Kumpi kehuskelua ja kumpi vitsailua?
1) "Tulen niin helposti raskaaksi, että riittää että vilkaisen miehen hammasharjaan päin ja olen paksuna."
2) "Me kyllä saatiin vauva alulle ilman mitään yrittämistä eikä todellakaan tarvittu mitään ulkopuolista apua siihen hommaan."
Kommentit (11)
ykkönen on tietty vitsailua. kakkonen on lähinnä toteamus.
jos sanoo, että EIKÄ TODELLAKAAN tarvittu mitään ulkopuolista apua. Ilman tuota TODELLAKAAN-sanaa olisi toteamus minustakin. Tosin aina riippuu asiayhteydestä miten mikäkin irrallinen lause on tulikittavissa.
Kumpi on katkeraa ja kumpi katkeraa:
1. En tule raskaaksi vaikka miten on yritetty
2. En tule raskaaksi vaikka miten on yritetty
kontekstista, mutta kyllä kakkosessa on vahva kehuskeluvaara. Tietenkin.
Nuo ovat aika usein ihan vaan toteamuksiakin.
2) "Me kyllä saatiin vauva alulle ilman mitään yrittämistä eikä todellakaan tarvittu mitään ulkopuolista apua siihen hommaan."
[/quote]
Me kyllä= No siis miten te ootte voineet olla noin surkeita, ettette ees yhtä vauvaa saa tehtyä
Eikä todellakaan= En voi edes kuvitella, että olisin niin säälittävä, että joutuisin turvautumaan lekureihin tässä hommassa
Riippuu keskustelukumppanista ja muusta kontekstista, mutta kyllä kakkosessa on vahva kehuskeluvaara. Tietenkin.
ovat tämäntyyppisissä asioissa herkkänahkaisia.
Itse en kärsi lapsettomuudesta, mutta tuossa kakkosvaihtoehdossa sävy on minunkin mielestäni sellainen että siinä nostetaan itseä muiden yläpuolelle.
Kyllä, varsinkin herkkänahkaisessa seurassa
Riippuu keskustelukumppanista ja muusta kontekstista, mutta kyllä kakkosessa on vahva kehuskeluvaara. Tietenkin.
Olitteko pitkään hedelmöityshoidoissa (+valitusta siitä, miten kunnallisella puolella hedelmöityshoidot ovat vervarojen haaskausta ja hedelmättömille ei ptäisi suoda lapsia ym)?
Me kyllä= No siis miten te ootte voineet olla noin surkeita, ettette ees yhtä vauvaa saa tehtyä
Eikä todellakaan= En voi edes kuvitella, että olisin niin säälittävä, että joutuisin turvautumaan lekureihin tässä hommassa
jos olisit itse yrittämässä vauvaa, muttei ole tärpännyt? Miksi?
1) vitsailua