Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 29+2 supistelee käytännössä koko ajan jos seison/kävelen..

Vierailija
01.04.2010 |

Eilen neuvolassa verenpaine oli hypännyt huimasti 130/90, normaalisti mulla 120/65, virtsassa oli sekä proteiinia +- että sokeria++. Eilisestä illasta asti on supistellut välillä napakastikkin, vaivan liikkeet ovat olleet tavallista vähäisempiä jo pari päivää.

Mietiskelen tässä pitäisikö lähteä äitipolilla köymään, silläkin riskillä että joudun pääsiäiseksi osastolle.

Tosin neuvolassa eivät sanoneet oikein mitään, uuden ajan sain viikon päähän, ja käskivät seurata vointia. (oli lääkärikin paikalla).

kuulostaako kenellekkään tutulta, miten tässä pitäisi toimia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo supistukset luultavasti mitenkään hyväksi ole.

Vierailija
2/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ota rohkeasti sinne äitipolille yhteyttä. Turhia käyntejä ei olekaan!!! Parempi mennä paikalle ja tarkistuttaa tilanne ja huomata kaiken olevan kunnossa. Tai jos jotain ongelmaa on niin pääset asiantuntevaan hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne "turhaan" osastolla makuuta. pakkohan se nyt on ainakin tsekata miltä kohdunsuu näyttää ja selvittää mikä niitä protskuja ja sokruja nostaa. kivuttomat suppari tossa vaiheessa on ihan normaaleja, jollain niitä on enempi, jollain vähempi, mutta vähääkään jos arveluttaa niin joo, ehdottomasti polille :)

Vierailija
4/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin aamupäivällä "Näytille" kun supisteli, iltakahdeksalta syntyi vauva, rv 32...

Vierailija
5/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne voi pakottaa osastolle, jos ei ole välttämätöntä. Olen joskun aikaisemminkin ollut sairaalassa pyhien aikaan. Todella turhaa kun silloin ei oikein tehdä edes mitään. Lääkärit taitaa olla minimi vahvuuksilla pyhinä, kaikki tutkimukset ym.sanotaan tehtävän sitten taas arkena.

Mutta joo, ehkä se on hyvä käydä kurkkaamassa, ettei kaveri olisi ihan vielä tulossa. Kohdun suu auki eilen sormelle, mutta tämä on toisaalta jo neljäs lapsi, eli ihan normaalia.

kiitokset vastanneille, soittelen polille.

Vierailija
6/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö näytille? Mikä sairaala kyseessä? Mä tein itse tuon toisen aloituksen kun saan vaan ohjeeksi syödä Panadolia, vaikka viikkoja vähemmän kuin sulla ja vauvan vointi huolestuttaa.

Vierailija
7/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö näytille? Mikä sairaala kyseessä? Mä tein itse tuon toisen aloituksen kun saan vaan ohjeeksi syödä Panadolia, vaikka viikkoja vähemmän kuin sulla ja vauvan vointi huolestuttaa.

Vierailija
8/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun soitan ne käskee syömään panadolia...

Vierailija
9/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma vain lähettellä pääsee. Yhdistivät synnytyspäivystykseen. Juttelin kätilön kanssa, joka meinasi että ei ole tarvetta tulla. Voi kuulemma supistella napakastikkin sisätutkimuksen jälkeen.

En tiedä, toisaalta puhelu rauhoitti, toisaalta tuli vähän ontto olo. Ei se nyt ainakaan kannustanut varmuuden vuoksi käymään.

Katon miten tilanne etenee, yritän ottaa rauhassa. Onneksi olen jo pääsiäislomalla. Taitaa jäädä pääsiäisen siiviukset tekemättä :(

Jos supistukset ei rauhoitu iltaan mennessä, menen päivystykseen, katotaan suostuvatko tutkimaan.

ap

Vierailija
10/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä nihkeä.

Täytyy vaan nostaa hattua niille sankariäideille, jotka saa itsensä tavalla tai toisella sinne päivystykseen, kun epäilevät että jotain on pielessä ja vauva saadaan pelastettua viime hetkellä hätäsektiolla, normaalipualliaiset taitaa vaan hukkua byrokratian rattaisiin.

Vierailija
11/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä kaikki siivoukset ja muut hömpötykset nyt väliin ;-) ja makaat vaan, miel. vasemmalla kyljelläsi, juot reilusti vettä ja yrität rentoutua. Jos sulla on magnesiumia, voit ottaa myös sitä. Jos ei supistukset tuolla tokene, etenkin jos ovat säännöllisiä (kellosta aikaa supistuksen alusta seuraavan alkuun) ja/tai tihenenviä, niin menet päivystykseen. Päivystykseen on asiaa myös jos epäilet lapsivesien menneen tai on verenvuotoa supistusten lisäksi. Tsemppiä, ja pidä puoles!

Vierailija
12/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin ensin niin vähän vähättelivät, että ei nyt tiedä tarvitseeko tulla...no, kyllä sen itse tiesin että pitää käydä näyttämäs, ja onneksi menin... -5- niin joo, ja edellisenä päivänä oli äitipoliaika, eikä silloin ollut edes sormelle vielä auki..

Vierailija
13/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tietää jo tyhmäkin.

Mulle sanoi vanha, pitkään hommia tehnyt neuvolalääkäri että jos verenpaine nousee yli 15 yksikköä (niin kun sulla on käynyt) on syytä huolestua.

Mulla on rv 29 syntynyt keskosvauva, juuri raskausmyrkytyksen vuoksi oli pakko leikata pikaisesti ulos, koska vauvan vointi huononi.

Kyllä ainakin Naistenklinikalle voi mennä päivystykseen jonottamaan ja tsekkaamaan tilanteen, jos huolestuttaa. Supistukset nimittäin kypsyttävät kohdun kaulaa (lääkäri sanonut näin).

Vierailija
14/14 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tietää jo tyhmäkin.

Mulle sanoi vanha, pitkään hommia tehnyt neuvolalääkäri että jos verenpaine nousee yli 15 yksikköä (niin kun sulla on käynyt) on syytä huolestua.

Mulla on rv 29 syntynyt keskosvauva, juuri raskausmyrkytyksen vuoksi oli pakko leikata pikaisesti ulos, koska vauvan vointi huononi.

Kyllä ainakin Naistenklinikalle voi mennä päivystykseen jonottamaan ja tsekkaamaan tilanteen, jos huolestuttaa. Supistukset nimittäin kypsyttävät kohdun kaulaa (lääkäri sanonut näin).

Totta että alapaineen nousu 15 yksikköä voi olla merkki raskausmyrkytyksestä, JOS se on pysyvää, mutta yhdestä mittauksesta tuota ei voi vielä päätellä. Proteiinit yhdellä plussalla on ainakin minun nefrologini mukaan ihan normaalia raskaanaolevalle, siitä ylöspäin sitten ei enää olekaan. Ja _kaikki_ supistukset eivät kypsytä kohdunkaulaa, ns. harjoitussupparit eivät niin tee. MUTTA silti samaa mieltä että aika herkästi minäkin kävelisin tuosta tilanteesta päivystykseen jos supparit eivät levolla lakkaa/tihenevät.