eikö mun tissimaito riitä?
Meidän tyttö 3kk on syönyt pelkkää rintamaitoa tähän asti... tytöllä on ollut koko ajan mahavaivaa (pahaa ummetusta). Nyt viime neuvolassa painoa oli tullut kuukaudessa vaan 200g. Tyttö on ollut kipeänä (rs-virus) ja mietin et oisko syöny tota painoo se kuume... Mutta tänään olen taas koko päivän normaalisti imettänyt ja nyt illalla taas alkoi kitinä.. tissiä imee hetken ja kääntää pään pois ja kitisee ja taas imee hetken ja taas sama juttu. Äsken kokeilin antaa maissivelliä niin se vetäs kerralla 120ml... ja nukahti! mua niin harmittaa etteikö tää kolmannen lapsen imetys toimikkaan?
Kommentit (10)
se voi maistua pahalle vauvalle... mutta siis älä ota stressiä, mun maidot loppui 4 kk jälkeen joten korveketta vaan peliin, ihan normaaleja lapsia on kasvannut korvekkeella, soittele huomenna neuvolaan ja kysele vielä sieltä...
neuvolassa viimeksi sanottii että voin kokeilla lisämaitoa (soseidenkin ohella). Mä nyt päätin sit kokeilla tota maissivelliä ja näytti kyllä hyvin uppoovan... Soseita ja maissivelliä suositeltiin lastenklinikalta kun oltiin tutkimuksissa tuosta ummetuksesta... tyttö saa joka ilta 8ml levolaccia ummetukseensa sekin ohje saatiin lastenklinikan kirurgilta). Ihmetyttää vaan et miten sillä muka oli tollanen ruokahalu... tissistä tulee kyllä maitoa kun puristaa... outo juttu, mut ehkä tää 3 lapsen kanssa arkirumba/väsymys sit tekee maidosta huonoa.. :( t. ap
jos se on vaan kun oot jo pullosta antanut ja siitä on helpompaa imeä, ei tarvitse niin paljon vaivaa nähdä, niin siksi ei tissi enää kelpaa... niin mulle on sanottu...
tuo imetys hyvin toiminut, kun kuitenkin 3 kk täysimetyksellä. Lapset ovat niin erilaisia, jotkut jättävät rinnan helposti pullon takia ja jotkut eivät.
Itselläni olen kaikille kolmelle antanut rinnan lisäksi melkein alusta asti vähän lisämaitoakin, eikä ole haitannut imetystä mitenkään, noin vuoden ikään olen imettänyt.
Jatka vaan maissivellillä. Jos se vie kitinän, niin nälkä on ollut. Tsemppiä.
äläkä ota ylimääräistä stressiä. Imetät sen minkä pystyt, ja annat lisäksi maissivelliä jne jotta lapsi varmasti saa ravintoa ja on tyytyväinen ja nukkuu ja kasvaa!
ja järki sen sanookin mut miks vaan tuntuu niin pahalle :( (voi olla sekin, että tää on meidän perheen viimenen lapsi). Mulla ilmeisesti munuaisissa häikkää (oli jo toinen raskausmyrkytys odotusaikana), joten voi kyllä olla et joudun johonkin lääkitykselle ja täytyy toi imetys jättää kokonaan... huomenna saan sen tuomion tietää... toivottavasti nyt ees osittain voisi jatkossakin imettää... t. ap
maissivellillä... se väänsi aamuyöllä isot läjät kakkaa, vaikka eilen oli jo aiemmin kakannut (yleensä kakkaa enintään kerran viikossa)... nukkui yölläkin 6h putkeen ja heräs syömään tissiä ja nukahti heti uudestaan (ja teki ne kakat). Kai se pitää vaan myöntää ja antaa periksi itselle, että AINA se pelkkä tissi ei vaan riitä :( t. ap
kuin että sinä pääset imettämään? :)
Nyt vaan olet iloinen vauvan puolesta, kun sillä on hyvä olla! :)
Olen kuullut, että naisen hormonitoiminta vaikuttaa maidon makuun ja esim. kuukautisten aikaan (jos ne ovat jo alkaneet) maito voi joidenkin lasten mielestä maistua niin pahalle, etteivät halua sitä juoda - ja menkkojen jälkeen taas kelpaa.
Jos tuntuu, ettei maito riitä niin koita pari päivää juoda todella paljon vettä - siis joka välissä lasillinen. Itselläni juuri tuossa 3kk kohdalla tuntui, että nyt ei enää riita ja ratkaisu oli oman nesteensaannin tuplaaminen. Sitä vettä pitää oikeasti litkiä enemmän kuin kuvitteletkaan.
ja munuaisultrassa todettiin oikealla puolella pieni rakkula.. eipä oikeen mitään sanottu siitä sen enempää kuin, että lähete munuaislääkärille tarkempiin tutkimuksiin.. onkohan mulla joku syöpä? :( t. ap