytmikkäästi, ettei tahtonut kunnon kuvaa saada:)
Selkä vain kovasti vaivaa. Lanne nikamissa sen verran vissiin jäljyyttä, että ajoittain jopa käveleminen ja autolla ajo tekee kipeää.. Nyt reippaasti jumpalle, ja toivotaan, että vielä helpottaa, ennenkuin taas pahenee...
T: Eea 12+5
Ihanaa kun aurinko on tullu esiin, ei tunne itteensä enään niin väsyneeks ku herää linnun lauluun ja valoon :)
En ookkaa pariin viikkoon kirjotellu, mutta siis ultrassa käytiin ja kaikki ok. Ite olin muistanu ton lasketun ajan väärin, se onkin 13.10 ja siinä pysyy. Pahoinvointi väistyy pikkuhiljaa, nälkä vaan kasvaa ja maha venyy. SElkeesti huomaan "kipuilua" vatsan molemmin puolin ku alkaa tulla esiin. Olin tossa myös saikulla 1vkon kun selkä sano naks. Pesin vaan aamulla hampaat väärässä asennossa ja siinä se meni. Toivon vaa ettei se nyt ala paukkumaan useemmin.
Täällä kans kerrottu jo kaikille. Omalla puolella vastaan otto oli nihkeähkö mutta kyllä ne sit taas innostuu ku vauva syntyy, samoin kävi esikoisen kaa. Miehen puolelta kaikki on ihan innoissaan.. Onneks omat ystävätki on täysillä mukana :) Nyt vappua odotellessa, lähetään sillo risteilylle ja mamma pääsee mässäileen oikeen kunnolla :)
Nigi
vm -86
Paikkakunta Helsinki
Voi kauhistus!
Eilen illalla kävin vaakalla ja painoa on tullut jo 5kg lisää lähtöpainosta.. :\
Vaikka niin suunnittelin että nyt vedän sellaisen terveellisen raskauden enkä kerää mitään tolkuttomia määriä kiloja, niin eipä lupaavalta näytä.
Ja kun ruokahalu on valtava. Annoskoot kasvaneet varmaan kolmin kertaisiksi ja lisäkis menee karkkia, mitä normaalisti en juuri syö..
Blaah, inhottaa jo valmiiksi olla taas kesällä sellainen sotanorsu joka raaja turvonneena. :(
Että vali vali vaan :)
Tantor 16+0
Tässä vielä uusi odottaja lokakuun listalle:
Nuppu74
35v, mies 40
la 28.10.
v1996 ja v2000 syntyneet lapset
Ja meidätkin voi tosiaan lisätä listaan
Eea
Minä -85, avomies -81
la 22.10
viimeksi kirjoitin, että täytyy syödä usein ja vähän. Seuraavana päivänä syöksyin foccaccian syötyäni vetämään vielä hampurilaisaterian - kyllä sen nälän joskus pitää lähteä :)
Kerjäsin myös esikoisen neuvolassa kuuntelemaan sydänäänet, hyvin sykki.
Ja totta tosiaan, kyllä mä nyt kuitenkin tunnenn ne vauvan liikkeet, oikeastaan aika selvästi. Hauskaa!
Sande 14 + 2 (tai jotain, kalenteri kadoksissa)
maanantaina oli eka neuvolalääkäri. vaan eipä siellä mitään erikoista. sydänäänet tosin saatiin kuunnella ekaa kertaa, se oli mukava juttu.
verenpaineen takia ei ainakaan vielä jouduttu lääkitystä aloittamaan, onneksi. mutta jatkan paineiden seuraamista vielä kotona.
odotan jo malttamattomana seuraavaa ultraa, joka on tosin vasta 12.5. uskon edelleen, että haluamme ja saamme silloin tulokkaan sukupuolen tietää. tällä kertaa mulla ei ole mitään vahvaa tuntemusta niin kuin esikoisesta oli.
jaksamista kaikille!
ruusis + atte-amalia 16+0
Kiva lueskella viestejä, kuinka erilaisissa tilanteissa täällä ollaan vaikka kaikilla samassa kuussa laskettu aika.
Itselläni on toinen neuvola takana. Sydänäänet löytyi ihan selkeästi ja potkujakin laitetta päin.
Etova olo on jo helpottanut, enää ei ole paha olla joka ilta. Pääasia ettei tarvitse oksentaa.
Ensimmäiset liikkeet säpsähdytti tuossa 13+5. En ollut uskoa, että voin jo ne tuntea, mutta neuvolassa täti sanoi että kun olen tosi laiha, niin ne voi tuntea jo todella aikaisin.
Siitä lähtien tässä onkin köllötelty käsi mahalla:) Enää ei ole entiset housut/paidat mahtuneet vähään aikaan, piti ostaa mammahousut ja paitoja ihan kokeilun vuoksi.
Toinen ultra-aika saatiin yliopistolliseen sairaalaan toukokuun lopulle, kun olen perinnöllisen munuaissairauden kantaja. Pian päästään siis tutkimuksiin ja saadaan lisätietoa, tarvitseeko olla mistään huolissaan. Tällä hetkellä vointi on hyvä ja kaikki mitatut arvot kohdallaan, eli normaalisti mennään.
Iloa ja pirteyttä kaikille!
Pitäisi jo alkaa voimallinen kausi häämöttää;)
Iltavilli ja pikkurakas 15+1
Oon ollut kauheassa vatsataudissa pari päivää. Ihan hirveä olo ollut koko ajan eikä mikään oo pysynyt sisällä. Tänään kuitenkin söin aamulla puuroa, eikä ole tullut ylös. Hirveen heikko ja voimaton olo on, mutta eipä se ole ihme, kun oon pari päivää vaa oksentanut. Lapset olivat samassa taudissa, mutta ovat nyt terveitä. Ehkä tämä tästä. Raskaus sujunut muuten hyvin ja liikkeitäkin olen jo tuntevinani.
kareen rv 15+?
Hei vaan kaikille. Löysin minäkin vihdoin tieni tänne, eli ensimmäistä odotan ja laskettu aika on 22.10. Tuntuu niin, että odottavan aika on pitkää, mutta jotenkin helpottaa lukea muiden samaan aikaan odottavian juttuja ja kokemuksia!